Graag wil ik een nieuwe systeem bouwen om mijn huidige systeem te vervangen.
Omdat mijn vorige systeem al weer 7 jaar oud is.
Mijn huidige systeem is:
Intel 6700k
32 Gb ram
980 ti
Corsair hx850i
980 pro 1 tb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik dit systeem voornamelijk om te gamen. Ook ga ik voor dit systeem gebruiken voor cybersecurity programmas.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nog niet echt een budget maar hoe goedkoper hoe beter. Wil wel dat het systeem een jaartje of 5 meegaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk zal ik dit systeem in zijn geheel behouden, dit ook vanwege de custom watercooling die erin zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan een i5 13600k, met 32 gb ddr5 geheugen.
Zat ook een beetje naar de 7900 xtx te kijken, Verder wil ik het wel weer custom watergekoeld te hebben. En voornamelijk de cpu en gpu. Indien mogelijk met 2 x 360 rad.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb voornamelijk Asus en msi evga gebruikt en dat bevalt me prima. Andere merken maken me niet uit, zolang het een goed merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Met de energiekosten wil ik de energiekosten zo laag mogelijk houden. En geluidsniveau van het systeem komt wel goed met de custom waterkoelingsysteem.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Grote kans dat ik het doe.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik heb zelf al een lijstje gemaakt met de mogelijke onderdelen. Alleen sommige merken heb ik nog nooit gebruikt, en wil hiervoor ook advies hebben.
Tevens heb ik ook nog moeite met de keuze van de moederbord.
Behuizing ben ik ook nog aan het bekijken, misschien dat er iemand advies heeft hiervoor.
Dit is de huidige lijst met de eventuele onderdelen.
Omdat mijn vorige systeem al weer 7 jaar oud is.
Mijn huidige systeem is:
Intel 6700k
32 Gb ram
980 ti
Corsair hx850i
980 pro 1 tb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik dit systeem voornamelijk om te gamen. Ook ga ik voor dit systeem gebruiken voor cybersecurity programmas.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nog niet echt een budget maar hoe goedkoper hoe beter. Wil wel dat het systeem een jaartje of 5 meegaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk zal ik dit systeem in zijn geheel behouden, dit ook vanwege de custom watercooling die erin zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan een i5 13600k, met 32 gb ddr5 geheugen.
Zat ook een beetje naar de 7900 xtx te kijken, Verder wil ik het wel weer custom watergekoeld te hebben. En voornamelijk de cpu en gpu. Indien mogelijk met 2 x 360 rad.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb voornamelijk Asus en msi evga gebruikt en dat bevalt me prima. Andere merken maken me niet uit, zolang het een goed merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Met de energiekosten wil ik de energiekosten zo laag mogelijk houden. En geluidsniveau van het systeem komt wel goed met de custom waterkoelingsysteem.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Grote kans dat ik het doe.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik heb zelf al een lijstje gemaakt met de mogelijke onderdelen. Alleen sommige merken heb ik nog nooit gebruikt, en wil hiervoor ook advies hebben.
Tevens heb ik ook nog moeite met de keuze van de moederbord.
Behuizing ben ik ook nog aan het bekijken, misschien dat er iemand advies heeft hiervoor.
Dit is de huidige lijst met de eventuele onderdelen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 376,12 | € 376,12 |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 487,24 | € 487,24 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-P | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-P WIFI | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z790-F GAMING WIFI | € 626,- | € 626,- |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 GAMING X AX | € 259,- | € 259,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | MSI Pro Z790-A WIFI | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 194,- | € 194,- |
1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5K | € 381,76 | € 381,76 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6400J3239G16GX2-TZ5RK | € 283,94 | € 283,94 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6800J3445G16GX2-TZ5RS | € 313,54 | € 313,54 |
1 | Voedingen | Corsair HX1200 V2 | € 268,- | € 268,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.565,50 |
[ Voor 47% gewijzigd door altezzaSienlaai op 27-11-2022 10:43 . Reden: update van wenslijst ]