Samsung QE65Q70R - slechte live kwaliteit TV Vlaanderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo Iedereen,

ben ik de enigste die zich ergert aan de livestream kwaliteit van o.a. TV vlaanderen wanneer het live voetbalwedstrijden betreft? Ziet eruit als 720p 24fps kwaliteit.

Het is vooral de framerate waar ik me mateloos aan erger.

Kan ik dit evt. oplossen?

[ Voor 12% gewijzigd door N!ghtwolve op 26-11-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat neem je af van TVV? Satelliet, DVB-T of IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 08:04
Zet "beeldverbeteringen" zoals verminder trilling / beweging uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
dmantione schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:02:
Wat neem je af van TVV? Satelliet, DVB-T of IPTV?
Gebruik de App van TVV op de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
ikweethetbeter schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:05:
Zet "beeldverbeteringen" zoals verminder trilling / beweging uit!
Staan allemaal al uit, tv zelf zit in film modus, dit was destijds het beste volgens een website die guides maakte hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
N!ghtwolve schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:39:
[...]

Gebruik de App van TVV op de tv zelf.
Volgens de klantenservice is dat 700p op 4Mbps. Mocht dat in h.265 zijn dan zou dat waarschijnlijk nog wel gaan, maar ik verwacht eerder h.264, en dat is wel krap voor veel snelle bewegingen zoals sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat klopt, de app van TV Vlaanderen heeft een te lage bitrate om een goede beeldkwaliteit te bereiken. Ik zou dit nooit als primaire bron van televisie gebruiken.

De beste ervaring met TVV heb je via satelliet, de beeldkwaliteit is prima, maar ook de overige ervaring een stuk beter. Als je tot IPTV veroordeeld bent dan is het aan te raden het kastje van TVV te gebruiken: Dat kastje werkt via een multicastsignaal met een hogere bandbreedte en dus krijg je een betere kwaliteit dan het unicastsignaal via de TV-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
dmantione schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:36:
Dat klopt, de app van TV Vlaanderen heeft een te lage bitrate om een goede beeldkwaliteit te bereiken. Ik zou dit nooit als primaire bron van televisie gebruiken.

De beste ervaring met TVV heb je via satelliet, de beeldkwaliteit is prima, maar ook de overige ervaring een stuk beter. Als je tot IPTV veroordeeld bent dan is het aan te raden het kastje van TVV te gebruiken: Dat kastje werkt via een multicastsignaal met een hogere bandbreedte en dus krijg je een betere kwaliteit dan het unicastsignaal via de TV-app.
Enig idee wat een goede iptv box is dan? Heb momenteel een formuler z8 voor mtvonline maar voelt ook niet echt als een upgrade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Alleen apparatuur van TV-Vlaanderen zelf is geschikt voor het multicastsignaal, de MZ-102 is de huidige ontvanger die ze daarvoor aanbieden.

Dat is één van de redenen waarom je de beste ervaring hebt via satelliet: Daar kun je je eigen apparatuur kiezen en eigen apparatuur is zowat altijd fijner dan providerkastjes. Voor TV Vlaanderen via DVB-T geldt overigens hetzelfde: Ook daar kun je je eigen apparatuur uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
dmantione schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:26:
Alleen apparatuur van TV-Vlaanderen zelf is geschikt voor het multicastsignaal, de MZ-102 is de huidige ontvanger die ze daarvoor aanbieden.

Dat is één van de redenen waarom je de beste ervaring hebt via satelliet: Daar kun je je eigen apparatuur kiezen en eigen apparatuur is zowat altijd fijner dan providerkastjes. Voor TV Vlaanderen via DVB-T geldt overigens hetzelfde: Ook daar kun je je eigen apparatuur uitkiezen.
Ik hoef niet per se TVV te gebruiken. Kan ik via evt. Een android box de yelo tv gebruiken of een alternatief wat me betere kwaliteit geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Deze openbare streams van de VRT-zenders geven een zeer goede kwaliteit:

Eéń:
http://80.24.75.92:5555/udp/239.111.0.6:1234

Canvas:
http://80.24.75.92:5555/udp/239.111.0.5:1234

Ik weet niet of het officiële streams zijn, ik heb de URL's uit de Kanalenlijst Hans. Met een Enigma2-ontvanger heb je ze op je afstandbediening (daarom kon ik ze ook zo snel opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
dmantione schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:57:
Deze openbare streams van de VRT-zenders geven een zeer goede kwaliteit:

Eéń:
http://80.24.75.92:5555/udp/239.111.0.6:1234

Canvas:
http://80.24.75.92:5555/udp/239.111.0.5:1234

Ik weet niet of het officiële streams zijn, ik heb de URL's uit de Kanalenlijst Hans. Met een Enigma2-ontvanger heb je ze op je afstandbediening (daarom kon ik ze ook zo snel opzoeken).
Een satteliet installeren is geen optie jammer genoeg, zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bovenstaande streams? Je kunt ze bijvoorbeeld bekijken met VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
dmantione schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:32:
Bovenstaande streams? Je kunt ze bijvoorbeeld bekijken met VLC.
oke, maar wat voor hardware gebruik ik hier dan voor bedoel ik eerder.
Zoals al eerder aangehaald, ik heb een Z8 formuler maar ook hiermee merk ik vaak op dat het beeld niet heel soepel loopt. Applicaties op de tv zelf zoals o.a. Netflix daarentegen hebben dit probleem niet.

Moest het nog niet opgevallen zijn, ik ben nogal een leek op dit gebied blijkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door N!ghtwolve op 28-11-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Die Formuler Z8 draait Android, toch? Er is een VLC-client voor Android, dus dat lijkt me dan de aangewezen weg. Een andere optie lijkt me Kodi, dat wordt expliciet aangeprezen in het marketingmateriaal van de Z8. Op zich denk ik dat iedere IPTV-box die zichzelf serieus neemt overweg kan met een MPEG transfort stream over HTTP. Gewoon even Googelen hoe je een dergelijke stream start of importeert.

Zoals ik ook eerder schreef, op een Enigma2-ontvanger kun je gewoon de Kanalenlijst Hans installeren en dan heb je de streams onder een knopje op je afstandsbediening, kun je net zo zappen als op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is trouwens een "Kanalenlijst Hans"-addon voor Kodi:

https://kodi-forum.nl/thr...lenlijst-hans-addon.8501/
Pagina: 1