3 dimmers met 1 lamp vervangen door 3 schakelaars met 1 lamp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:35
Op dit moment heb ik in de slaapkamer 3 dimmers verbonden met één lamp. 1 centrale dimmer (met klein lampje) bij binnenkomst en twee impulsdimmers bij het bed. Voor zover ik het kan overzien is dat alsvolgt gekoppeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFXh-5EcP8ZwnJDIGnIEEjB_Xqk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/whXGsvVkQQ6fjqWYl7eUpNI1.jpg?f=user_large

Nu gebruiken wij het dimmen bijna niet. En daarnaast wil ik de nu enkele wips vervangen door dubbele wips. Waarbij ze alle drie een hue lamp kunnen bedienen op afstand bedienen dmv drie wandschakelmodules achter de wips.

Nu vind ik wel serie schakelsystemen dmv wisselschakelaars. Maar dan zijn de nummers 5 met elkaar verbonden in serie geschakeld. Nu zijn de nummers 5 en nummer 1 al met elkaar vonden.
En dat kan ik niet aanpassen, omdat de bedrading zeg maar een gegeven is.
Zijn er nog andere opties mogelijk waarbij er zeg maar één hoofdschakelaar is, die verbonden is met de twee schakelaars?
Ik gebruik de serie van Busch Jaeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

Lichtpunt op continu spanning zetten en hue schakelaars plaatsen
https://www.busch-jaeger....ure-linear/friends-of-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik heb het wellicht niet goed omschreven. Maar ik wil drie keer een dubbele wips. Een wip met reguliere lamp en de andere met hue wandcontactschakelaar. De wisselschakelaars die ik zie, moeten in serie staan. En dat is voor mij lastig, want de bedrading op de illustratie kan ik niet aanpassen. Dus ik ben op zoek naar een centrale met twee andere schakelaars. En die moeten dan ook nog in staat zijn om via gescheiden stroombanen bediend te kunnen worden door twee wips. Maar ik weet niet of zoiets bestaat.