Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn verbeterde systeem wil ik zonder overbelasting van mijn systeem kunnen streamen en gamen tegelijkertijd. Ik gebruik voornamelijk programma's als OBS Studio, Adobe Première Pro & Adobe Photoshop. Games die ik speel (low graphics) zijn bv. Fortnite, Valorant, Phasmophobia, Fall Guys, PlateUp! & GTA RP. Games die nu bijna niet mogelijk zijn (vooral niet in combi met streaming), maar wel graag zou willen spelen: Warzone & Rainbow Six Siege.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat aan 1500 EU te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de lijst hieronder. Doorgestreept mag vervangen worden. Mochten er andere onderdelen ook vervangen moeten worden, omdat het met de nieuwe onderdelen niet past (zoals de fan), dan mag dit ook vervangen worden. Ik ben vooral op zoek naar de beste upgrade die er nu mogelijk is binnen mijn budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vriend van mij heeft twee lijstjes samengesteld. Ik wil uiteindelijk uitkomen op max 1500 EU. Ik verwacht dat ik vooral een betere CPU en GPU nodig heb.
De eerste lijst is opgesteld met Intel als uitgangspunt. De Noctua NA-HC4 chromax.white is opgenomen in lijst 1 en 2 (enkel voor de look). Gezien de kosten van een videokaart is de totale prijs van lijst 1 wat hoger. Misschien is het een idee om eerst vooral een CPU upgrade te doen, zoals bij lijst 2 en later nog mijn GPU mee up te graden. Of hebben jullie alternatieven, om toch binnen het budget uit te komen?
Lijst 1: intel
MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR
Lijst 2: nvenc+amd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel, omdat dit tot nu toe prima bevalt. Sta open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een wit thema. Mocht wit niet beschikbaar zijn, dan is zwart een tweede keuze. Ook moet het in mijn huidige case passen (NZXT H440 New Edition White/Black).
Ga je overklokken?
Iets overklokken prima, met het huidige systeem ook gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem ik binnen mijn budget kan wensen. Iets eroverheen mag, maar het liefst blijf ik binnen mijn budget. Ik krijg bij zwaardere games vaak de melding dat mijn CPU overbelast is (als ik alles tegelijk doe, dus gaming en streaming). Hierdoor hapert de stream/mijn beeld. Mijn doel is om dit voortaan allemaal vloeiend te laten verlopen. Kunnen jullie mij voorzien van advies?
Met mijn verbeterde systeem wil ik zonder overbelasting van mijn systeem kunnen streamen en gamen tegelijkertijd. Ik gebruik voornamelijk programma's als OBS Studio, Adobe Première Pro & Adobe Photoshop. Games die ik speel (low graphics) zijn bv. Fortnite, Valorant, Phasmophobia, Fall Guys, PlateUp! & GTA RP. Games die nu bijna niet mogelijk zijn (vooral niet in combi met streaming), maar wel graag zou willen spelen: Warzone & Rainbow Six Siege.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat aan 1500 EU te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de lijst hieronder. Doorgestreept mag vervangen worden. Mochten er andere onderdelen ook vervangen moeten worden, omdat het met de nieuwe onderdelen niet past (zoals de fan), dan mag dit ook vervangen worden. Ik ben vooral op zoek naar de beste upgrade die er nu mogelijk is binnen mijn budget.
CASE | NZXT H440 New Edition White/Black |
PROCESSOR | I7 6800K S2011-v3 |
GRAPHICS CARD | VGA Asus GeForce GTX 1060 DUAL-GTX1060-6GB |
FIRST/SECOND MONITOR | LG 27UD58-B 4K 27" INCH |
MOTHERBOARD | ASRock Intel S2011-v3 X99 Taichi |
HDD | Western Digital Blue WD30EZRZ 3TB |
RAM | Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB |
SSD | Samsung 850 EVO 500GB |
FAN | Thermalright Macho Rev.B |
VOEDING | Corsair Voeding TX550M 550W, Modulair |
RGB LED CONTROLLER | NZXT HUE+ RGB LED Controller - Zwart |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vriend van mij heeft twee lijstjes samengesteld. Ik wil uiteindelijk uitkomen op max 1500 EU. Ik verwacht dat ik vooral een betere CPU en GPU nodig heb.
De eerste lijst is opgesteld met Intel als uitgangspunt. De Noctua NA-HC4 chromax.white is opgenomen in lijst 1 en 2 (enkel voor de look). Gezien de kosten van een videokaart is de totale prijs van lijst 1 wat hoger. Misschien is het een idee om eerst vooral een CPU upgrade te doen, zoals bij lijst 2 en later nog mijn GPU mee up te graden. Of hebben jullie alternatieven, om toch binnen het budget uit te komen?
Lijst 1: intel
MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 487,24 | € 487,24 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690-A | € 229,- | € 229,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR | € 1.039,- | € 1.039,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-5600J4040C16GX2-RS5W | € 188,45 | € 188,45 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold -V2 White Edition | € 119,75 | € 119,75 |
1 | Overige componenten | Noctua NA-HC4 chromax.white | € 27,10 | € 27,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.200,44 |
Lijst 2: nvenc+amd
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR | € 629,99 | € 629,99 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 125,84 | € 125,84 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold -V2 White Edition | € 119,75 | € 119,75 |
1 | Overige componenten | Noctua NA-HC4 chromax.white | € 27,10 | € 27,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.530,58 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel, omdat dit tot nu toe prima bevalt. Sta open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een wit thema. Mocht wit niet beschikbaar zijn, dan is zwart een tweede keuze. Ook moet het in mijn huidige case passen (NZXT H440 New Edition White/Black).
Ga je overklokken?
Iets overklokken prima, met het huidige systeem ook gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem ik binnen mijn budget kan wensen. Iets eroverheen mag, maar het liefst blijf ik binnen mijn budget. Ik krijg bij zwaardere games vaak de melding dat mijn CPU overbelast is (als ik alles tegelijk doe, dus gaming en streaming). Hierdoor hapert de stream/mijn beeld. Mijn doel is om dit voortaan allemaal vloeiend te laten verlopen. Kunnen jullie mij voorzien van advies?