Geen toegang tot nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givani30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 00:09
Beste mede-tweakers,

Tijdens black friday heb ik een nieuwe m2 SSD aangeschaft voor mijn laptop (HP Z-book studio G-4). Het installeren en formatteren verliep allemaal prima. Ik heb daarna een de user folders (Documenten, Downloads) van mijn primaire schijf overgezet naar de nieuwe schijf.
Echter krijg ik nu, als ik de schijf in explorer probeer te openen nu een "Permission Denied" foutmelding en kan ik er niet meer bij. Ook heb ik geprobeerd de machtigingen te wijzigen maar dit lukt ook niet. Verschillende cmd functies zoals chkdsk en takeown werken ook niet. De enige manier waarop ik nu nog toegang krijg is in safe mode. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Vermeld a.u.b. specificaties van beide SSD's.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swagerinno
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03-2023
Heb je ook wel de location aangepast in de properties van de folders? Zie bijv https://www.windowscentra...ders-new-drive-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givani30
SSD 1: SAMSUNG MZVLW256HEHP-000H1, dit is de originele schijf met 250GB opslag en werkt nog prima.
SSD 2: WD_BLACK SN770 500GB, de nieuwe SSD.

Zojuist heb ik in veilige modus de data terug kunnen kopiëren en de schijf geformatteerd maar dit lijkt niet te helpen.
@swagerinno Dit is hoe ik het heb gedaan, het probleem is echter dat de schijf dus de volgende foutmelding geeft als ik deze probeer te openen. Het lijkt wel alsof ik geen read-acces heb en ze als administrator geven werkt ook niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZXrWHhLl2Q6lZ4_6iUhE6ZnEkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qLRENDHH50ebVZ1aLNm93Yvw.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door givani30 op 26-11-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Bestanden uit de user folders mogen vaak alleen maar worden uitgelezen door die user. Dit is de permissions waarde van dat specifieke bestand.
Hoe heb je de bestanden gekopieerd? Je moet namelijk de permissies mee-kopieren.

Dat kan met bijv. Robocopy of Xcopy, zie als voorbeeld: permissions
You can modify how Windows Explorer handles permissions when objects are copied or moved to another NTFS volume. When you copy or move an object to another volume, the object inherits the permissions of its new folder.
als alternatief raad de link aan om een registry edit te maken, mocht je niet via xcopy of robocopy de permissies mee willen kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givani30
De user folders heb ik gekopiëerd vanuit het venster "Eigenschappen" en daar de Locatie gewijzigd, waarna ik een prompt kreeg om deze te kopiëren. Het lijkt mij echter niet dat hier het probleem zit, aangezien ik:

-Geen toegang heb tot de gehele schijf, niet via windows explorer of via commandline tools zoals chkdsk
-In safe mode wel prima erin kan.

Naarmate ik nog een paar uur bezig ben geweest hiermee, lijkt het steeds meer een software fout te zijn. Ik ben nu bezig met windows resetten, hopelijk helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Ik ben nog steeds van mening dat het, omdat het in safe mode wel lukt, iets te maken heeft met de Permissies; oooof je hebt bitlocker perongelijk aan gehad tijdens het kopieren.

Hier zijn een paar methoden om hem alsnog toegankelijk te maken. fix

een best wel logishe optie om misschien opnieuw t e beginnen? Dus in safe mode alles weer naar disk 1 zetten, disk 2 formatteren(goed opletten dat bitlocker dus uitt staat) en daarna in normale modus alles nog een keer verplaatsen.

edit: nog een ideetje wat mis zou kunnen gaan, was de oude user deel van een Domijn login? In dat geval gaat het ook mis omdat je de rechten niet zomaar over kan zetten. Je moet dan eerst de rechten transferren naar een nieuwe user.
Verder kan de gehele schijf gelokt worden, als er maar een paar bestanden encrypted zijn door windows, dus dat zou ik ook even dubbel checken,

[ Voor 25% gewijzigd door ramonlambal op 26-11-2022 16:11 ]

Pagina: 1