Toon posts:

Windows detecteert ram niet! Help?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo als sommige van jullie wisten ben ik vandaag naar amsterdam geweest.

Om de Voodoo5 5500 PCI te hale ik heb aleen maar lof over deze kaart!

Maar nu is het probleem dat het 64 mb ram van deze kaart niet bij die eral instaat wordt bijgeteld nog de 256/133 mhz mb ram die ik ook heb gehaald!!

Zit het er wel in maar detecteert windows het niet? de kaart doet het namelijk wel! En hoe kan ik dit toch verhelpen?

P.s het geheugen moet toch in dat zwarte gleufje? paste namelijk wel!

Ik heb pentium III Intel Celeron 700 mhz 63 mb ram 20 gb en windows ME als stuurprogramma help me out!

P.s wil iedereen bedanken die me gister ook al heeft geholpen!!

P.p.s ben een leek!!

Verwijderd

Bedoel je dat het geheugen op je videokaart niet door de bios wordt meegeteld tijdens het opstarten? das logisch en normaal.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
If it aint broke don't fix it . Het werkt toch .. lekker laten gaan :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:17
But it is broken.. ff wat beter lezen!
Toegevoegd:
- Voodoo5 5500 PCI 64MB
- 256/133 mhz mb ram

Dattie het eerste niet bijtelt lijkt me logisch (hij telt alleen geheugen in je geheugenbanken). Dat hij het tweede niet telt, lijkt me foute boel. Dat zou het moeten doen. En welke zwarte sleuf bedoel je? Zou je je moederbord-boekje niet ff wat beter bekijken voordat je gaat Doe-Het-Zelfen?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

bij mij was het zo dat als er in het bios aan stond dat hij een snelle Power On Self Test (POST) moest doen hij het geheugen niet controleerde en dus ook niet merkte of er meer geheugen aanwezig was. Toen ik dat afzette vond hij bij mij wel de nieuwe RAM?

Telt hij bij jou het geheugen wel of niet als je opstart??

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hoeveel RAM telt ie bij het opstarten van je pc?
(Gelijk in het begin: xxxxxxx kb ram ok.)

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen boekje gehad dat van die power dinges ga ik proberen effe wachte..

Verwijderd

Topicstarter
ja hij telet het wel..

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

als hij het wel telt zou windows het ook moeten zien :?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hoe constateer je dat Windows het niet herkend?
Je krijgt namelijk geen 'new hardware detected' ofzo.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee windows detecteert het ook niet met dat post?

Verwijderd

Topicstarter
Bij systeem en dan prestaties.. maar het moet toch niet in een pci-slot? of moet ik die andere er dan uit halen..

p.s als ik post uitschakel dan zie ik het wel van mijn videokaart maar wordt het er nog niet bijgeteld

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Windows detecteert geheugen automatisch.
Alleen, je ziet het resultaat niet direct.
In je system control panel kun je zien hoeveel hij gedetecteerd heeft.

Who is John Galt?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 29 augustus 2001 17:10 schreef maarten_verweij het volgende:
Bij systeem en dan prestaties.. maar het moet toch niet in een pci-slot? of moet ik die andere er dan uit halen..

p.s als ik post uitschakel dan zie ik het wel van mijn videokaart maar wordt het er nog niet bijgeteld
:?
Wordt je nieuwe geheugen nu wel of niet geteld bij het opstarten van je computer?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
dat zeg ik toch

Verwijderd

Topicstarter
nu effe in het nederlands systeem en wat dan?

• cire
  • Laatst online: 26-07 08:40

cire

Onder het kopje 'Computer' staat hoeveel geheugen er in zit!

• Abbadon
  • Laatst online: 01:10
Voor de duidelijkheid, bij het opstarten zie je dat hij tijdens het POST'en 327680Kb telt (de oude 64MB DIMM plus de nieuwe 256MB DIMM is samen 320MB)?
Als Windows eenmaal is opgestart, kun je middels instellingen -> systeem zien hoeveel Kb hij 'ziet', dit zou ongeveer net zo veel moeten zijn (een MB'tje of zo minder).

En nee, je ziet de 64MB van jouw nieuwe videokaart daar niet bij staan; dat geheugen heeft niets met het 'interne geheugen' te maken.

Wat bedoel je nu precies met iets uit het PCI slot halen? Je nieuwe Voodoo kun je gerust laten zitten (want je hebt beeld)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Nee telt die niet alleeen 63 mb ram telt die en laat maar zitten met dat pci maar vertel is waar die in moet de 256 mb ram in welk slot?

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Je had eerst 64MB Ram en nu heb je een strippie van 256MB gekocht..

Kijk es op je moederbord... daar zitten ergens een paar langwerpige stukkies plastic op. zo rond de 10 a 12 cm.. zijn meestal zwartmet aan alletwee de kanten een wit klemmetje/hendeltje, als het goed is zit daar nu een ander geheugen dingetje in. dat is je 64MB. die hoef je er niet uit te halen.
Nu doe je je PC uit en ga je voorzichtig te werk. Kijk naar het dimmetje(je 256MB SDRAM ding) en kijk waar de gleufjes zitten. kijk dan op je moederbord en kijk op een leeg plastic stripje waar de overeenkomstige "bolletjes" zitten. hou de dimm ervoor en kijk of het overeenkomt en of het past. Nu druk je dat dimmetje met beleid in je plastic strippie. totdat de witte klemmetjes aan de bovenkant en onder kant
inspringen.. als het goed is zit nu je dimm vast en moet ie het geheugen bijtellen.

En je geheugen van je videokaart wordt NIET/NOOIT meegeteld in je systeem geheugen telling. Deze hebben niks met elkaar te maken. het geheugen van je videokaart IS er wel maar alleen voor je vidcard en NIET voor je systeem..

Bedoelde je zoiets?

Heb je een Compaq ofzo....

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 30 augustus 2001 10:05 schreef maarten_verweij het volgende:
Nee telt die niet alleeen 63 mb ram telt die en laat maar zitten met dat pci maar vertel is waar die in moet de 256 mb ram in welk slot?
Als ik het goed begrijp (ik heb m'n Jibberisch - Nederlands woordenboek niet bij me) dan wordt tijdens het opstarten maar 63 Mb geteld.
Als dat zo is dan herkent je moederbord de geheugenmodule niet.
Heb je in je moederbord-boekje gekeken welke geheugenmodules ondersteund worden?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal het probereren bedankt. En het is een 256mb ram/pc i33 ligt het daaraan?

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 30 augustus 2001 10:25 schreef maarten_verweij het volgende:
Ja ik zal het probereren bedankt. En het is een 256mb ram/pc i33 ligt het daaraan?
Zit ie nou in je systeem of zit ie er nou NIET in.... en misschien helpt het als je wat betere Nederlands taal neerzet...
dan wordt het denk ik de HELFt duidelijker

Verwijderd

Topicstarter
kan je de module ook verkeerd erin zetten onderste boven op zijn kop?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had hem er al gister in gedaan maar ik ga het zo proberen.. bedankt he! En sorry voor mijn taalgebruik.

• itsme
  • Niet online
Welk merk is je PC, of liever nog welk merk is het moederbord?

Geef ons die info even dan kijken wij wel of het mobo de dimm ondersteund.

(mocht je het merk niet weten, vertel dan de bios string, staat onderaan bij het posten).

Beschrijf ook ff de DIMM, zitten er aan 1 of aan 2 kanten chippies? De DIMM's met Chippies aan 2 kanten (double sided dimm's) worden soms niet ondersteund.

Ik denk dat dit ook het probleem bij jouw is.
Je zult dan 'single sided' dimms moeten halen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op donderdag 30 augustus 2001 10:36 schreef bas_konings het volgende:
Welk merk is je PC, of liever nog welk merk is het moederbord?

Geef ons die info even dan kijken wij wel of het mobo de dimm ondersteund.

(mocht je het merk niet weten, vertel dan de bios string, staat onderaan bij het posten).

Beschrijf ook ff de DIMM, zitten er aan 1 of aan 2 kanten chippies? De DIMM's met Chippies aan 2 kanten (double sided dimm's) worden soms niet ondersteund.

Ik denk dat dit ook het probleem bij jouw is.
Je zult dan 'single sided' dimms moeten halen.
Leze is ook een vak kijk eens onderaan zijn postings |:(
Intel chipset 810, Intel Celeron 702 mhz, 63 mb ram, 20 GB, 12xDVD/CD-RW

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 30 augustus 2001 10:47 schreef hetnet het volgende:

[..]

Leze is ook een vak kijk eens onderaan zijn postings |:(
Intel chipset 810, Intel Celeron 702 mhz, 63 mb ram, 20 GB, 12xDVD/CD-RW
[offtopic]
Wie kan er nou niet lezen.. er staat alleen welke chipset ie heeft..een processor die niet bestaat (702Mhz??) 1 mb te weinig ram, een 20Gb HD en een 12xdvd/cdrw..

Het gaat om het MERK pc of Mobo mbt op bios en memory ondersteuning (double sided single sided max memrange etc)etc.
Zelfde als ik ga zeggen bij een garage "ik heb een auto die het niet goed doet en er zit een 2 liter motor in.... "zondr dat ik zeg dat het over en opel f citroen gaat |:(
lekker duidelijk..
[offtopic]

Misschien moet je die proc ff terugklokken.. hij draait veelstehoog... :Z

Werkt ie al? die dimm?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:20
OMG, gast ga eerst maar eens je boekje van je MOEDERBORD (dat grote rechthoekige ding in je kast) lezen, want ik heb zo het vermoeden dat jij er zoeen bent die een agp kaart in een pci slot stopt(goed door drukken), en je geheugen op z'n kop en weet ik veel wat. Als ik zo die paar post van je lees merk ik al wel dat je er _helemaal_ niks van snapt (nederlandse taal & computers)

en een intel pentium III celeron met 63 mb en win me als stuur programma? *lol*

/btw/ dit heb ik nog niet gehoort hier, 256mb dus in bank 1 en die 64 in bank 2 wil wel is helpen. (hoewel ik niet eens begrijp wat je probleem is maar goed)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb je het wel goed aangedrukt die geheugen tot dat je 2x een kleine klik hoort??, dus zitten die witte klemetjes goed vast aan het reepje??

Verwijderd

En post dan eerst 's ff het volgende:

Voor nieuwe aankopen had ik X mb RAM.

Voodoo 5 erbij gekocht en 256mb RAM.

Hij geeft NU (na het erin stoppen van alles) aan dat ik X mb RAM hebt en in Windows staat X mb.

Zo, vul bovenstaande X-jes even in en we kunnen verder. :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kijk dat iemand niet weet waar die het over heeft.. kan gebeuren, en we willen allemaal graag helpen. Maar ik kan werkelijk geen touw vast knopen aan het hele verhaal.....

Post eerst eens DUIDELIJK je vraag of probleem. Als ik al niets begrijp van de eerste post, hoe moet ik het probleem dan kunnen doorgronden en goed advies geven?

Maar goed, zoek inderdaad even het boekje van je Moederbord op. Type en merk lijkt me vrij belangrijk.. en als het even kan ook BIOS versie maar ik kan me voorstellen dat je dat niet weet te vinden. Desnoods merk van de PC + type? Het zal wellicht allemaal al ergens staan maar erhm ik kom niet echt door die posts van je heen.

En inderdaad. heb je die 702Mhz Celly (:?) overgeklokt? Zo ja... hoe? Wat voor FSB snelheid en wat voor CPU is het daadwerkelijk? En hoe kom je aan 63MB? Doorgaans hebben PC's 64MB :) en geen 63MB.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Abbadon
  • Laatst online: 01:10
Op donderdag 30 augustus 2001 10:27 schreef maarten_verweij het volgende:
kan je de module ook verkeerd erin zetten onderste boven op zijn kop?
Ben je aan het dollen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

*schop*

Je hebt na deze topic nog 2 topics over hetzelfde probleem gepost, maar ik zou het erg op prijs stellen als je gewoon hier verder gaat. Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Oké sorry exirion.

Maar zou je misschien dan dit hele zooitje willen wisssen en beginnen bij mijn laatste topic en de antwoorden want die is een stuk duidelijker!

• Exirion
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Op verzoek dicht... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.