Win2k PRO op een NT4 domein, hulp nodig...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een aantal PC's met win2k PRO geinstalleerd, en een PCtje met winNT4 server. Op de server komt mijn internet verbinding binnen, die ik dan wil doorlinken naar de andere PC's, die dus met win2k werken.

Nu heb ik al begrepen dat ik geen werkgroep meer heb, maar dat ik een domein moet maken. Goed, dan geef ik in NT server de naam van mijn domein op, add een aantal users, ga naar de Win2k machine, en meldt me aan. Jah, niet dus.

Wat moet ik doen om alle win2k machines op de NT4 machine te krijgen?

Ik kan lokaal pingen, maar andere PC's wil niet lukken.

Als jullie nog meer info nodig hebben, dan lees ik het wel, owkee?

tnx in advance

PS: search kan ik niet gebruiken, IE wil nog altijd search.php downen. :( :(

• sus

sus

Topicstarter
zal nog ff mijn IP's geven.

Ip's lopen van 192.168.0.1 tot 192.168.0.5, met als subnetmask 255.255.255.0.

Het hele zwikkie is aangesloten dmv 1-op-1 kabels via een HUB. Het is een 10Mbit netwerk, alle kaarten zijn RealTek.

De kaarten zijn goed, gisteren was een van de win2k machines nog "server"

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Jah, niet dus.
Wees effe iets duidelijker, wat voor melding krijg je?

Heb je de pc's al aangemeld in de computer manager? (Zo heet dat ding geloof ik, ik moet het effe uit m'n hoofd doen)

Was getekend, enz. | specs

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heb je wel aangegeven dat je NT4 server domein-server is en een domein gedefineerd bij het instaleren???????

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Dan geef je de naam van je domein op in je NT4 server?

Die server IS je domein en die andere bakken moeten dus op DAT domein inloggen..

En inetsharing met een werkgroep gaat ook prima, doe het thuis ook met een nt4server en een w2k client op een werkgroep. filesharing ook no problem alleen je moet bij de NT4 en W2k Bakken wel users opgeven met de bijbehorende passes. anders no acces.

Zelfde subnetmask en ip range?

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• sus

sus

Topicstarter
Toen ik die PC giong installeren, vroeg hij of ik een domein-server wilde. Dat heb ik gekozen, en als domein-naam heb ik THUIS genomen.

Ik wil dus op dit domein aanmelden. Ik heb users aangemaakt, en als ik in win2k wil aanmelden op dit domein, dan krijg ik de melding dat er geen domein THUIS is gevonden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

het geeft wel eens problemen om zomaar een w2k station aan te laten melden aan een NT4 domein.
Wat je het beste kan doen is, in Win2k, de properties op te vragen van "My Computer", onder tabblad Network Identification, en dan op de knop "Network ID" klikken.
Dan moet je een aantal vraagjes beantwoorden, vull gewoon overal het administrator account van het domein in, en het password dat daarbij hoort.
Dan komt hij nog wel met een melding dat er geen computeraccount is gevonden en dat je er eentje moet aanmaken, en dan gewoon het zelfde domeinnaampje inkloppen.
(onder Win2k kan je computer account in een ander domein hangen als je user account.)

Als het allemaal is gelukt, krijg je de melding dat je nog een keertje moet rebooten, en klaar.
Let op bij het aanmelden, dan je, wanneer je op Ctrl Alt Del. hebt gedrukt, dat er misschien nog de naam van het werkstation staat..dat zie je niet standaard, moetje even op options klikken..

Suc6
CJ

Verwijderd

heb je niet toevallig de proxyserver lopen? dan moet je op de win2k computer ook verwijzen naar de proxyserver!
Pagina: 1