Gegevens van verkochte iPad vergeten te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynn0
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Onlangs heb ik een oude iPad verkocht.
Mijn iCloud gegevens staan er nog op.
Had de iPad wel al in fabrieksstand gezet, maar weer ingelogd toen de iPad werd opgehaald zodat ze die kon bekijken, en vervolgens vergeten weer terug in fabrieksstand te zetten.
Hier ben ik achter gekomen omdat de persoon in kwestie dit aangaf en vervolgens middels webshops bestellingen heeft geplaatst.
Uiteraard verneem ik niks meer van die persoon.

Ik heb alle inlog gegevens van iCloud, mails etc veranderd.
Nu kom ik via mijn mail erachter dat mijn gegevens zouden zijn veranderd en is er weer een bestelling gedaan.
Heb ik kunnen annuleren.

Ik ben er vanuit gegaan nadat ik mijn gegevens heb veranderd, dat zij niet meer bij mijn gegevens kan.
Klopt dat?
Hoe ik dit anders aanpakken?

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je kunt de iPad op afstand wissen. Daarna het apparaat uit je account mikken.

Apple heeft prima documentatie die eenvoudig te vinden is.

Tot slot: als er aankopen zijn gedaan: aangifte doen. En kijken of je ergens een bezorgadres o.i.d. kunt achterhalen en dat bij de politie aangeven als je aangifte doet.

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 26-11-2022 03:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lynn0 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 02:45:
Had de iPad wel al in fabrieksstand gezet, maar weer ingelogd toen de iPad werd opgehaald zodat ze die kon bekijken,
Wat een raar verhaal, opnieuw inloggen na de fabrieksinstellingen is nergens voor nodig.

Sterker nog ik laat de persoon zelf juist inloggen als hij dat wilt met zijn eigen AppleID.

Je zegt dat hij dingen besteld heeft maar hoe is dat betaald dan? IDeal moet je namelijk bevestigen en CC meestal ook en anders kan je bij de webshop nog annuleren als je inlogt en er snel bij bent.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Remi

Moo!

Greatsword schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:00:
[...]

Wat een raar verhaal, opnieuw inloggen na de fabrieksinstellingen is nergens voor nodig.

Sterker nog ik laat de persoon zelf juist inloggen als hij dat wilt met zijn eigen AppleID.

Je zegt dat hij dingen besteld heeft maar hoe is dat betaald dan? IDeal moet je namelijk bevestigen en CC meestal ook en anders kan je bij de webshop nog annuleren als je inlogt en er snel bij bent.
Is geen raar verhaal als hij een factory reset heeft gedaan zonder het apparaat uit zijn Apple/Find my device netwerk te halen. Het eerste waar het apparaat, na de reset, naar vraagt is het iCloud account wat er voorheen op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynn0
Raar verhaal of niet, het is gebeurd..
Ik moest opnieuw inloggen toen ik de iPad opstartte, en moest de inlog gegevens invoeren, mijn apple ID dus.
Zoals Remi schrijft.

Er is niet betaald.
Ik kreeg melding naar mijn email adres dat ik gegevens zou hebben gewijzigd in de webshop.
Die persoon heeft onder mijn naam geprobeerd een hotmail account aan te maken met mijn naam.

De Ipad staat niet bij vertrouwde apparatengemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wachtwoorden zichtbaar maken is je wachtwoord voor nodig, ook met het automatisch invullen van wachtwoorden op websites.

Hoe komen ze dan aan het wachtwoord van die webshop?

Iets ontbreekt er in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic past beter in iPhones, iPads en Apple Watch, dus een move die kant op.

MS > iOS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:58
Vorkie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:45:
Maar wachtwoorden zichtbaar maken is je wachtwoord voor nodig, ook met het automatisch invullen van wachtwoorden op websites.

Hoe komen ze dan aan het wachtwoord van die webshop?

Iets ontbreekt er in het verhaal.
Ik denk ook dat er iets ontbreekt, maar is het niet zo dat je vanuit iCloud Sleutelhanger enkel een pincode of Touch ID/Face ID nodig hebt? De Apple ID is tenslotte al aangemeld op de iPad en dus een vertrouwd device.

Als je dan inlogt op een webshop via de gegevens die in iCloud Sleutelhanger staan en er hangt een creditcard aan dat account kan het snel gaan.

Maar zoals gezegd:
  1. Zo snel mogelijk hier inloggen: https://www.icloud.com/#find
  2. Bovenin op Alle apparaten klikken en de iPad opzoeken in de lijst
  3. Vervolgens links bij de informatie van het apparaat op Wis iPad drukken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynn0
Misschien doe ik idd iets niet goed, geen idee.
De Ipad staat niet meer in de iCloud en kan ik die dus ook niet opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuner12
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-03 17:34
Neem contact op met Apple, zij zullen je telefonisch begeleiden. En als het dan nog niet lukt, dan is het al gelukt of je hebt toch iets (per ongeluk) uitgevoerd wat nog niet gemeld is. Bijv. iCloud uitloggen maar offline gegevens bewaard oid

0800 0201581
https://support.apple.com/nl-nl/HT201232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 20:52
Lynn0 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:23:
Raar verhaal of niet, het is gebeurd..
Ik moest opnieuw inloggen toen ik de iPad opstartte, en moest de inlog gegevens invoeren, mijn apple ID dus.
Die persoon heeft onder mijn naam geprobeerd een hotmail account aan te maken met mijn naam.
Maar wat zegt nou FindMy op een ander device of via de website die hierboven al een paar keer voorbij kwam? Kan je hem uberhaupt wipen of locken?

Gezien ze daadwerkelijk iets met jouw gegevens proberen te doen zou ik hem zelfs locken ipv wipen. Mogen ze zelf contact opnemen om de lock eraf te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynn0
Findmy geeft niks aan, omdat de iPad er niet meer in staat.
Hij was al gewist.
Ik kan daar dus niet meer bij.

Alles is uit de sleutelhanger gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan is het remote klaar helaas.

FindMy was je enige mogelijkheid om hem remote te wissen/locken.

Voor nu van alles het wachtwoord wijzigen en bij eventuele strafbare feiten aangifte doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 15:34

Tys

Vreemd verhaal. Maar goed, hoe is er betaald? Je zou één eurocent over kunnen maken met de vraag om je even te contacteren. Een gemiddelde koper heeft namelijk helemaal geen slechte bedoelingen dus die persoon bereiken is de beste stap. Daarna het apparaat nog eens helemaal wissen.

Maar maak er een goed en compleet verhaal van.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynn0
Er is cash betaald.
Ik heb geen enkele gegevens van die persoon.
Morgen ga ik aangifte doen.
Apparaat nogmaals wissen?
Hoe dan?
Die is nergens meer te lokaliseren naar mijn idee.

Optie is om de iCloud eruit te gooien en een nieuwe aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 20:52
Lynn0 schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:14:

Optie is om de iCloud eruit te gooien en een nieuwe aan te maken?
Dat heeft weinig zin, als je je iCloud/Apple ID wachtwoord hebt veranderd kunnen ze daar in ieder geval niet (meer) bij. Ik zou ook voor de zekerheid ook van het emailadres die je als verificatie aanhoudt het wachtwoord veranderen.

Het blijft een apart verhaal, áls er al info op het device achter gebleven zou zijn moeten ze nog steeds je pincode hebben. Kunnen ze die misschien gezien en onthouden hebben toen je inlogde om te laten zien dat hij werkte?

En hoe weet je dat ze een nieuw hotmail-account op jouw naam hebben proberen aan te vragen? Hebben ze dan je bestaande adres opgegeven ofzo? Want hoe krijg je anders die info? Hotmail bestaat daarnaast al heel lang niet meer en is Outlook geworden.

Hoe dan ook, het is al gebeurd dus nu door: je geeft aan dat er een bestelling is gedaan. Bewaar die bevestigingsmail, wellicht kan de politie er na aangifte iets mee, er moet een afleveradres zijn opgegeven bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lynn0 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 02:45:
Had de iPad wel al in fabrieksstand gezet, maar weer ingelogd toen de iPad werd opgehaald zodat ze die kon bekijken, en vervolgens vergeten weer terug in fabrieksstand te zetten.
Hier ben ik achter gekomen omdat de persoon in kwestie dit aangaf en vervolgens middels webshops bestellingen heeft geplaatst.
Uiteraard verneem ik niks meer van die persoon.

Ik heb alle inlog gegevens van iCloud, mails etc veranderd.
Nu kom ik via mijn mail erachter dat mijn gegevens zouden zijn veranderd en is er weer een bestelling gedaan.
Heb ik kunnen annuleren.

Ik ben er vanuit gegaan nadat ik mijn gegevens heb veranderd, dat zij niet meer bij mijn gegevens kan.
Klopt dat?
Hoe ik dit anders aanpakken?
Ingelogd zonder toegangscode, touch-id ?
Om een iPad werkend te laten zien hoef je zelf niet in te loggen, alleen instellen en je eigen WiFi verbinden, meer niet ! dus niet je eigen reservekopie er weer op en ID en alle Apps activeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1