Screenshot naar ander scherm in 1 toets beweging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denjimmy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Beste,

Ik werk met 2 monitoren. 1 werk monitor en 1 monitor die hoofdzakelijk in gebruik is om dingen af te lezen, te bekijke of over te typen.
Bijde monitoren zijn gekoppeld aan 1 pc systeem.

Nu zoek ik een manier op tijd te besparen.
Als ik een screenshot neem van een document op mijn werkscherm, ga ik naar paint, plakken, opslaan en dan openen en slepen naar mijn lees scherm.

Bestaat er een makkelijke of een manier om op 1 toets te drukken zodat hij een screenshot neemt en automatisch opend op mijn leesscherm?

Mag in eender welke vorm van bestand zijn, als ik het maar direct kan zien dan.
Of misschien met een programma, of script?

Alvast bedankt,

grote computerleek, jimmy 😬

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:58
Je zou de standaard kniptool van Microsoft kunnen gebruiken.

1. Druk Windows op de logotoets + Shift + S. Het bureaublad wordt donkerder wanneer u een gebied voor uw schermopname selecteert.
2. Rechthoekige modus is standaard geselecteerd. ...
3. De schermopname wordt automatisch naar het klembord gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denjimmy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Oke alvast vriendelijk bedankt, zal ik eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het goed is zit de Snipping Tool ook nog als aparte app in Windows, die vind ik zelf veel prettiger dan de logotoets + Shift + S optie. Zit in de Windows bureau accessoires. Of die er ook nog is in Windows 11 (je noemt de Windows versie niet), dat kan ik niet zeggen aangezien ik geen W11 gebruik :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Een andere optie is iets als ShareX, daarmee kun je heel makkelijk een regio screenshotten.

Ik heb zelf als hotkey ctrl+shift+pagedown ingesteld, als ik daar op druk kan ik een regio selecteren of als ik dan op een venster klik selecteert hij automatisch dat stuk. Dat deel van het scherm wordt dan als afbeelding opgeslagen en komt als pop-up rechtsonder in beeld, als ik daar op klik opent hij de afbeelding in de app die ik heb ingesteld om afbeeldingen te bekijken.

Dus een hotkey, een klik om te selecteren, en een klik om de afbeelding te openen. De ingebouwde tool van Windows kan wel een regio selecteren door te slepen maar niet snel een heel venster of deelvenster selecteren met een klik, en laat daarna niet als klikbare pop-up je afbeelding zien.

Met ShareX zou je in theorie zelfs in één hotkey kunnen zorgen dat er een screenshot van het openstaande venster gemaakt wordt en deze afbeelding meteen wordt geopend

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 26-11-2022 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-10 17:02

fxs81

Julianadorp

gambieter schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 03:12:
Als het goed is zit de Snipping Tool ook nog als aparte app in Windows, die vind ik zelf veel prettiger dan de logotoets + Shift + S optie. Zit in de Windows bureau accessoires. Of die er ook nog is in Windows 11 (je noemt de Windows versie niet), dat kan ik niet zeggen aangezien ik geen W11 gebruik :)
Ja, daar zit hij ook in. Hij heet bij mij Knipprogramma in W11

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 21:32
Je kan toch ook gewoon je paint verslepen naar het andere scherm? Hoef je al niet op te slaan en opnieuw te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:58
Daarnaast is Snaggit een handige tool. Na installatie kan deze de printscreen knop gebruiken.

1. Druk op Printscreen
2. Selecteer het stuk scherm dat je wilt capturen
3. Hij slaat deze automatisch op als afbeelding.

Volgens mij kan deze app de screenshot eerst nog even openen op het scherm. Deze tool gebruik ik zelf momenteel ipv de knip tool.
Pagina: 1