Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk89
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Mijn vraag

Hoe kan ik (het beste) een telefoon zonder headphone jack verbinden met een auto voor het luisteren van muziek, terwijl de telefoon ook opgeladen moet worden?

(Deze vraag is voor sommigen misschien wel heel simpel, maar ik heb 0 ervaring en weet oprecht niet hoe ik dit kan oplossen.)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Google pixel 6a telefoon, en een 'oude' auto zonder bluetooth verbinding.
Edit: helaas heeft de auto ook nog eens een ingebouwde radio waardoor deze niet gemakkelijk te vervangen is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al op internet gezocht, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik vind wel kabeltjes van usb c naar aux / 3,5mm jack, maar dan kan ik niet tegelijk mijn telefoon opladen. Ook zie ik wel bluetooth apparaatjes, maar ik weet niet of dat de juiste oplossing gaat zijn.
Ik heb ook al gekeken naar andere telefoons met 3,5mm aansluiting, maar die passen niet binnen mijn budget en ik vind de afmetingen van de sony telefoons die nog een aansluiting hebben niet fijn. (Heb ik geprobeerd van iemand die de telefoon heeft).
Alle artikelen die ik vind gaan over telefoons mét een headphone jack aansluiting op een auto zonder die aansluiting, bij mij is de situatie juist andersom. Een telefoon zonder aansluiting en een auto met aansluiting.

Wat achtergrond informatie

Op dit moment heb ik een oude LG G7 Thinq telefoon die aan vervanging toe is. Ik wil graag een Google Pixel 6a aanschaffen, maar het ontbreken van de headphone jack lever wat onzekerheden op. Ik rij vaak lange afstanden op de navigatie (google maps) en laad daarom tijdens het rijden mijn telefoon op. Daarnaast gebruik ik nu een kabeltje om spotify vanaf mijn telefoon op de autoradio af te spelen. Dit kan echter niet meer met de Pixel 6a omdat de headphone jack aansluiting daar ontbreekt. Het kunnen opladen van mijn telefoon en tegelijk muziek kunnen luisteren op de oude autoradio is een must voor mij voor de aanschaf van een nieuwe telefoon. Kan dit niet, is de Google Pixel 6a niet geschikt voor mij.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24
Welk (merk-type) autoradio heb je?
Is het een losse radio?
Die zijn tegenwoordig niet eens zo duur meer en dan heb je en Bluetooth en meteen een carkit.
Het laden kan dan gewoon met de usb-c.

Edit: even snel gezocht, voor €75 heb je al een Pioneer die voldoet.

Afspelen via bluetooth en opladen dan via een kabeltje (USB-C)

[ Voor 35% gewijzigd door Ad de Jong op 26-11-2022 00:29 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk89
Helaas geen losse radio. Het is een ingebouwde en dus niet gemakkelijk te vervangen. Dat maakt het ook lastig, anders had ik de radio ook vervangen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:56
Jk89 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:17:
Mijn vraag:
Hoe kan ik (het beste) een telefoon zonder headphone jack verbinden met een auto voor het luisteren van muziek, terwijl de telefoon ook opgeladen moet worden?

Ook zie ik wel bluetooth apparaatjes, maar ik weet niet of dat de juiste oplossing gaat zijn.
Ja, bijvoorbeeld met een Baseus BSBA-02, UGreen 70601, Anker A3352 of vele andere alternatieven. Moet je zelf even bepalen en reviews lezen welke voor jouw situatie geschikt is :). Dan kun je er ook gelijk handsfree mee bellen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
Als je voor een paar euro iets wil proberen dan zou zoiets het proberen waard zijn.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Je kunt er een losse dac met pd-passthrough tussen zetten, iets als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor auto/radio is het? Is er niet gewoon android auto? Kan er geen andere rechtstreekse USB audio verbinding gemaakt worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:22
Ik gebruikte zelf altijd een FM Bluetooth transmitter. Zoiets als dit uitvoering: Xiaomi Roidmi Bluetooth Car Charger FM Transmitter
Er zijn er genoeg te vinden en raad niet specifiek dit model aan (geen ervaring mee). Voordeel hiervan is dat het met USB poorten komt zodat je tegelijkertijd je telefoon kunt opladen.

[ Voor 30% gewijzigd door Providentia op 26-11-2022 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het probleem is dus dat fm transmitters niet helpen, omdat die meestal een 3,5 aansluiting op de telefoon nodig hebben en een fm signaal naar de radio sturen. Misschien dat er usb varianten zijn, maar dan moet je wel je usbc aansluiting splitten om tegelijk te kunnen laden.
edit:
geen idee dat er er BT naar FM tranmitters waren, weer wat geleerd

Ik zie maar 2 mogelijkheden
- je splitst de usbc aansluting, in twee keer usb(c) of zoals die dac hierboven in usb(c) en 3,5. De vraag is dan of je met die splitter je telefoon kan laden. Dus die dac lijkt een goede oplossing
- je breidt je autoradio met bluetooth. vraag het de dealer of het kan. Anders heb je misschien bluetooth naar 3,5 ontvangers, maar zou je dan naar moeten zoeken….

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 28-11-2022 12:47 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:22
De Samsung A52s is ongeveer dezelfde prijs en heeft wel een 3,5mm aansluiting

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 20:38
jeanj schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:30:
Het probleem is dus dat fm transmitters niet helpen, omdat die meestal een 3,5 aansluiting op de telefoon nodig hebben en een fm signaal naar de radio sturen. Misschien dat er usb varianten zijn, maar dan moet je wel je usbc aansluiting splitten om tegelijk te kunnen laden.

- je splitst de usbc aansluting, in twee keer usb(c) of zoals die dac hierboven in usb(c) en 3,5. De vraag is dan of je met die splitter je telefoon kan laden. Dus die dac lijkt een goede oplossing
- je breidt je autoradio met bluetooth. vraag het de dealer of het kan. Anders heb je misschien bluetooth naar 3,5 ontvangers, maar zou je dan naar moeten zoeken….

Succes
Er zijn ook zat FM transmitters die gewoon met bluetooth werken, heb er zelf ook een gehad. (heel goedkoop, was niet echt een aanrader, dus ga hem ook niet linken, maar een wat betere werkt ongetwijfeld prima)
Zitten meestal ook usb poorten op om te laden.

Ik ben ook benieuwd naar de auto/radio.
Vaak zijn er wel manieren voor, als hij bijvoorbeeld een aansluiting heeft voor een cd wisselaar, kan je daar soms ook bluetooth adapters voor kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 26-11-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ja die fm dingetjes waar je dan via BT mee kan verbinden. Echt handig, we zaten eens in de auto met 7 mensen en iemand wilde muziek laten horen, met zijn telefoon verbinden en hoppa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
jeanj schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:30:

Succes
FM Transmitters helpen zeker wel, want er zijn zat die via Bluetooth werken ;)

Zelf heb ik deze: ORIA Bluetooth FM Transmitter, was vorig jaar slechts €15, nu inmiddels €17, maar alsnog geen geld voor wat het doet.

Ik ben er erg blij mee, in combinatie met een car holder die m'n telefoon draadloos oplaadt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:57
Die bluetooth receivers zijn top.

Koop zo’n ugreen bluetooth receiver, daar komt 3.5mm uit, en gaat usb voeding in. Neem er een dual usb car charger bij en het koppelt sneller dan de radio in de duurste mercedes.

[ Voor 56% gewijzigd door jeroen3 op 26-11-2022 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Waarom zou je lopen klungelen met Bluetooth naar fm transmitters. Een Bluetooth receiver direct op de 3,5mm aansluiting is toch vele malen handiger en minder storingsgevoelig.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 26-11-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jongetje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:
Waarom zou je lopen klungelen met Bluetooth naar fm transmitters. Een Bluetooth receiver direct op de 3,5mm aansluiting is toch vele malen handiger en minder storingsgevoelig.
Wat is er handiger aan altijd een kabel in je telefoon moeten stoppen? Dat bedoelde je niet, bij nader inzien.

Storingen van FM transmitter valt me alles mee, en verbinden gaat vanzelf via Bluetooth, hoef ik niks voor te doen. Dus ik blijf lekker bij m'n Bluetooth FM transmitter :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 26-11-2022 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
jongetje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:
Welke 3.5mm aansluiting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Die van de autoradio ;)
Hahn schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:26:
[...]

Wat is er handiger aan altijd een kabel in je telefoon moeten stoppen? Storingen van FM transmitter valt me alles mee, en verbinden gaat vanzelf via Bluetooth, hoef ik niks voor te doen. Dus ik blijf lekker bij m'n Bluetooth FM transmitter :Y)
Telefoon -> Bluetooth -> Bluetooth receiver -> 3,5 mm kabel -> Autoradio.
En die 3,5mm is een stuk stabieler dan elke keer een vrije FM band zoeken als je rondrijdt.

De telefoon is dus draadloos verbonden (tenzij je ook wilt opladen)

[ Voor 64% gewijzigd door LordSinclair op 26-11-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:56
Je sluit de Bluetooth receiver aan op de 3.5mm Aux ingang van je radio (voeding via USB). Vervolgens connect je met je Google Pixel 6a via Bluetooth met de receiver en klaar is @Jk89 :*).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Want elke autoradio heeft een 3.5mm ingang? Ik heb TS nergens zien zeggen dat de radio een AUX in heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 26-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
WEBGAMING schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:40:
[...]

Want elke autoradio heeft een 3.5mm ingang?
Nee, maar die van TS wel. Waarom zou die anders een telefoon met zo'n aansluiting zoeken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 26-11-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
LordSinclair schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:41:
[...]

Nee, maar die van TS wel. Waarom zou die anders een telefoon met zo'n aansluiting zoeken ;)
Waar maak jij dat uit op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
LordSinclair schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:38:
[...]

Telefoon -> Bluetooth -> Bluetooth receiver -> 3,5 mm kabel -> Autoradio.
En die 3,5mm is een stuk stabieler dan elke keer een vrije FM band zoeken als je rondrijdt.

De telefoon is dus draadloos verbonden (tenzij je ook wilt opladen)
Ik had net m'n post geëdit. (Mijn autoradio heeft geen 3,5mm plug overigens.)
TS benoemt het zelf: "Ik vind wel kabeltjes van usb c naar aux / 3,5mm jack, maar dan kan ik niet tegelijk mijn telefoon opladen."

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 26-11-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Hahn schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:41:

TS benoemt het zelf: "Ik vind wel kabeltjes van usb c naar aux / 3,5mm jack, maar dan kan ik niet tegelijk mijn telefoon opladen."
Dat gaat volgens mij over de telefoon kant. Als in, er bestaan usb c adapters om een 3.5mm plug uit de telefoon te krijgen. Vandaar ook de opmerking over het opladen.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er aan beide kanten geen 3.5mm plug.

Verkeerd gelezen excuses, jullie hebben gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 26-11-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
WEBGAMING schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:44:
[...]

Dat gaat volgens mij over de telefoon kant. Als in, er bestaan usb c adapters om een 3.5mm plug uit de telefoon te krijgen. Vandaar ook de opmerking over het opladen.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er aan beide kanten geen 3.5mm plug.
3,5mm plug uit de telefoon te krijgen, en wat doe je met de andere kant dan? Dat is ook 3,5mm wat de autoradio ingaat ;)

100% zeker weten doen we het beiden niet, maar ik durf een wedje te leggen dat z'n autoradio wel 3,5mm heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zie nu dat het letterlijk in de topicstart staat.... :z :z
Jk89 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:17:

Alle artikelen die ik vind gaan over telefoons mét een headphone jack aansluiting op een auto zonder die aansluiting, bij mij is de situatie juist andersom. Een telefoon zonder aansluiting en een auto met aansluiting.

[ Voor 72% gewijzigd door WEBGAMING op 26-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk89
Umbrah schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:55:
Wat voor auto/radio is het? Is er niet gewoon android auto? Kan er geen andere rechtstreekse USB audio verbinding gemaakt worden?
Bedankt voor alle reacties en het meedenken!
Wij hebben een kia picanto van 10 jaar oud met deze radio

Verder zit er onderin de auto een 3,5mm aansluiting en een sigaretten aansteker. Op dit moment hang ik mijn LG telefoon met een adaptertje via de sigaretten aansteker (usb naar usb c kabel) aan de auto voor het opladen, en een 3,5 mm naar 3,5mm kabel van de telefoon naar de auto voor de muziek. Ik kan nu niet via de radio bellen, en dat is geen probleem voor mij.

Een Samsung telefoon is voor mij (uit principe) geen optie. Aangezien wij zeer slechte ervaringen gehad hebben met samsung en voor honderden euros door hen zijn opgelicht, krijgen zij mijn geld niet meer. Dan betaal ik liever iets meer voor een andere telefoon of benodigde accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
FM transmitter is gewoon bagger (tenminste een aantal jaren terug toen ik er 2 geprobeerd had. De FM band zit zo vol dat je bijna geen lege frequentie kan vinden om op te kunnen zenden zonder weg gedrukt/gestoord te worden door andere sterkere radiozenders).

Een Bluetooth transmitter zoals ik eerder (en anderen ook) gepost heb werkt dan een stuk beter.
Welke je dan zou moeten nemen? Geen idee ga uit van de reviews.
In de sigarettenaansteker een (goede) lader (Anker bv) waarin je en je USB-C hebt en USB-A zodat je de telefoon en de transmitter van stroom kan voorzien.
Neem wel een goede lader, die goedkope Action etc rommel kan het vaak niet aan of op een veel te lage laadspanning.

Als je wil kan ik anders wel een gaan zoeken welke ik in gebruik heb.

Edit:
Volgens mij heb ik deze: Choetech Quick Charge 3.0 Autolader 1x USB, 1x USB-C - 3A - Zwart

[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 26-11-2022 13:49 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Of je koopt gewoon een usb c - > 3,5mm kabeltje mét laadmogelijkheid? https://www.amazon.com/He...-Compatible/dp/B0923X8MBF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:22
Ts gaf aan tegelijkertijd op te willen laden, vandaar dat ik de Bluetooth FM transmitter heb aangeraden, aangezien die bijna altijd ook met een USB poort komen voor het opladen. Wellicht zijn er ook 3.5mm bluetooth transmitters met een USB poort, in dat geval is dat natuurlijk ook een prima oplossing.

(neemt niet weg dat die FM dingen gewoon goed werken, en je deze ook naar een eventuele volgende auto mee zou kunnen nemen indien nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Providentia schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:24:
Ts gaf aan tegelijkertijd op te willen laden, vandaar dat ik de Bluetooth FM transmitter heb aangeraden, aangezien die bijna altijd ook met een USB poort komen voor het opladen. Wellicht zijn er ook 3.5mm bluetooth transmitters met een USB poort, in dat geval is dat natuurlijk ook een prima oplossing.

(neemt niet weg dat die FM dingen gewoon goed werken, en je deze ook naar een eventuele volgende auto mee zou kunnen nemen indien nodig)
Je hebt geen bluetooth transmitter nodig voor de telefoon. Maar een bluetooth receiver die met een 3,5 jack aan de radio gekoppeld kan worden. Hierdoor hoef je helemaal niks voor de audio aan de USB van de telefoon te koppelen waardoor deze poort vrij is om te laden.

Pagina: 1