I have stability. The ability to stab.
Buiten het werkelijk geen direct verband heeft met (klanten, verworven kennis/producten etc) je werk, is er ook een passage op genomen in kader van 'tijd en energie dat je werk er onder kan lijden'. Als jij opeens regelmatig thuis moet zijn voor pakketjes afhalen of nonstop aan de telefoon zit voor wat vragen/verkopen onder werktijd, kom je in grijze gebied, maar moet je dit in ieder geval melden.
https://www.salarisvanmor...-augustus-2022-niet-meer/
Meld het gewoon, wil hij moeilijk gaan doen, wijs je hem gewoon op de nieuwe regels, ik acht het zeer bijzonder klein (gezien ik niet 123 een link zie tussen softwarebedrijf en marktplaats) dat hier een 'objectieve reden' in te vinden is. In meeste gevallen is open kaart spelen 10x beter, ik heb diverse situaties meegemaakt waar deze niet bekend waren en toen punt bij paaltje kwam, dat behoorlijk in zijn nadeel is komen te staan.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 26-11-2022 00:28 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 200% gewijzigd door ZieMaar! op 27-11-2022 15:09 ]
Wel heel drastisch dit hoor, als dit een teken is voor de verstandhouding die je hebt met je werk dan kun je wellicht beter ander werk zoeken.
https://wren.co/join/Devian
[ Voor 201% gewijzigd door naruto39 op 27-11-2022 15:29 ]
Dat zou je dan toch prima buiten werktijd kunnen doen? Of tussendoor een half uurtje weg en dan een half uur langer werken?naruto39 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:52:
Oh nee hoor, ik ben net in dienst en kan het gesprek wel aangaan met mijn leidinggevende. Is een supervriendelijke man, maar het feit dat ik toch wel tijd kwijt zal raken door pakketjes te brengen, lijkt mij niet ethiek.
I have stability. The ability to stab.
Natuurlijk moet je die dingen altijd gescheiden houden. Vind het dan ook een beetje vreemd dat je hier geen probleem mee zag totdat je te horen krijgt dat je het aan je werkgever moet gaan melden en blijkbaar ineens de schrik krijgt vanwege eventuele extra controles van die werkgever.
Vergeet ook niet dat aangezien je nu al systematisch aan het verkopen bent op marktplaats, dit ook reeds als nevenactiviteit kan aanzien worden en, afhankelijk van hoe vaak en wat voor omzet, door de wetgever ook als een bijberoep aanzien kan worden en je dus in principe alsnog een inschrijving nodig hebt en de inkomsten ook gewoon moet aangeven voor je belastingen. Er is geen strikte grens, maar vroeg of laat moet je mogelijks alsnog die weg op. Wat dan?
[ Voor 26% gewijzigd door Blokker_1999 op 26-11-2022 09:49 ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ernaast in je eigen tijd zal geen probleem zijn. Maar tijdens...
Als je het er in de avonduren bij doet kan het prima, en een KVK-inschrijving heeft ook andere voordelen zoals toegang tot de groothandels.
Ik heb zelf ook een tijdje op Bol vekocht, het is geen vetpot maar een paar honderd euro omzet per maand is prima te doen met vrij weinig tijdsinvestering. De marges zijn alleen niet bijzonder geweldig.
[ Voor 67% gewijzigd door ZieMaar! op 27-11-2022 15:10 ]