Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
Ik heb een LG 65 inch C2 oled-tv gekocht. Die hangt aan een oudere Onkyo TX-SR 507-receiver middels een hdmi-kabel in de (E)ARC-poorten. De op de receiver aangesloten apparaten (Ziggo-box, blu-ray speler) geven netjes geluid door, maar als ik de ingebouwde apps van de LG (Netflix etc) gebruik, krijg ik helemaal geen geluid. Enig idee hoe dat kan? Op mijn oude oled (LG 910v) werkte deze zelfde opstelling prima.

Beide apparaten staan op Simplink/HDMI-CEC. De receiver gaat ook netjes uit als ik de tv uitschakel. Ik heb de kabels al losgetrokken, boel uit het stopcontact gehaald, helpt allemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Mike P schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:28:
De op de receiver aangesloten apparaten (Ziggo-box, blu-ray speler) geven netjes geluid door...
Correct. Apparatuur rechtstreeks op de receiver gebruikt de HDMI Processing van de receiver, geluid komt niet eens bij de TV aan (en gebruikt dus geen ARC).
Enig idee hoe dat kan?
Omdat de Onkyo TX-SR507 een receiver is met HDMI 1.3 en HDMI ARC pas ondersteunt wordt vanaf HDMI 1.4?
Op mijn oude oled (LG 910v) werkte deze zelfde opstelling prima.
Betwijfel ik ten zeerste omdat de functie HDMI ARC nog niet bestond toen de genoemde Onkyo uit kwam.
Beide apparaten staan op Simplink/HDMI-CEC. De receiver gaat ook netjes uit als ik de tv uitschakel. Ik heb de kabels al losgetrokken, boel uit het stopcontact gehaald, helpt allemaal niks...
HDMI CEC != HDMI ARC

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
Tralala, ik schaam mij diep. Dankjewel voor je antwoord. Ik snap nog niet hoe ik dan wel geluid kreeg in de oude situatie, maar ik ga even op zoek naar de ongetwijfeld logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Mike P schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:08:
Ik snap nog niet hoe ik dan wel geluid kreeg in de oude situatie...
S/PDIF Out vanaf de TV? Of Analoog (3,5 mm jack of RCA) Out? Dat zijn eigenlijk de twee opties. Als je voorheen surround had (Dolby Digital 5.1) bij Netflix dan was het S/PDIF (analoog kan die track niet dragen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.