Toon posts:

Cpu of mobo stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
kan iemand mij helpen, zat net lekker te Quaken toen de cooler loskwam van de cpu, blijkbaar door de hitte van de cpu is de bevestiging aan de socket beginnen warm worden en wat beginnen smelten waardoor dat bevestigingshaakje afbrak. Nu, uiterlijk is er noch aan de cpu noch aan het mobo iets te merken (buiten dat haakje dan dat weg is).
Probleem is echter dat er niets meer boot, het mobo boot, de coolers draaien, en na enkele seconden valt alles uit (3 seconden ongeveer). Als ik echter de cpu eraf haal en de stroom er weer opzet blijven de fans lekker draaien.

Is het dan de cpu of het mobo dat stuk is?

Heb de cpu goed bekeken, er is niets aan te zien.
Weet echt niet wat ik nu moet doen :( .

Please help me out, heb alles geprobeerd, nix werkt (clear cmos enzo...).

Het systeem is
Athlon 1400mhz
corsair cas 2 256mb
abit kg7lite mobo

Bedankt op voorhand!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cpu, een athlon waar enkele seconden geen heatsink op gedrukt zit kan je vaarwel zeggen. (check de onderkant)

Verwijderd

Ben bang dat je cpu dan gaar is!
Als ie tijdens het gamen ff zonder cooler draait, fikt ie bijna gegarandeerd door...
Probeer anders ff eens een andere cpu erop te zetten, dan weet je het snel genoeg. :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
Als je computer nog staat te draaien, en je koeler valt eraf.. dan zal je proc doorbranden lijkt me. En als je koeler een beetje groot is, en hij valt met een klappie op het mobo .. dan zou die ook wel eens kapot kunnen zijn. Wat voor koeler is het ? Lullig voor je.. ik zou zeggen ; stel de maker van de koeler aansprakelijk voor alle schade (tenzij je oc'ed bent)

Flickr PSN ID= cheironnl

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

En weer een dooie dondervogel..

Maar als je socket gaat smelten.. dan is er toch ook iets raars aan de hand? :?

* KNETTER2000 denkt dat tenminste

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al hoor mannen voor jullie reply, het heeft echt maar enkele seconden geduurd hoor, aan de cpu is echt niets of niets te zien, die ziet er nog perfect uit.
Zal nu naar een cooler moeten uitkijken die gebruik maakt van de 4 gaten rond de socket dan, want op het mobo past ie niet meer door het afgebroken haakje aan de socket?
De cpu was niet overclocked hoor, netjes standaard :( .
De cooler was een coolermaster, een vrij stevige nochtans.
Dit zuigt echt, heb de pc nu 2 dagen en heb al zo'n pech...

Bedankt,
groeten!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
yep yep ... life sucks and then you die :)
He he .. gewoon Coolermaster de schuld geven.
Maareh .. hij is waarschijnlijk toch echt doorgebrand :(

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Je betaalt je scheel (zeker in dit geval) en dan nog moet je erg attent zijn :r . Ik vraag me alleen echt af hoe je koeler los kon komen. Ik denk dan toch dat je hem niet goed bevestigd hebt, of dat de koeler niet genoeg koelde om de cpu koel te houden. (Dit laatste is overigens opmerkelijk, want dan moet de temp onder het gamen ook al zo hoog zijn geweest dat je CPU zou doorbranden...een koeler smelt niet zomaar)

Succes verder

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Een paar seconden is al enough om een mooie TB dood te laten gaan en dan hoef je er echt niets aan te zien..

Hebbie die bak zelf gebouwd, of issie in elkaar gezet door den shop..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Topicstarter
Zelf gebouwd :(
Pagina: 1