Beste Tweakers,
Graag advies over deze build. Ik ga voor de eerste keer een build in elkaar zetten.
Beter wachten op RX 7000 serie GPU?, 2e hands of nieuw? probeer kosten laag te houden. 1080p gamen vind ik nog wel prima ( en eventueel VR) maar wil wel beetje future proof zijn hiervoor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen 1080p/1440p, Solidworks 3D CAD, illustrator/photoshop enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder 800 tot uiterlijk 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja SSD kaart.
Samsung 970 EVO Plus NVMe Intern Solid State Drive, 1TB, Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag/SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet uit, vindt prijs/performance interessanter. en degelijke kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst stil, behuizing hoeft geen kermis attractie te zijn met allerlei LED verlichtingen. alhoewel subtiele strakke verlichting wel mooi kan zijn
Ga je overklokken?
Niet ten koste van levensduur componenten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag of jullie advies hebben over de componenten., zo heb ik geen verstand van een moederbord en welke compatible is met de andere componenten en eventueel mogelijkheid tot upgrades biedt.
Heb ik extra koeling nodig, welke PSU is geschikt voor deze build en eventueel upgrade? Heb ik nog extra koeling nodig? enz.
Graag advies over deze build. Ik ga voor de eerste keer een build in elkaar zetten.
Beter wachten op RX 7000 serie GPU?, 2e hands of nieuw? probeer kosten laag te houden. 1080p gamen vind ik nog wel prima ( en eventueel VR) maar wil wel beetje future proof zijn hiervoor.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 142,30 | € 142,30 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z590M GAMING X | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 319,- | € 319,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black TG Clear | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 49,77 | € 49,77 |
1 | Voedingen | Corsair CX650M (2021) | € 54,90 | € 54,90 |
Totaal | € 744,87 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen 1080p/1440p, Solidworks 3D CAD, illustrator/photoshop enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder 800 tot uiterlijk 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja SSD kaart.
Samsung 970 EVO Plus NVMe Intern Solid State Drive, 1TB, Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag/SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet uit, vindt prijs/performance interessanter. en degelijke kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst stil, behuizing hoeft geen kermis attractie te zijn met allerlei LED verlichtingen. alhoewel subtiele strakke verlichting wel mooi kan zijn
Ga je overklokken?
Niet ten koste van levensduur componenten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag of jullie advies hebben over de componenten., zo heb ik geen verstand van een moederbord en welke compatible is met de andere componenten en eventueel mogelijkheid tot upgrades biedt.
Heb ik extra koeling nodig, welke PSU is geschikt voor deze build en eventueel upgrade? Heb ik nog extra koeling nodig? enz.