• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb een iPhone SE 2022 besteld en die is vandaag aangekomen. Nu zie ik aan het doosje dat het een Japans model is. Modelnummer MMYD3J/A, A2782, en barcode 4549995319026.

Nu heb ik heel erg de angst dat er iets niet gaat werken. Dus ik zit te twijfelen of ik het doosje wel open maak en er mee aan de slag ga, of dat ik hem gewoon op voorbaat al retourneer. Ik weet ook niet of ik hier later nog problemen mee ga krijgen, evt. met garantie of een reparatie ofzo.

Iemand enige ervaring hiermee, of gewoon tips? Ik zou hem ook gewoon kunnen openen, uitproberen, en als het niet werkt terugsturen binnen de 2 weken bedenktijd?

Edit: qua netwerk heb ik ergens gevonden:
This specific iPhone SE (3rd Gen) -- the A2782 sold in Japan -- supports "5G NR (Bands n1, n2, n3, n5, n7, n8, n12, n20, n25, n28, n30, n38, n40, n41, n48, n66, n77, n78, n79); FDD LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 30, 32, 66); TD LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48); UMTS/HSPA+/DC HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); [and] GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)."
Ziet er wel hoopvol uit, maar ik heb nog niet helemaal gevonden of dat is wat we in NL hebben.

Edit2: hier vind ik informatie over modelnummers: https://support.apple.com/nl-nl/HT201296 daar staat:
Modelnummers: A2595 (Verenigde Staten, Canada, Puerto Rico, Amerikaanse Maagdeneilanden, Guam, Mexico, Saoedi-Arabië), A2782 (Japan), A2784 (Rusland, Armenië, Wit-Rusland, Kazachstan, Kirgizië), A2785 (China), A2783 (andere landen en regio's)
Vervolgens staat op de volgende pagina dat het A2783 (andere landen en regio's, dus het "normale" NL model) additionele/andere (?) frequenties ondersteund die andere modellen (zoals die A2782) niet ondersteunen: https://support.apple.com/kb/SP867?locale=nl_NL

Dat klinkt wel zorgwekkend.

Edit3: lol als ik deze mag gelopen heeft de Japanse uitvoering juist ondersteuning voor extra frequenties (1500Mhz, staat wel bij A2782, niet bij A2783): https://www.apple.com/iphone/cellular/#iphone-se

Edit4: hier hetzelfde topic: iPhone SE 2022 voor Japanse markt, op Nederlandse netwerken ik had toch beter moeten zoeken eerst... (ik vond hem na het zoeken op het modelnummer A2782, wat ik pas na het maken van het topic had gevonden).

Wat nog rest is de vraag wat anderen zouden doen in zo'n geval. iPhone besteld in Nederland via een bekende webshop, nergens een indicatie dat het een model uit een ander land betreft. Zou je die gewoon gaan gebruiken, of misschien terugsturen (hij was wel zo'n 30 euro goedkoper dan andere aanbieders).

[Voor 68% gewijzigd door Rainbow op 25-11-2022 19:22]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Je hebt in Nederland gekocht, dus hebt garantie als het niet goed is.
Lees de voorwaarden van de winkel door en baseer je uiteindelijke besluit daarop.
Korte samenvatting is: werkt gewoon, lekker gebruiken dat ding.

Edit: Lijkt mij wel relevant om de webshop even te vermelden, als dat er eentje is met een goed garantie beleid is er sowieso geen probleem maar ook om andere attent op te maken dat die “webshop” dit model levert.

[Voor 148% gewijzigd door Donstil op 25-11-2022 23:45]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Uiteindelijk had ik hem inderdaad gewoon open kunnen maken, gebruiken, en als het niets was terugsturen. Ik kwam er ook nog achter dat op de site van de winkel (was zo'n externe verkoper op bol.com) stond dat de telefoons uit de hele wereld konden komen en dat het daarom is "dat ze zo goedkoop aangeboden kunnen worden".

Maar eigenlijk had ik me de afgelopen week bedacht dat ik helemaal geen nieuwe telefoon nodig had, dus heb hem, ongeopend, teruggestuurd.... beetje zonde van jullie tijd dus, dus excuses daarvoor.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:36
Lekker gebruik maken van de wettelijk verplichte 14 dagen retourbeleid. Weer allemaal verzendkosten voor de winkelier weg.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee