Instellen nefit trendline HRC30 CWS II

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
I.v.m het opstookprotocol van mijn nieuwe vloerverwarming moet ik de watertemperatuur van mijn cv op 20 graden zetten en dan elke dag met 5 graden verhogen. Na 40 graden 2 dagen weer elke dag met 5 graden verlagen. Klinkt makkelijk....

Ik krijg echter de maximale aanvoertemperatuur op de cv niet lager ingesteld dan 30 graden.

Hoe krijg ik de watertemperatuur op 20 graden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:41
Het vermogen lager instellen kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio1
Tip direct uitgeprobeerd. Vermogen verlaagd naar 15 kw en daarna 10,2 kw. Maximale watertemp kan nog steeds niet lager dan 30 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bio1 op 25-11-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Aan de thermostaatknop van je vloer verdeler draaien.

Aanvoertemperatuur van de ketel wordt normaliter bijgemengd door de verdeler. Thermostaat van de verdeler regelt de temperatuur die je vloer in gaat. Die moet je iedere dag wat hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1
Het probleem is dat er geen thermostaat op de verdeler zit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qfmMd468uqqb3rBt_ilSGJd7RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDvzUFqWUR2V2XNoEd6MgwyK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WydKDvX_Jb1BOurOvEb97x-Fd-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEkNUx1QWSxnTVltByKFVpIF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1
Aan die blauwe knoppen kan ik wel draaien en er staat een plus en min op, net als een radiatorknop. Maar er staat geen stand of temp bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Open verdeler altijd rond de 30-35 graden voeden.
Leidingen op de foto staan trouwens dicht.
Met al die verloopstukken blijft er weinig flow over, daar zou ik ze sowieso voor terug laten komen, erg slecht voor lage temp stoken.

De zwevende dekvloer heeft minder te lijden bij uitzetten en krimpen, met enkele dagen op 30 graden stoken en afkoelen heb je de meeste haarscheuren wel gehad.
Pagina: 1