AIO 360mm voor Ryzen 5900X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 19:38
Ik zoek een
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken

Ik zoek een AIO 360mm koeler voor mijn 5900X processor koeler te krijgen. Deze loopt in games rond de 80-82 graden. Dit wil ik hier onder krijgen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Circa 110 euro, voor echt een super goede optie bereid iets meer te betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik heb geen merk voorkeuren, ik heb zelf ook naar onbekendere merken zoals Rajintekk en Deepcool koelers zitten kijken. Deze zijn prijstechnisch gunstiger geprijsd maar weet niet goed wat ik kwalitatief en qua prestaties er van moet denken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken:
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik gebruik mijn pc 95% voor gaming op 1440P resolutie. Af en toe muziek luisteren of Youtuben

Mijn specs zijn:

Amd 5900x cpu
Gigabyte 3080Ti videokaart
32 GB Ram
Huidige CPU cooler is een Mugen 5 PCGH tower koeler
Corsair RM750 voeding
Gigabyte X570 Gaming x moederbord

Kast is een Lian Li Lancool one behuizing met 2x intake fans aan voorzijde, 2 exhaust fans aan bovenzijde en 1 exhaust fan aan achterzijde.

De bedoeling is om de koeler aan de bovenzijde in mijn kast te plaatsen om de warme lucht af te voeren.

Mijn videokaart zit heel kort onder mijn huidige CPU koeler, dus om meer ruimte en airflow te creeren wil ik naar een AIO koeler toe. Echter weet ik niet welk merk een goede prijs/performance verhouding heeft.

Ik sta open voor merken zoals Rajintekk/Lian Li/Deepcool koelers mits deze ook gewoon goed zijn en beter presteren dan de Mugen 5.

De Deepcool Gammaxx L360 V2 ziet er heel aantrekkelijk uit qua prijs, maar ik kan weinig vinden over het model en merk.

Voor mij is de performance het belangrijkste, geluid minder. Echter wil ik ook geen straaljager in mijn kast hebben.

Corsair spreekt me aan qua merk en NZXT maar die zijn stevig qua prijs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 19:54
Misschien komt er een leuke BF deal voor uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB ?

Ik heb zelf trouwens een uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 280 in mijn Lancool 2 Mesh. Mijn 3600XT onder load nog niet warmer dan 72 graden gezien, en dat was in de zomer. Een 360 past in de front, maar de tubes zijn dan te kort voor een ideale mount. 280 is eigenlijk de sweet spot voor deze case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78GPYUobSnB2sf3jby3hLzCSBWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tYJUHlZFPuIJm7hMbRQLQWB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Negakinu op 25-11-2022 17:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52

OMD

Waarom niet 280mm? Dan heb je heel wat meer opties en uiteraard is er verschil maar ik denk minder dan merkbaar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
OMD schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
Waarom niet 280mm? Dan heb je heel wat meer opties en uiteraard is er verschil maar ik denk minder dan merkbaar.
Dit kan uiteraard nog een overweging zijn. De 360 mm koeler past bij mij precies mooi als uitblazende ventilator in mijn behuizing aan de bovenkant van mijn kast.

Dus dan heb je de meeste warme lucht afvoer denk ik en is eventuele rgb over de hele strook verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Welke koeler heb je nu? 80-82 is namelijk nog niet eens zo gek.

Edit: gevonden een Scythe Mugen 5

Op basis van hieronder zou ik geen aio kopen.
Hackus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:40:
5900X moet gewoon stock op deze koeler kunnen draaien. Ik gebruik bij OC een Noctua D-15 op de 5900X. @4698MHz.

@jerrot zoals ik al eerder zei kun je winst halen door Ryzen master te gebruiken en de boel te tunen.

Als je de top waar fans zitten afgedekt hebt is het niet gek natuurlijk, net als front intake wat bijna dicht is.

Je kunt nog zo vaak je CPU opnieuw monteren en je een AOI aan laten praten, maar daar schiet je niets mee op.

EXHAUST,(uit de kast blazen) CPU fans en back fan, INTAKE TOP eo front(maar wel de kappen er af halen TOP.

Achterste TOP fan kun exhaust maken, en de voorste Intake

[ Voor 87% gewijzigd door Djarune op 25-11-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Djarune schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:03:
Welke koeler heb je nu? 80-82 is namelijk nog niet eens zo gek.

Edit: gevonden een Scythe Mugen 5

Op basis van hieronder zou ik geen aio kopen.

[...]
In theorie zou het inderdaad moeten kunnen, soms piekt de CPU even door de 90 graden. Dus liever wat meer warmte afvoer. Zeker omdat de warmte van mijn GPU opstijgt naar mijn koelblok. En met een AIO is de airflow naar mijn exhaust ventilator wat vrijer.

En mede dat de ventilatoren van een AIO waarschijnlijk langzamer kunnen draaien. Mijn fan speed staat nu op volle snelheid bij alle fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
jerrot schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:05:
[...]

In theorie zou het inderdaad moeten kunnen, soms piekt de CPU even door de 90 graden. Dus liever wat meer warmte afvoer. Zeker omdat de warmte van mijn GPU opstijgt naar mijn koelblok. En met een AIO is de airflow naar mijn exhaust ventilator wat vrijer.

En mede dat de ventilatoren van een AIO waarschijnlijk langzamer kunnen draaien. Mijn fan speed staat nu op volle snelheid bij alle fans.
Dan zou ik eerder zoeken naar een andere kast met mesh front panel. Dat scheelt zo 6 graden.

Bovendien heeft de PCGH editie langzaam draaiende fans. Als je daar nu eens snellere fans op zet zal dat ook een hoop schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Djarune op 25-11-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:51
En check ook hoe de airflow is in de case.

Ik heb zelf een 3080ti en die wil aardig wat hitte in de case gooien, wat er voor zorgt dat het gehele systeem opwarmt,dus ook de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
freaky35 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:44:
En check ook hoe de airflow is in de case.

Ik heb zelf een 3080ti en die wil aardig wat hitte in de case gooien, wat er voor zorgt dat het gehele systeem opwarmt,dus ook de cpu.

De AIO zou ik dan aan bovenkant lucht uit willen laten blazen. PS de foto van mijn behuizing is van voor ik de draairichting van de fans aangepast hebt naar de goede richting.

De Mugen 5 zou er dan af gaan zodat daar de luchtstroom naar de rear exhaust een stuk opener wordt.

Denk dat dan de airflow het beste is in mijn kast aangezien de warmte van de 3080Ti bijna gelijk afgevoerd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbN2U-03rxEsL689YGtMC5Up_7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OABURlla3XwgyzfIJbFILaWQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jerrot op 25-11-2022 20:42 ]

Pagina: 1