Welke printer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben niet echt thuis in de wereld van printers dus ben even benieuwd of jullie wat suggesties hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11 + Office + Exquise Next Generation + MacOS op iMac's en Macbooks uit 2020

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Pricewatch bekeken en gefilterd op een paar vereisten, namelijk:
  • Printen en Scannen.
  • Invoerlade
  • Dubbelzijdige mogeljikheid
  • Bedraad en Draadloos kunnen verbinden
Het gaat voornamelijk om het printen van bevestigingsbrieven voor een tandartspraktijk.

Het is erg belangrijk dat de printer weinig onderhoud nodig heeft en zo goed als nooit vast loopt.
Uit onderzoek kom ik uit op Laser of LED in plaats van Inkjet omdat dat meer geschikt zou zijn voor foto's e.d.

Echter zelfs als ik een selectie maak in de Pricewatch op naar mijn mening wat bekende merken, kom ik alsnog op heel veel resultaten uit en als ik 1 - 7 reviews kan vinden is dat veel en ze zijn niet allemaal even positief.

Vandaar de vraag, welke printer (merk) zouden jullie eventueel aanbevelen. Hij moet uiteraard een lange tijd mee gaan en qua prijs het liefst max 350,- tenzij iets echt heel veel meerwaarde/verschil gaat brengen.

categorie: Printers

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou beslist een laserprinter kopen, want de prijs per afdruk is bij een inkjet gewoon (veel) hoger. Persoonlijk ga ik altijd voor het sjieke enterprisespul tweedehands: Marktplaats staat vol met hele deftige printers voor wat de gek er voor geeft. Ik heb zelf een Laserjet CP5225DN voor €150 op de kop getikt, daarmee heb ik alles wat het hartje begeert: Kleur, dubbelzijdig printer, A3-afdrukken, meerdere papierladers, een goede handmatige papierinvoers e.d. Een goede printer kan makkelijk 20 jaar mee, dus ik vind het niet zo'n probleem als hij een paar jaartjes gebruikt is.

Voordeel van het enterprisespul is dat er geen fratsen zijn: Huismerktoner is geen enkel probleem en de apparaten zijn zeer repareerbaar, met een druk op de knop haal ik bijvoorbeeld de fixeereenheid, of de overdrachtband eruit en dus makkelijk te vervangen zonder schroevendraaier.

Ik kan me voorstellen dat je voor een tandartspraktijk wat minder enthousiast bent over tweedehands dan ik als particulier, maar de boodschap blijft: Het sjieke spul heeft een hoop minder gezeik dan het consumentenspul.

Voor jouw toepassing zou ik een gewone A4-laser nemen. Een zwart-wit-printer heeft vaak goedkopere tonercassettes dan een kleurenlaser en is ook het goedkoopst in aanschaf, maar als je je logo e.d. mee wilt printen dan is een kleurenlaser goed te doen. Dubbelzijdig printen kan van meerwaarde zijn, maar is vaak een optie waar je bij voor moet betalen. Verder wil je een printer met een netwerkaansluiting. Ondersteuning van Postscript is belangrijk om niet afhankelijk te zijn van drivers, maar dat is op het deftige spul eigenlijk altijd aanwezig.

Het merk is eigenlijk het minst interessante: HP, Brother, Canon, Xerox e.d. hebben allemaal goede sjieke laserprinters. Orienteer je vooral wat de tonercassettes voor de betreffende printer kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 25-11-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb al jaren een oki laserprinter en bevalt erg goed. Ik heb de mc362 maar die kan je niet draadloos verbinden. Ze hebben vast wel een versie waar je wel draadloos mee kan verbinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 25-11-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 22:53
Inkjet: Niet printen tijdens een hete zomer en de printer is geen printer meer (inktkop zit dan dicht) en reparatie van zo'n inktkop is vaak duurder dan de waarde van de inktjetprinter.

Voorkom een hoop ellende, kijk daarom naar een All-in-One Laserjet printer.
Een model zoals een uitvoering: HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw is even een uitgave, maar daarna is het een apparaat dat makkelijk richting de 10 jaar mee kan.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:10
D_Jeff schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:43:
Inkjet: Niet printen tijdens een hete zomer en de printer is geen printer meer (inktkop zit dan dicht) en reparatie van zo'n inktkop is vaak duurder dan de waarde van de inktjetprinter.

Voorkom een hoop ellende, kijk daarom naar een All-in-One Laserjet printer.
Een model zoals een uitvoering: HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw is even een uitgave, maar daarna is het een apparaat dat makkelijk richting de 10 jaar mee kan.
TS zegt duidelijk dat het om uitprinten bevestigingsbrieven gaat en max 350 euro en dan kom je met een kleurenprinter van 545 euro? 8)7

Ik zou voor een Brother gaan, heb zelf de Brother DCP-L2530DW voor 145 euro gekocht.
Deze kan je verbinden aan Wifi en ik kan vanaf elk apparaat in huis printen er naar toe.
Ik zit nu na meer dan een jaar nog steeds op de meegeleverde toner na meer dan 300 printjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 22:53
Bazvv schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:51:
[...]

TS zegt duidelijk dat het om uitprinten bevestigingsbrieven gaat en max 350 euro en dan kom je met een kleurenprinter van 545 euro? 8)7

Ik zou voor een Brother gaan, heb zelf de Brother DCP-L2530DW voor 145 euro gekocht.
Deze kan je verbinden aan Wifi en ik kan vanaf elk apparaat in huis printen er naar toe.
Ik zit nu na meer dan een jaar nog steeds op de meegeleverde toner na meer dan 300 printjes.
Ik kan het ook niet helpen dat veel printers het afgelopen jaar zowat in prijs verdubbeld zijn.
Als het TS verder niet boeit, kan TS ook elk jaar een nieuwe basic all-in-one inkjet halen van ~65 euro -- Moet je alleen wel trek in hebben :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:10
D_Jeff schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:54:
[...]

Ik kan het ook niet helpen dat veel printers het afgelopen jaar zowat in prijs verdubbeld zijn.
Als het TS verder niet boeit, kan TS ook elk jaar een nieuwe basic all-in-one inkjet halen van ~65 euro -- Moet je alleen wel trek in hebben :+
Was me niet opgevallen dat hij in 2020 nog 350 euro was, inflatie? 8)7

Ik raad Inkjet ook af hoor maar de Brother laser printers hebben wel goede prijs prestatie verhouding en scoren ook goed bij de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik kan ook een (al dan niet tweedehandse) laserprinter aanraden. Zelf een flinke tijd geleden een HP LaserJet (400 colorMFP M475dn, volgens de webinterface) op de kop getikt voor minder dan 200 euro. Ik print zelf zo weinig dat ik de cartridge die er in zat nog niet op heb, maar iedere keer als ik iets moet printen doet hij het perfect.

Kan dubbelzijdig printen, kleur gaat prima, en er zit een extra lade onder dus ik kan twee volle pakken papier kwijt, plus dan nog een extra vak voor het speciale papier met handmatige invoer.

Printen vanaf Windows en MacOS gaat zonder problemen over het netwerk, bedraad kun je vanaf USB printen maar dat doe ik niet veel.

Die van mij kraakt een beetje omdat hij 10 jaar oud is, maar verder geen onderhoud nodig ofzo. Tegen de tijd dat hij versleten is (of op dit tempo tegen de tijd dat de cartridge leeg is) koop ik gewoon weer tweedehands een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als het voor een tandarts praktijk is zeker nieuw aanschaffen op de zaak want dan kan je inbrengen in de uitgaven van de zaak.

Voor de rest een laser printer zw/kleur moet je zelf maar weten. Zelf heb ik een oki maar deze kan niet sannen en heeft alleen bedraad netwerk.

Maar als je de printer bedraad op het netwerk aansluit, kan je dan niet via de wifi eraan?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt als bedrijf op zich prima een printer van een particulier en in de boekhouding van de zaak opnemen. Er moet door de verkopende particulier dan een kwitantie uitgeschreven worden en het bedrijf moet deze kwitantie in de boekhouding bewaren. Er zijn een paar wettelijke eisen wat er op zo'n kwitantie moet staan. BTW terugvorderen is evenwel niet mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 26-11-2022 21:58 ]

Pagina: 1