Nieuw toestenbord - ANSI, harde polssteun

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Topicstarter
Ik kom er met de pricewatch nog niet uit, dus maar een topic openen.

Enkele jaren geleden ook al op zoek geweest naar een nieuw draadloos toetsenbord, maar toen niet kunnen slagen. Nu maar opnieuw een poging doen.

Ik zoek een toetsenbord voor erbij, voor gebruik vanaf de bank. Dus een harde/vaste polssteun is vereist.

Eigenlijk ben ik nog nooit te spreken geweest over draadloos, maar praktisch gezien heeft dat wel zoveel voordelen dat ik het opnieuw wil proberen.
Waar ik niet tegen kan is dat het toetsenbord 'slaapt' en na een tijd inactief de eerste aanslag mist. Is dit tegenwoordig opgelost? Dit was destijds met een bluetooth bordje, heeft 2.4/ghz hier geen last van?
Ook moet het bereik zonder zicht goed werken (onder dekentje etc)

Daarnaast MOET het ANSI zijn (dus lange linkershift, platte enter).
Ik snap de benamingen soms niet, ik dacht altijd dat US internationaal ook ANSI is? Maar als ik nu in de pricewatch zoek krijg je soms nog meerdere plaatjes met verschillende toestenborden bij 1 product.
Qwerty NL = ISO toch?
Qwerty US = Ansi?

Optioneel: gewicht is belangrijk, omdat het op mn benen rust. Dus liever een klein/licht toetsenbord. Numpad niet nodig, pijltjes etc ook niet. Maar als ik hier ook nog op filter in de PW blijft er helemaal geen opties meer over.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Nieuw draadloos toetsenbord (evt met muis), voor gebruik vanaf de bank.
ANSI layout
Draadloos (is 2.4ghz/5ghz beter dan bluetooth?)
Vaste polssteun
Geen missende keystrokes
Licht gewicht (dus bv liever zonder numpad/pijltjes etc. maar deze eis optioneel)
Muis: 5 knops, dus incl forward/back buttons.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het is voor af en toe, dus liever minder dan meer. ~100 eur is wel de max incl 5 knops muis. Maar liever de helft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
In principe ben ik altijd tevreden geweest over Logitech
Totdat....
Het geklooi met layouts begon, er was een tijd dat Logitech in NL alleen ISO toetsenborden voerde.
In die tijd er verschillende besteld waarbij het plaatje online ANSI was, maar dan kreeg ik toch een ISO toetsenbord.
Had laatst op de FP een post gezien van iemand dat dat niet meer het geval is nu. Dus wederom terug op zoek.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
WIN 10 pc

Wat heb je al gevonden?
uitvoering: Logitech Signature K650 (Qwerty US) Wit
Afbeelding 1 = ISO, afbeelding 5 = ANSI.
Welke zou ik krijgen....

uitvoering: Logitech Signature MK650 Combo For Business (Qwerty US) Grafiet
Zwarte versie, plaatjes v toetsenbord niet oke, plaatje doos = goed.

Vanaf de logitech website zelf:
https://www.logitech.com/...-keyboard.920-010977.html
Afbeelding 1 = ISO, afbeelding 5 = ANSI.

Ik vind het zonde om maar zo wat te bestellen en dan weer de verkeerde te krijgen.

uitvoering: Logitech MK850 (Qwerty NL)
Deze heeft dan weer als benaming Query NL, wat normaal ISO is, maar op de afbeelding lijkt het weer wel 'aardig' Alleen daar zitten weer 4 knoppen links van de spatie 8)7.
Is deze ook in een normale variant te krijgen.

uitvoering: Logitech MK545 Advanced (Qwerty US)
Lijkt ook een kanshebber, op Tweakers met ANSI layout, maar klik ik door naar een leverancier dan zie ik daar ook weer ISO afbeeldingen :X

uitvoering: Microsoft Wireless Desktop 900 (Qwerty Int'l EN)
Microsoft optie, maar de polssteun lijkt wat kort en de muis slechts 3 knoppen.

Wie kan mij helpen met het juiste toestenbord vinden? :9

[ Voor 5% gewijzigd door JBplap op 25-11-2022 15:58 ]