Refurbished laptop gekocht. Onmogelijk te retourneren

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een refurbished laptop gekocht maar het is toch niet helemaal wat ik er van had verwacht.
Geen probleem, terugsturen en klaar. De webshop claimt zelf dat ik 30 dagen mag terugsturen.

Ik een retourmelding gedaan op de website. Ik ontvang daar een automatisch mailtje van. 2 stuks, namelijk ook van een ander bedrijf. Binnen 24 kan ik een verzendlabel verwachten.

Ik ben nu 10 dagen verder en heb nog steeds geen retourlabel ontvangen. Ik heb in de tussentijd twee keer telefonisch de verzekering gekregen dat er binnen 24 uur een retourlabel krijg. Ook per email hetzelfde verhaal te horen gekregen. Het blijkt van het 'andere' bedrijf te moeten komen. Waar ik heb besteld is slechts een platform zeggen ze. Dat blijkt nergens uit. Niet zoals je dat bij BOL.com ziet, of Amazon.
Ik heb daarvoor zo'n 6 uur (ja, zes!!!!!) in de wacht gestaan. Meestal als je aan de beurt bent word je uit de queue gemieterd.

Ik ga er nu niet meer van uit dat ik mijn laptopje terug kan sturen. Die schuif ik maar door naar een familielid.

Ik heb nu bij de shopreviews gekeken, en ik zie alleen maar negatieve ervaringen met deze shop, net als op Trustpilot. Het zou Tweakers sieren als deze uit de pricewatch wordt gegooid, want op die manier kwam ik bij die shop terecht.

Concrete vraag: doet Tweakers wel eens iets met negatieve ervaringen met shops? Toegang ontzeggen tot de pricewatch? Of gebeurt dat alleen in geval van failiessement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
bas-r schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:30:
Concrete vraag: doet Tweakers wel eens iets met negatieve ervaringen met shops? Toegang ontzeggen tot de pricewatch? Of gebeurt dat alleen in geval van failiessement?
In principe is Tweakers hier niet actief mee bezig. Ze bieden een Pricewatch aan zodat kopers (1) kunnen zien waar dingen voordelig te krijgen zijn en (2) wat de reputatie van de winkel is. Tweakers doet bij mijn weten niet actief uit de PW gooien als de beoordeling slecht is.

Het idee is simpelweg dat je als potentieële koper hier zelf verantwoordelijk bent voor uitzoeken waar je iets koopt. Ga je bijvoorbeeld voor de laagste prijs en is dat dan toevallig een winkel met dubieuze reputatie, dan neem je het risico van problemen met retourneren op de koop toe. Maar als het goed gaat, heb je je produkten wel aangenaam goedkoop. Is aan de koper om dat risico af te wegen, niet aan Tweakers.net (en niet dat je geen retour-recht hebt, maar recht hebben en recht krijgen zijn niet altijd hetzelfde.)

Wel is er een incident geweest met een webshop - zou mij niet verbazen als het dezelfde is als jouw webshop - die structureel in de PW stond met artikelen die niet, of niet voor die prijs, leverbaar waren. Die zijn er op aangesproken en zijn gedeeltelijk uit de PW gegooid. Maar: dat is een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bas-r schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:30:
Ik heb nu bij de shopreviews gekeken, en ik zie alleen maar negatieve ervaringen met deze shop, net als op Trustpilot. Het zou Tweakers sieren als deze uit de pricewatch wordt gegooid, want op die manier kwam ik bij die shop terecht.
Zou het niet handiger zijn als je vóóraf de shopreviews bekijkt, of tenminste het aantal sterren bekijkt die Tweakers bij de shop weergeeft?

Zie voor verdere discussie hier: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
Djordjo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:17:
[...]

Zou het niet handiger zijn als je vóóraf de shopreviews bekijkt, of tenminste het aantal sterren bekijkt die Tweakers bij de shop weergeeft?

Zie voor verdere discussie hier: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch
Ja baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Als je om hulp vraagt en iemand probeert je vriendelijk te helpen, is dit dan een passende reactie denk je?

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
Sharky schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:40:
[...]

Als je om hulp vraagt en iemand probeert je vriendelijk te helpen, is dit dan een passende reactie denk je?
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag?
Dit had ik ook wel kunnen bedenken en ik accepteer mijn verlies.

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 25-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic met een negatieve insteek als deze, is niet de bedoeling. Voor vragen over shopreviews en de Pricewatch kan je het beter in Pricewatch proberen.

Gezien ik verder weinig discussiewaarde in dit topic zie, doe ik hem op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.