aantal celkleuren tellen in webversie Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin1973
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-01-2023
Mijn vraag,

Onderstaande module ingevoegd in excel en werkt perfect, alleen nu het volgende probleem ,dit heb ik toegevoegd in VBA, alleen werkt deze formule niet in de webversie van excel

Kan ik dit op een andere manier oplossen zodat hij ook werkt op de webversie?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Webversie excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb een formule op het internet opgezocht en werkt perfect in excel ,alleen deze module wordt niet herkent op de webversie.(HELP,HELP) 8)7

Function AANTALZELFDEKLEUR(Gebied As Range, Cel As Range) As Double
Dim Kleur As Integer
Application.Volatile
Kleur = Cel.Interior.ColorIndex
For Each Cel In Gebied.Cells
If Cel.Interior.ColorIndex = Kleur Then
AANTALZELFDEKLEUR = AANTALZELFDEKLEUR + 1
End If
Next Cel
End Function

Beste antwoord (via Herwin1973 op 26-11-2022 13:20)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

VBa werkt niet in Excel webapp, zoals @dix-neuf je ook vertelt. Wat rest is dat je de kleur instelt door middel van een voorwaardelijke opmaak en vervolgens countif gebruikt met dezelfde criteria. Bijvoorbeeld -als he tnog altijd gaat over dat appartementenblad.

Voeg een kolom toe met 'status'. Tik daar direct de bestaande code, of als je dat makkelijker vindt, een zelf te verzinnen nieuwe reeks waarden (onbewoond, bewoond, etc). Met voorwaardelijke opmaak stel je de gewenste kleurtjes in verder kun je vrolijk rekenen met countif of wat je er verder ook mee zou willen doen.

Maar die VBA-functie kun je vergeten in excel web

[ Voor 43% gewijzigd door Lustucru op 26-11-2022 11:23 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
VBA werkt niet in de webvesie van Excel.
Zie: Work with VBA macros in Excel for the web - Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin1973
Deze werkt niet(server onvindbaar) en kom dus nog niet verder.

Wie kan mij helpen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

VBa werkt niet in Excel webapp, zoals @dix-neuf je ook vertelt. Wat rest is dat je de kleur instelt door middel van een voorwaardelijke opmaak en vervolgens countif gebruikt met dezelfde criteria. Bijvoorbeeld -als he tnog altijd gaat over dat appartementenblad.

Voeg een kolom toe met 'status'. Tik daar direct de bestaande code, of als je dat makkelijker vindt, een zelf te verzinnen nieuwe reeks waarden (onbewoond, bewoond, etc). Met voorwaardelijke opmaak stel je de gewenste kleurtjes in verder kun je vrolijk rekenen met countif of wat je er verder ook mee zou willen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Lustucru op 26-11-2022 11:23 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@Lustucru
Zijn zeker geen plannen voor dat of iets soortgelijks te faciliteren in Webapp-excel?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

MrMonkE schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:22:
@Lustucru
Zijn zeker geen plannen voor dat of iets soortgelijks te faciliteren in Webapp-excel?
Je bedoelt VBA? Geen idee, maar ik vermoed het niet. VBA begint ook een beetje een stokoude opa te worden en meestal zijn er handiger of betere tools voorhanden. Nocode is wel het toverwoord in kantoor software omgevingen en daar past VBA echt niet in.

[ Voor 42% gewijzigd door Lustucru op 26-11-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin1973
Dank voor de hulp, ik ga het doen zoals Lustrucu 😇heeft omschreven en denk dat het wel gaat lukken.
💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:22:Zijn zeker geen plannen voor dat of iets soortgelijks te faciliteren in Webapp-excel?
Jazeker!
Office Scripts is de naam (en in ontwikkeling) en werkt ook in Excel-web.
Zie: https://support.microsoft...b8-4f13-a75b-a81c6baf163a.
Herwin1973 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:56:Deze werkt niet (server onvindbaar) en kom dus nog niet verder.
Met die link is niets mis, probeer het nog eens:
Work with VBA macros in Excel for the web - Microsoft Support
'
'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin1973
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8neiIpjmv8CtJQoYnV1EdZXZJS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDatfESok2ccToSKVZlyk1HD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 07:52
Ik weet niet of je nu selectief aan het lezen bent, maar daar staat toch hetzelfde als wat men hier tegen je zegt? VBA macro's werken niet in de web versie. Nu niet, nooit niet. Je zou kunnen kijken naar een optie in Office Scripts. Maar dat wordt nog veel minder gebruikt. Misschien kun je Google gebruiken om te zoeken naar een conversie VBA naar Office Scripts? Ik weet niet of het bestaat. Maar daar zou je naar kunnen kijken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
Lustucru schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:17:

Dit werkt zeker als de kleur in ingesteld door een voorwaardelijk opmaak.
Mocht dat niet zo zijn (wat ik nooit zou aanraden) dan zou je natuurlijk wel die specifieke data voor 1 keer kunnen laten omzetten met VBA (door iemand anders of even op een andere PC) naar data die wel gewoon door excel te lezen zijn (zoals de integers van de dimkleur wegschrijven naar een nieuwe rij/colomn/blad. Zodra je waarden ipv kleuren hebt kun je online verder.
Pagina: 1