Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
En misschien "veel" op de achtergrond draaien ?
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Welk burnprog gebruik je?
mie em toe sloo
Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Easy cd creator 5 daar lig niet aan want het heeft het wel gedaan de brander een aantal weken geleden, maar ik heb lang niet meer gebrand. Ook geprobeer om 2x te branden, effect duurt 4x zolang voordat die afkaptOp woensdag 29 augustus 2001 16:37 schreef KNETTER2000 het volgende:
Fik es op een lagere speed dan 8...
Welk burnprog gebruik je?
edit:
mie em toe sloo
Zou het niet weten. Kan ook niet vinden in win2k trouwens.Op woensdag 29 augustus 2001 16:38 schreef Rappie het volgende:
UDMA aanstaan ? (ik leer nog wel ooit van mijn eigen fouten)
Dat gewoon bijna niet waar zijn, maar het zou gewoon moeten branden want er zit niks in de weg ofzo, ofwel soms.Op woensdag 29 augustus 2001 16:41 schreef Ortep het volgende:
Je disks zijn veel te vol. Voor normale snelheden mag je een disk niet verder vullen dan 70% Anders loopt het fragmenteren vreslijk uit de hand.
Verwijderd
Dus ik denk dat er toch iets qua instellingen niet goed staat, want huidige HD's zijn een stuk sneller dan mijn hd'tje
Jazeker zit er vanalles in de weg. Als disken meer dan 70% vol raken kan je er nog wel mee werken, maar ze fragmenteren als een gek. Dus allerlei tijdelijke files die je nodig hebt bij het branden worden in stukjes kris kras over je schijven geplaatst. Het hangt er een beetje van hoe je precies brandt, maar het kan zelfs zijn dat je tot twee keer de totale hoeveelheid ruimte van je CD vrij moet hebben op je disk om te kunnen branden. Dat is niet altijd het geval, maar reken er maar op dat de koppen van je disk heftig op zoek zijn naar gaatjes om nog wat data kwijt te kunnen. En dat kost vreselijk veel tijd, het is de traagste opereatie die een HD kan uitvoeren.Op woensdag 29 augustus 2001 16:47 schreef Cloontje het volgende:
Dat gewoon bijna niet waar zijn, maar het zou gewoon moeten branden want er zit niks in de weg ofzo, ofwel soms.
En defragmenteren helpt dan vaak niet meer. Om dat goed te kunnen doen heb je al bijna 10% vrije ruimte nodig vanwege het vele heen en weer schuiven van files.
Ja de instelling die mis zit is de hoeveelheid data, zijn disken hebben nog maar 1 gig over. Dat is op 40 gig maar 2.5% vrij en op 30 gig maar 3.3% vrij. En die ruimte ligt versnipperd over de hele disk. Die koppen maken overuren. De doorvoer is wel sneller, maar het verplaatsen van de koppen is niet veel beter dan jouw oude disken.Op woensdag 29 augustus 2001 18:12 schreef Toewan het volgende:
Dus ik denk dat er toch iets qua instellingen niet goed staat, want huidige HD's zijn een stuk sneller dan mijn hd'tje
Het gaat dus niet om de totale hoeveelheid vrije ruimte, maar om het percentage. En het is extreem laag bij hem.
Wij kopen hier (in een prof organisatie) Meer disken zodra ze meer dan 50% vol raken. Dat doen we om ze op snelheid te houden.
HuhOp woensdag 29 augustus 2001 16:47 schreef Cloontje het volgende:
[..]
Zou het niet weten. Kan ook niet vinden in win2k trouwens.
Even een routebeschrijving:
- Computer Eigenschappen
- Hardware
- Apparaatbeheer
- IDE ATA/ATAPI controllers (ofzo, iig de schijfcontroller)
- Primary/Secondary IDE kanaal
- Geavanceerde instellingen
taadaa
Of bij sommige systemen:
- Apparaatbeheer
- Schijfstations/CDROM drives
- De desbetreffende harddisk/cdrom
- Schijfeigenschappen
taadaa(2)
ik heb een oude p133 48 mb intern, en een 1,2 wd hd, met daarop drivespace 3, en ik kan foutloos op 2 speed branden
Probleem: HDD ineens veeeel te traag
Grijns....wat dacht je van een nieuwe HD? Dan kan je gewoon branden en je heb ook ineens meer ruimte. Met zo weinig ruimte als jij hebt moet hoe dan ook binnenkort aan een nieuwe HD. Je kan natuurlijk ook alles wegmikken wat je de afgelopen 6 maanden niet gebruikt hebt. Bij mijn meeste gerbuikers levert dat 80% meer ruimte opOp donderdag 30 augustus 2001 11:46 schreef Cloontje het volgende:
Ik zou thuis wel ff kijken of ik het kan fixxen van die UDMA, maar weinig kans. Ik denk zelf dat de hd beetje vol zijn 1% en 3% vrij maarAnders maar een nieuwe brander kopen met burnproof
Op donderdag 30 augustus 2001 13:00 schreef Ortep het volgende:
[..]
Grijns....wat dacht je van een nieuwe HD? Dan kan je gewoon branden en je heb ook ineens meer ruimte. Met zo weinig ruimte als jij hebt moet hoe dan ook binnenkort aan een nieuwe HD. Je kan natuurlijk ook alles wegmikken wat je de afgelopen 6 maanden niet gebruikt hebt. Bij mijn meeste gerbuikers levert dat 80% meer ruimte op
Verwijderd
dan gaat de data via de harde schijf.. .. te lage buffers hebben hiermee vaak te maken namelijk ..
dus :
deze computer - rechtermuis - eigenschappen
apparaaatbeheer - schijfstations uitklappen..
--> daar doe je op je harde schijf rechtermuis- eigenschappen --> vink DMA aan .. klik OK
dit doe je ook bij CD-ROMS .. bij allebei.. DMA aanvinken ..
nog vragen ? call me
Verwijderd
ik moet zeggen dat ik niet weet of easy cd creator ook zo`n optie heeft. nero had m in ieder geval wel zijn we achter gekomen