Keuze uit 2 lenovo laptops. Welke beter is.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokitsme
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07 17:11
Wat ik met mijn laptop doe is veel sites open hebben tegelijk, (chrome) veel video kijken en wordt ook intensief gebruikt.
ik game er niet op en bewerk ook nauwelijks foto's.
Mijn budget is ca 800/900 honderd euro.

Ik keek naar de laptops met 16 gb werkgeheugen (of is dat overdreven?)Degene die ik nu heb lenovo ideapad 510-15ISK heeft 8 gb en dat ging prima en een intel i5 6200u en ben ik erg tevreden over. L

Voor mij belangrijk is geluid maar ook scherm omdat mijn ogen slecht zijn. Daarom ook dat ik meer naar de 16/17 inch schermen heb gekeken want ik neem de laptop niet mee.

Dit zijn de 2 die ik op oog had:

https://tweakers.net/pric...-3-17itl6-82h900c6mh.html

Lenovo IdeaPad 3 82H900C6MH :Intel Core i5-1135G7 16gb ram iris kaart

En de https://tweakers.net/pric...d-5-pro-16ach6-82l500vhmh

Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 : is 100 euro duurder

Ik sta open voor andere ideeën. Ben al weken aan het kijken. Heel erg bedankt.

Beste antwoord (via fokitsme op 25-11-2022 14:20)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de Ryzen 5 variant van de Ideapad 5 Pro en het is een erg fijne laptop. Mooi scherm voor het budget en de laptop ziet er mooi uit. De bodem gaat er ook relatief makkelijk af wat niet altijd meer evident is. Opladen kan via de twee USB-C poorten.

Let wel, het scherm is 16" maar heeft een relatief hoge resolutie. Ik gebruik hem op 100% maar als je ogen slecht zijn zal je wellicht wel scaling moeten opzetten. Dat is niet meer zo'n groot probleem als vroeger in Windows maar sommige (oude?) applicaties gaan er niet mooi mee overweg.

Geluid kan ik niet veel over zeggen want meer dan wat bliepjes heb ik niet nodig.

Tenslotte vond ik de netwerkkaart niet zo goed werken. Regelmatig wilde hij niet (direct) verbinden met het 5GHz netwerk. Ik heb de kaart vervangen door een Intel AX210 kaartje en dat werkt perfect.

De Ryzen 5 variant is overigens al erg snel qua processor. De Ryzen 7 variant is misschien overkill?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:24

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ik zou gaan voor de Ideapad 5 pro. Hij is duurder, maar ook merkbaar krachtiger.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de Ryzen 5 variant van de Ideapad 5 Pro en het is een erg fijne laptop. Mooi scherm voor het budget en de laptop ziet er mooi uit. De bodem gaat er ook relatief makkelijk af wat niet altijd meer evident is. Opladen kan via de twee USB-C poorten.

Let wel, het scherm is 16" maar heeft een relatief hoge resolutie. Ik gebruik hem op 100% maar als je ogen slecht zijn zal je wellicht wel scaling moeten opzetten. Dat is niet meer zo'n groot probleem als vroeger in Windows maar sommige (oude?) applicaties gaan er niet mooi mee overweg.

Geluid kan ik niet veel over zeggen want meer dan wat bliepjes heb ik niet nodig.

Tenslotte vond ik de netwerkkaart niet zo goed werken. Regelmatig wilde hij niet (direct) verbinden met het 5GHz netwerk. Ik heb de kaart vervangen door een Intel AX210 kaartje en dat werkt perfect.

De Ryzen 5 variant is overigens al erg snel qua processor. De Ryzen 7 variant is misschien overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokitsme
Admiral Freebee schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:04:
knip
Het vreemde is dat dezelfde laptop met de ryzen 5 het 100 euro duurder wordt.

Heel erg bedankt. Dit helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
fokitsme schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:18:
[...]

Het vreemde is dat dezelfde laptop met de ryzen 5 het 100 euro duurder wordt.

Heel erg bedankt. Dit helpt
Ja, dan is het een no brainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb zelf al een jaartje de Ideapad 5 Pro, prima laptop. Heb de schaal op 150% staan anders is het erg klein vanwege hoge resolutie van het scherm. Batterij gaat lang mee en bouwkwaliteit/ toetsenbord meer dan goed.

Mijn collega heeft hem ook net, maar al direct problemen met de Mediatek netwerkkaart. Schijnt nogal vaak voor te komen. Lijkt voor nu opgelost dankzij andere drivers van Lenovo, maar anders wordt inderdaad aangeraden om te vervangen door een AX210 kaartje.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokitsme
Fijn om te horen Dutch_guy. want ik heb het net gekocht. Ja ik heb twee linkerhanden maar dat kan ik altijd even aan mijn broer vragen. (andere kaart er in indien nodig)
Pagina: 1