Toon posts:

[Python] - Hulp bij gebruik script - downloaden tijdschrift

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:26
Mijn verhaal
Ik heb van een het tijdschrift Performance VW vrijwel alle jaargangen op zolder liggen (vanaf 2008 tot nu, 13 tijdschriften per jaar), zelf aangeschaft. Neemt veel ruimte in en doe er te weinig mee. Dacht er aan de tijdschriften digitaliseren.

Nu kan ik de tijdschriften via Pocketmags nogmaals aankopen (alle nummers voor totaal 60 euro). Echter dan moet ik ze verplicht via de Pocketmags-app of website bekijken. Ik zou de tijdschriften liever als PDF hebben.
Dit lijkt mij legaal aangezien ik ze al keer op papier heb aangeschaft en (als het lukt) ook nog een keer digitaal aanschaft. Het is ook puur voor eigen gebruik.

Waar ik naar toe wil, ik heb een Python-script online gevonden waarbij het mogelijk is om een tijdschrift als pdf te downloaden (https://github.com/RichardJRL/pocketmagstopdf)

Ik moet een specifieke URL terug vinden op de pagina van Pocketmags, dit lukt mij.
Bijvoorbeeld: # https://mcdatastore.blob....7847d6ed1ba6/low/0002.jpg

Uit die url moet ik bepaalde waardes volgens mij kopiëren in het script, vervolgens zijn er nog enkele opties die ik kan instellen.

Nu loopt het script vast op het ontbreken van de module 'PIL' en 'docopt'. Ik begrijp ook dat PIL ondertussen opgevolgd is door 'Pillow', maar dan nog kom ik er niet uit.

Ik heb al allerlei website geprobeerd te volgen om extra Python modules te installeren, maar zonder succes.

Ik loop vast op foutmeldingen zoals:
Defaulting to user installation because normal site-packages is not writeable
Requirement already satisfied: Pillow in ./Library/Python/3.9/lib/python/site-packages (9.3.0)
Of
macbookprorm:Pillow-8.3.2 remco$ python3 setup.py install
running install
error: can't create or remove files in install directory

The following error occurred while trying to add or remove files in the
installation directory:

[Errno 13] Permission denied: '/Library/Python'

The installation directory you specified (via --install-dir, --prefix, or
the distutils default setting) was:

/Library/Python/3.9/site-packages/

This directory does not currently exist. Please create it and try again, or
choose a different installation directory (using the -d or --install-dir
option).
Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar dat via het terminal de modules 'Pil' of 'Pillow' worden geladen. Hetzelfde geld voor 'docopt'. Programmeren is ook niet mijn dagelijkse bezigheid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro met MacOS 13.0.1 en Python 3.9.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.geeksforgeeks...-install-pillow-on-macos/ (beide methodes geprobeerd)
https://www.geeksforgeeks...ew-installation-on-macos/

Ik kan best aardig google'n en mijn engels is redelijk, maar hier kom ik niet uit. Help!?

[Voor 3% gewijzigd door Arosa op 25-11-2022 12:20]

Beste antwoord (via Arosa op 25-11-2022 13:05)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 17:49
aha, dan denk ik dat je de echte basis mist, dan moet je googlen op de volgende zaken

clone github repo
install python requirements
run python script

Alle reacties

• Tim Schuhmacher
De afhankelijkheden staan in https://github.com/Richar...lob/main/requirements.txt die je kunt installeren via
code:
1
pip install -r requirements.txt
.

Vanuitgaande dat je pip hebt geinstalleerd

• Arosa
Correctie:

Ik het er het volgende commando van gemaakt: pip3 install -r /Users/remco/Downloads/requirements.txt

Dan gebeurt er het volgende:
Defaulting to user installation because normal site-packages is not writeable
Requirement already satisfied: docopt~=0.6.2 in ./Library/Python/3.9/lib/python/site-packages (from -r /Users/remco/Downloads/requirements.txt (line 1)) (0.6.2)
Requirement already satisfied: Pillow~=9.3.0 in ./Library/Python/3.9/lib/python/site-packages (from -r /Users/remco/Downloads/requirements.txt (line 2)) (9.3.0)
Collecting reportlab~=3.6.10
Downloading reportlab-3.6.12-cp39-cp39-macosx_10_9_x86_64.whl (2.4 MB)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 2.4/2.4 MB 9.2 MB/s eta 0:00:00
Collecting requests~=2.28.1
Downloading requests-2.28.1-py3-none-any.whl (62 kB)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 62.8/62.8 kB 3.4 MB/s eta 0:00:00
Collecting charset-normalizer<3,>=2
Downloading charset_normalizer-2.1.1-py3-none-any.whl (39 kB)
Collecting certifi>=2017.4.17
Downloading certifi-2022.9.24-py3-none-any.whl (161 kB)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 161.1/161.1 kB 5.3 MB/s eta 0:00:00
Collecting urllib3<1.27,>=1.21.1
Downloading urllib3-1.26.13-py2.py3-none-any.whl (140 kB)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 140.6/140.6 kB 5.4 MB/s eta 0:00:00
Collecting idna<4,>=2.5
Downloading idna-3.4-py3-none-any.whl (61 kB)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 61.5/61.5 kB 5.6 MB/s eta 0:00:00
Installing collected packages: urllib3, reportlab, idna, charset-normalizer, certifi, requests
WARNING: The script normalizer is installed in '/Users/remco/Library/Python/3.9/bin' which is not on PATH.
Consider adding this directory to PATH or, if you prefer to suppress this warning, use --no-warn-script-location.
Successfully installed certifi-2022.9.24 charset-normalizer-2.1.1 idna-3.4 reportlab-3.6.12 requests-2.28.1 urllib3-1.26.13
Ik krijg nog steeds de melding 'Requirement already satisfied', maar ik blijf bij het draaien van het script vastlopen op het volgende:
Traceback (most recent call last):
File "/Users/remco/Documents/test.py", line 131, in <module>
import Pillow
ModuleNotFoundError: No module named 'Pillow'
In heb in het script 'Pillow' ook al vervangen door 'PIL', maar zonder succes.

[Voor 96% gewijzigd door Arosa op 25-11-2022 12:42]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
aha, dan denk ik dat je de echte basis mist, dan moet je googlen op de volgende zaken

clone github repo
install python requirements
run python script

• Arosa
Topic mag gesloten worden! Bedankt voor de Google-tips, ik snap nu hoe ik het script moet gebruiken. De eerste export is gelukt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee