Sonos BeamGen2 of Samsung HW-Q700B of andere suggestie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:10
Ik heb mijn LG oled 55inch CX nu ruim anderhalf jaar, waarbij ik tot op heden gebruik heb gemaakt van het geluid van de tv. Nu lijkt het mij toch wel een keer tijd voor een soundbar en daarbij heb ik mijn oog laten vallen op de Sonos Beam gen2. en de Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q700B.
Zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/1741036;1856638/ voor de vergelijking.
Zelf vind ik het lastig in te schatten wat nu exact de verschillen zijn (behalve de aanwezigheid van een subwoofer) en wat in mijn situatie de beste uitkomst is. Hebben jullie advies voor wat betreft de keuze/afweging? Of is er een betere keuze voor hetzelfde geld of minder?

De kamer (appartement) is 4,25m bij 5,5m. Ik hoop dat ik binnen 3 jaar wel verhuist ben naar een andere woning, welke uiteraard wat groter is. De soundbar zal gebruik worden voor de ps5, films, series en muziek.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zou je niet een paar stereoluidsprekers overwegen? Beter geluid en een geluidsbalk komt in de knel met de voet van de CX. Even een korte blik genomen op beide apparaten: Die Sonos ziet eruit als goedkoop speelgoed, hij heeft maar een kleine scheiding tussen de luidsprekers (niet zo goed voor je stereo) en allen aan de voorkant.

De Samsung heeft zowel luidsprekers naar voren als naar boven en die zijn groter, gecombineerd met de subwoofer verwacht ik dat de Samsung beter geluid zal geven. Bij de Sonos zal het meer om de apps e.d. te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 21:38
Zelf heb ik begin van het jaar een Sonos Beam (gen2) gekocht. Voor mij was vooral de vraag of ik in een Sonos ecosysteem wilde zitten. Dus speakers in andere kamers die met elkaar verbonden waren. Uiteindelijk hiervoor gegaan zodat we ook geluid van de televisie in de keuken kunnen horen en muziek tussen de speakers kunnen synchroniseren. Daarnaast wilde ik geen subwoofer en mocht de soundbar niet te groot zijn vanwege ruimte voor de televisie. Ik heb gekozen voor gemak, om die reden enkel gekeken naar een soundbar en niet naar losse speakers ook al zal de geluidskwaliteit dan beter zijn.

Tot nu toe zeker geen spijt, geluid is meer dan prima zeker gezien het formaat en de Sonos app bevalt goed. Het geluid van de Samsung zal vast ook goed zijn gezien de reviews, mogelijk zelfs beter maar dat is lastig te zeggen zonder ze naast elkaar te horen. Maar persoonlijk zou ik enkel voor de Sonos kiezen als je verwacht meerdere Sonos apparaten aan te gaan schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:10
Ik heb voor hetzelfde geld de hw-q800b kunnen scoren bij hello tv, welke maandag/dinsdag binnen komt. Qua geluid moet dat goed zitten denk ik. Tzt even kijken hoe die soundbar staat voor de tv. Dank voor de input in ieder geval