Errorcode bla bla na DFT IBM HD Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 23:13

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Om maar weer eens te beginnen over brakke IBM schijven, ik begin toch een beetje het vertrouwen in die van mij te verliezen. Heb ik ook al eens eerder over gepost, maar doe het nu toch weer een keer.
Na het DFT proggie te hebben gerund kwam hij met een rood scherm en een errorcode (weet ik ff niet meer ben nu op m'n werk). Blijkt dat m'n drive niet meer goed te zijn door "excessive shock".
Doet het trouwens nog steeds, maar maakt afentoe ellendige geluiden.

Iemand ook dezelfde errorcode gehad? En, veel belangrijker, viel dat binnen de garantie?
Ennuh hoelang duurt het, voordat je een nieuwe (of gerefurbished) HD krijgt. Want heel lang kan ik niet zonder compjoeter.

Sommige van deze vragen heb ik al eens eerder gesteld, maar dat is alweer een tijdje geleden, misschien zijn er alweer nieuwe ervaringen.

tnx

XBL: theArthurrrr

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Niemand ????

Verwijderd

Bel IBM anders even voor de zekerheid! Maar ze hebben dat tooltje niet voor nix gemaakt, ze houden er ook nogal aan vast/hechten er veel waarde aan bij IBM.

Dus ik mag aannemen dat je absoluut gerechtigd bent een nieuwe schijf te krijgen!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

[topic=130196/1/25]

Kun je een RMA aanvragen. De mijne is ook eergsiteren overleden... :(

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Wat bedoel je met rare geluiden?
Dat hij tijdens het initialiseren in plaats van het gewone geratel een soort van krassend geluid maakt? Dat had ik twee weekjes geleden ook, en die van mij is ondertussen ook 100% kapot.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ik ga dat dan toch maar eens doen. De ellende is dattie het nog steeds aanvaardbaar doet. Als ik veel data ga schrijven (ceedees rippen bijv.) gaattie een "beetje" vervelend staan doen.

Ik ga eerst maar een nieuwe HD kopen, alles overpompen (als m'n oude het nog zolang uithoudt) en hem dan pas voor garantie opsturen. Want echt heel lang kan ik niet zonder compjoeter (get a life, ik weet het).
Ook wel aardig 2x 40 gig. in m'n compje.

Verwijderd

Nou, mijn DTLA 307060 is ook de geest aan 't geven. Dus uit de 75GXP serie (dacht dat 't een 60GXP was). Krasse-krasse-krasse. Alles draait nog wel maar ik ga het niet afwachten dus deze week stuur ik 'm terug naar IBM.
DFT geeft dus een errorcode 0x70 Defective Drive.

WEET JE HOEVEEL 60GIEG IS ALS JE HET MOET BACKUPPEN!!!!

Verwijderd

Terugsturen die schijf. Dit is het begin van het einde. De RMA-procedure kan in een dag of 10 gedaan zijn maare het kan ook langer. Die van mij zijn al een maandje onderweg en komen als het goed is morgen of overmorgen terug.
Pagina: 1