Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55
Mijn vraag
Ik ben beheerder van een forum. Nieuwe aanvragen voor toegang worden altijd naar mijn eigen email gestuurd zodat ik ze kan beoordelen. Deze 'lijken' vanaf mijn eigen email te zijn gestuurd, maar Outlook heeft deze altijd netjes in de Junk mailbox geplaatst. Sinds vandaag vindt Outlook dat het een 'note to self' is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook onder windows (zegt "note to self"), hotmail in webbrowser (zegt afzender is mijn emailadres i.p.v. 'note to self'). Forum is phpBB maar daar lijkt me het probleem niet zozeer te zitten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled naar soortgelijke problemen, maar niets kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0a
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-07 11:28

N0a

Beste,

Omdat de e-mails die je ontvangt van jezelf lijken te komen, denkt Outlook dit ook en geeft de desbetreffende e-mails het label "note to self" mee. Dit is handig voor gebruikers die een mailtje naar zichzelf sturen om iets op de "to-do" te zetten etc...

Dit is uiteraard enkel van toepassing op jouw mailbox en niet op die van andere ontvangers. Ik denk niet dat deze optie kan uitschakelen. Is er een reden waarom deze aanvragen van "jouw mailadres" dienen te komen en niet van bv: "no-reply@x". Is dat niet handiger?

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55
Bedankt voor je antwoord!
Waar ik vooral over val is dat het van de ene op de andere dag veranderd is. Ze kwamen altijd netjes in mijn Junk terecht, maar opeens dus niet meer.

Ik zal nog eens kijken waarom het sowieso lijkt van mijn adres te komen. Ik heb, toen ik het forum overnam, mijn mailadres ingevuld als adres waar een notificatie naar toe moet worden verzonden, het was nooit de (bewuste) bedoeling om VERZONDEN te worden van (schijnbaar) mijn mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

"Netjes in junk" vind ik nochtans ook niet echt logisch/wenselijk gedrag van een mailclient.

Uiteindelijk is dit een feature van Outlook. Als je dit liever niet hebt, dan ga je ervoor moeten zorgen dat deze niet verstuurd worden door je eigen email, maar door een ander (no-reply@xxx.nl bijvoorbeeld). Of je laat de mails vertrekken met jou in BCC.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat iets van de ene op de andere dag veranderd is, is niet gek als je Outlook 365 gebruikt. Welkom in de cloud waarin alles continu verandert en jij de nieuwe beta tester bent.

Overigens kom ik de view feature die jij beschijrft enkel tegen in artikelen over Outlook op mobiele apparaten:
Opmerking voor mezelf: Hoe werkt het? - Microsoft Ondersteuning

En dan enkel nog in Focused Inbox/Postvk In met Prioriteitsweergave. Kijk dus even naar je weergave instellingen en of je daar de feature gebruikt of weer kunt uitzetten.
En misschien even handig om voortaan te vermelden welke Outlook versie(s) je gebruikt.