Terugzetten windows-bestanden en instellingen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektriek
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04-2024
Bij mijn laptop Acer deden twee usb-poorten het niet en vervolgens heb ik bij probleemoplossingen van windows een systeem-herstel ingevoerd. Niet naar fabrieksinstellingen, maar met behoud van bestanden/documenten etc.. Bij het opnieuw opstarten van Windows blijft mijn laptop hangen in: “Uw Windows-bestanden en -instellingen worden teruggezet. Een ogenblik geduld… Het register herstellen….”
Ik kan mijn laptop de hele dag aan laten staan en de bolletjes in het scherm blijven maar draaien. Ook laptop uit- en aanzetten helpt niet. Hij gaat steeds weer verder met het hetzelfde beeld.
Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen en nog belangrijker natuurlijk, hoe ik dit probleem kan oplossen? Want zo kan ik mijn laptop niet meer gebruiken en kan ik niet in mijn documenten!
Dank alvast voor jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:54
Elektriek schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:57:
Ook laptop uit- en aanzetten helpt niet. Hij gaat steeds weer verder met het hetzelfde beeld.
Lastige situatie waar je waarschijnlijk niet meer zomaar uit gaat komen.
Er kunnen zoveel oorzaken zijn waardoor Windows niet meer kan starten.
Misschien is er een probleem met de HDD? (of is er een SSD aanwezig?)
Wordt de laptop bij het uitzetten ook wel echt helemaal afgesloten, dwz dat deze niet in een soort standby loop zit?
Soms helpt het dan om de powerknop meteen na het aanzetten lang ingedrukt te houden waardoor de laptop geforceerd wordt uitgezet.
Je kan proberen om je Windows installatie USB te starten en dan opstartherstel proberen?
Anders blijft er niet veel over om je gegevens veilig te stellen met een WinPE omgeving zoals bijvoorbeeld Hiren’s BootCD PE en opnieuw te installeren.

En om welke Acer laptop gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektriek
Beste The_Doman, dank voor je reactie. Het betreft de Acer Aspire E1-532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:35
De beste en snelste oplossing is de hdd verwijderen en deze via een USB kabel backuppen naar een andere pc. Daarna weer inbouwen OF meteen SSD plaatsen als dat nog niet zo was. En dan Windows 10 of 11 schoon herinstalleren, en de backup bestanden weer terugplaatsen.

De hoop op herstel via probleemoplossing heb ik al vaak snel op moeten geven. Hoe lang geleden is deze laptop geïnstalleerd met Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

idd powerknop lang indrukken. Dan gaat hij vaak "echt" uit. ipv sleepstate

Als dat niet werkt, dan is er wat mis met het opstarten.
Zou dan idd een BootCD pakken om zo nog je data veilig te stellen (ga er vanuit dat er geen Backup is. Neem dat dus mee voor een volgende keer).
Of als je een andere PC hebt daar je SSD aan koppelen.

En dan kijken of je met een windows installatie een herstel kan doen. Desnoods gewoon clean install

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektriek
Dank voor jullie meedenken. Ik ga ermee aan de slag.
Pagina: 1