JetWay 664AS Ultra met Athlon 1Ghz probleem

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
Beste mensen, help me van me slaapprobleem af!
Ik heb vrijdagmiddag een Jetway 664AS Ultra plank met een Athlon 1Ghz en een ThermalTake Vulcano II cooler gekocht voor me ouders. Ze hadden ook nog een oude computer staan, dus daarvan heb ik de harde schijf, DVD-rom en Viper 550 PCI overgezet. Nou loop ik, ook na het vervangen van mijn voeding (400Watt) tegen het probleem op dat hij gekleurde strepen door het beeld geeft, het beeld verklooid en daarna vastloopt. Me core wordt maar 35 graden, daar ligt het dus niet aan.
Ik heb ook al ander geheugen geprobeerd, plank op 100 fsb ipv 133 gezet, zonder en met DVD... Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere videokaart, maar hoe groot kan ik de kans hebben dat dat het is? Iemand enig idee?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
groen strepen boven in beeld?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het zou aan je AGP instellingen in de BIOS kunnen liggen, maar ik zie dat je een PCI videokaartje hebt... misschien de monitor of de kabel? Probeer eens een andere monitor?

heb je misschien de PCI bus overgeclocked? Bijvoorbeeld: op een moederbord wat officieel maar tot 100MHz gaat (PCI = 33) de FSB op 133 gezet (overgeclockte PCI = 44) ???

heb je je CPU overgeclocked? voltage te hoog/te laag? al eens een ander reepje geheugen geprobeerd? met de PCI BIOS instellingen geexperimenteerd? (PCI latency, timers, delayed transactions, ...)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Uberprutser
Ik vrees dat ik alles al geprobeerd heb. Maare, hij draait orrigineel, niet overgelocked ofzo. Het zijn ook niet die beruchte strepen in het beeld. Wat ik echter WEL zei als ik '95 opstart zijn 2 pixels linksboven in het beeld die wit zijn (krijg zwart scherm als ie opstart).
edit:
=Thunderbird met 133FSB, ook als ik hem op 100 FSB zet doet ie hetzelfde...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 29 augustus 2001 16:37 schreef Ballebek het volgende:
Ik vrees dat ik alles al geprobeerd heb. Maare, hij draait orrigineel, niet overgelocked ofzo. Het zijn ook niet die beruchte strepen in het beeld. Wat ik echter WEL zei als ik '95 opstart zijn 2 pixels linksboven in het beeld die wit zijn (krijg zwart scherm als ie opstart).
hmmm dan lijkt het er toch op dat de viper550 niet echt goed overweg kan met je mobo/bios/chipset/cpu of omgekeerd??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• smvs
  • Niet online
via 4-in-1 4.32 proberen
andere viper drivers.

• Uberprutser
Ik ga vanavond ff al het nieuwe aan drivers en BIOS erop knallen, kijken of dat werkt. Maar andere ideeën zijn en blijven welkom! Moet misschien toch maar aan een nieuwe AGP kaart... :(

• smvs
  • Niet online
ik neem aan dat het een 663 ultra is?

Verwijderd

Mijn bescheiden mening is dat het waarschijnlijk aan je videokaart ligt. Ik zou sowieso al een nieuwe videokaart kopen bij zon processor, maar mijn GeForce 1 hield er laatst ook plotseling mee op. Oook stonden er horizontale strepen op het beeld die daar niet hoorden (wel andere videokaart getest)
Volgens mij dus: videokaart.

• Uberprutser
Ik ben er achter! Is toch me videokaart, was gisteren nog ff met Windows instellingen bezig. Er zit een functie in de Advanced tab waar videoaccelleration in zit. Als ik die op none zet, heb ik geen problemen, maar als die dan weer op full gezet wordt, hangen! In iedergeval bedankt, maare, goedkoop videokaartje? (Nvidia) Welke kan ik het best nemen voor een beetje spelletjes spelen (Unreal, Mortyr enzo)

Pagina: 1