Trapleuninghouder afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeharry
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Mijn vraag is of jullie mij van advies kunnen voorzien hoe nu verder te gaan met de trap. Er hing al veel te lang geen trapleuning meer en vandaag wilde ik daar een einde aan maken. Nieuwe trapleuning en toebehoren in huis gehaald, en ik hoefde slechts de oude trapleuninghouders eruit te draaien..

Doordat deze vrij strak vastgeschroefd zaten aan de muur heb ik de eerste met een rubberen hamer zachtjes hem eruit kunnen draaien. Een succes! De tweede zou ook wel lukken.. dacht ik - niet dus. Je snapt hem al, deze oh-zo handige Harry weet nu even niet hoe hij verder moet. Heeft iemand een tip om deze nu nog 'makkelijk' van de muur te krijgen? Zoals jullie al doorhebben ben ik verre van een klusser, hehe. Thanks alvast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exhfJVvjazMIF8YFZR59kgElnUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKSyli7NuZ4ZZ26Z4Tok3bBY.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Probeer eens of je er met een tang genoeg grip op hebt (op het smalle puntje). En anders daar met een vijl of zaagje twee vlakke stukjes op maken zodat de tang wel genoeg grip heeft.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je zou met een haake slijper een sleuf door het midden kunnen zagen en hem er daarna met een platte schroevendraaier uit kunnen draaien. Het idee van @Reptile209 is ook wel goed, dan zou je hem af kunnen vlakken totdat een steeksleutel er grip op heeft, dan heb je ook meteen een hefboom.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Met een metaalboor boren en dan een stang van dezelfde diameter erdoorheen om met een hefboomeffect te kunnen draaien.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Slappyjoez schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:00:
Met een metaalboor boren en dan een stang van dezelfde diameter erdoorheen om met een hefboomeffect te kunnen draaien.
Gewoon een schroevendraaier erdoor :) Prima idee dit.

Hoewel het vast wat dicht op de muur zit bedenk ik mij.

[ Voor 9% gewijzigd door meenkdrie op 25-11-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
2 kanten beetje afvlakken en dan met een waterpomptang of bahco los (proberen te) draaien?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Met een beetje goede waterpomptang moet het wel lukken om hem los te trekken. En anders met een griptang.
meenkdrie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:53:
[...]

Gewoon een schroevendraaier erdoor :) Prima idee dit.

Hoewel het vast wat dicht op de muur zit bedenk ik mij.
Dit is ook een optie, al is dat uitstekende stuk wel vrij dun qua diameter en kan je dus niet een 6 tot 8mm groot gat boren met behoud van genoeg restmateriaal die je waarschijnlijk wel nodig hebt voor de schroevendraaier.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:28

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Met een slijptol wil je hier niet aan de gang, je brandt overal gaten in om en onder de leuninghouder. Met een multitool of andersoortige zaagmachine en met een boormachine heb je geen blijvende troep onder de leuninghouder. Dan kun je het metaalgruis opvangen met een bakje dat je met schilderstape aan de muur hangt 20cm onder de houder (bakje van een A4tje vouwen of zo). En een stofzuiger er bij (laten) houden.

Maar mogelijk heb je die bewerkingen inderdaad niet nodig met een goede waterpomptang of griptang.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 18:23
Idd. goed gereedschap is het halve werk. Misschien heeft iemand in je omgeving een pijpentang. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kFFwd4HTSR8h_r0DImFDGyoMY8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hj359AhuVkPa0oDFFEhGMHwK.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gaatje boren van boven naar beneden, dan met een schroevendraaier of een ander metalen voorwerp dat door het gaatje past draaien?

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1