het had geholpen als de laatste foto scherp zou zijn op de tekst. Het lijkt een bypassventiel? Heb je toevallig overal thermostaatkranen zitten?
Danfoss Constant Flow Regulator (oftewel: een drukverschil, overstortregelaar), afgaande op de wazige tekst ( 'Danfoss', 'flow', 'reg.' ) :
https://www.installatieva...-20x3-4-bi-haaks-003l6007
Maar dan wellicht een oudere uitvoering
En wat dat doet:
https://www.installatieva...-20x3-4-bi-haaks-003l6007
Maar dan wellicht een oudere uitvoering
En wat dat doet:
- Drukverschil-overstortregelaar als by-pass tussen de aanvoer- en retourleiding.
- Voorkomt stromingsgeluiden en verzekert de cv-watercirculatie van de ketelpomp.
[ Voor 67% gewijzigd door Notna op 25-11-2022 09:14 ]
Hallo,
Ik zal even een nieuwe foto maken.
Nee, ik heb geen thermokranen in huis.
Dit ding was al gemonteerd toen ik het kocht.
Heb een Remeha Avanta ketel met in elke ruimte een radiator.
Kan het iets zijn van de vorige bewoner die toen een oude ketel had?
Zo ja, dan kan ik het beter demonteren denk ik.
Want ik heb ook geen idee of dat ding nog goed werkt?
Ik zal even een nieuwe foto maken.
Nee, ik heb geen thermokranen in huis.
Dit ding was al gemonteerd toen ik het kocht.
Heb een Remeha Avanta ketel met in elke ruimte een radiator.
Kan het iets zijn van de vorige bewoner die toen een oude ketel had?
Zo ja, dan kan ik het beter demonteren denk ik.
Want ik heb ook geen idee of dat ding nog goed werkt?
Dat ding heeft als functie dat als bijna /alle radiatoren dicht staan de ketel toch zijn flow kwijt kan, anders slaat ie in storing. Bijna elke ketelfabrikant schrijft zo'n ding voor.
17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6
Dat is dus een drukregelaar, maar met een vast bereik van 0,15 bar. Terwijl die andere instelbaar zijn (wat eigenlijk wel beter is, zodat je de kan tunen voor de situatie in het huis). Ik zou hem dus zeker niet weghalen. Desnoods vervangen door een instelbare.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Oke ik snap het dank voor jullie uitleg.
Alleen dat ding zal al wel erg oud zijn.
Hoe kom ik er achter of hij al misschien bypast als de radiatoren wel open staan.
Want dan krijgt de ketel te snel warm water retour.
De radiatoren beneden staan altijd open dus ik denk dat het verstandiger is om het ertussen uit te demonteren.
Hoe kom ik er achter of hij al misschien bypast als de radiatoren wel open staan.
De radiatoren beneden staan altijd open dus ik denk dat het verstandiger is om het ertussen uit te demonteren.
Gewoon even voelen of die warm wordt nadat de verwarming een poosje is uit geweestSteenwijkerland schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:54:
Zegt niks. Door het hete water wat er vlak langs stroomt wordt het ding vanzelf al warm.brambo123 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:59:
[...]
Gewoon even voelen of die warm wordt nadat de verwarming een poosje is uit geweest
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dan kan je kiezen voor a) er tussen uit, of b) vervangen door een instelbare, zodat je deze wat strakker kan zetten.Steenwijkerland schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:54:
Maar wat voor knoppen zitten er dan op je radiatoren beneden? Want als die thermostatisch zijn, zullen die op een gegeven moment ook bijna dicht staan zodra de gewenste temperatuur bereikt is.
Ik heb in het hele huis normale open/dicht kranen.
Waarbij beneden altijd alles open staat 3x.
Slaapkamers en zolder staan altijd dicht.
Waarbij beneden altijd alles open staat 3x.
Slaapkamers en zolder staan altijd dicht.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/dLCTJyqZ3tnkoRUGM9crKWN4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JoAEr9u2SqnmTsJHs3wVIoSa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lAmbnDEzSEs0KmziGwQjbC7K.jpg?f=fotoalbum_large)