Na bijna 7 jaar intensief gebruik van mijn huidige PC, ben ik een beetje op een punt beland dat ik me af vraag of ik weer niet eens naar mijn setup moet gaan kijken. Ik merk ook dat de PC het de laatste tijd wat moeilijker heeft als ik sommige spellen speel. Dat, gecombineerd met mogelijk nog interessante Black Friday deals, maakt dat ik nu hier bij jullie aan kom kloppen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een casual gamer en speel allerlei spellen, de laatste paar jaren o.a. Teamfight Tactics (geen zwaar spel), maar ook Valorant, wat ik graag op 144 Hz zou willen spelen. Gezien mijn voorkeur voor spellen de laatste jaren regelmatig verandert, wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om wat zwaardere spellen op hoge kwaliteit te spelen. Ik heb daarnaast een Ultra-wide monitor die ik niet helemaal optimaal benut op dit moment, de MSI Optix MPG341CQR Grijs.
Hiernaast gebruik ik mijn computer voor reguliere werkzaken en wat basaal gebruik van Adobe Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een strak budget, maar zou graag rond de €1500 max uit komen, iets meer of minder mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik twijfel vooral wat zinvol is: upgraden van componenten van mijn huidige PC of een compleet nieuwe PC. Ik heb elders ook informatie verzameld en te horen gekregen dat ik eigenlijk net zo goed een nieuwe PC kan samenstellen. Maar als upgraden toch in de opties ligt, dan zeg ik daar geen nee tegen uiteraard.. Mijn huidige PC bestaat uit:
- Cooler Master GM Series 450M
- Crucial DDR4 8 GB
- OCZ Trion Technology Trion 100
- MSI B150M Pro-VDH
- Intel Core i5-6400
- Sapphire Radeon R9 380X - Nitro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van mijn wensen kwam iemand ongeveer op onderstaand lijstje. Echter vind ik dit wel prijzig en vraag me af of dit niet iets té veel is voor wat ik wens?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een leuke, aardig future-proof PC die minimaal 5-10 jaar mee kan gaan, zonder al te veel lawaai.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen meedenken t.a.v. dilemma 1: upgraden huidige PC of compleet nieuw gaan? En vervolgens: wat moet ik dan upgraden of welke samenstelling past goed bij mijn wensen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een casual gamer en speel allerlei spellen, de laatste paar jaren o.a. Teamfight Tactics (geen zwaar spel), maar ook Valorant, wat ik graag op 144 Hz zou willen spelen. Gezien mijn voorkeur voor spellen de laatste jaren regelmatig verandert, wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om wat zwaardere spellen op hoge kwaliteit te spelen. Ik heb daarnaast een Ultra-wide monitor die ik niet helemaal optimaal benut op dit moment, de MSI Optix MPG341CQR Grijs.
Hiernaast gebruik ik mijn computer voor reguliere werkzaken en wat basaal gebruik van Adobe Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een strak budget, maar zou graag rond de €1500 max uit komen, iets meer of minder mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik twijfel vooral wat zinvol is: upgraden van componenten van mijn huidige PC of een compleet nieuwe PC. Ik heb elders ook informatie verzameld en te horen gekregen dat ik eigenlijk net zo goed een nieuwe PC kan samenstellen. Maar als upgraden toch in de opties ligt, dan zeg ik daar geen nee tegen uiteraard.. Mijn huidige PC bestaat uit:
- Cooler Master GM Series 450M
- Crucial DDR4 8 GB
- OCZ Trion Technology Trion 100
- MSI B150M Pro-VDH
- Intel Core i5-6400
- Sapphire Radeon R9 380X - Nitro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van mijn wensen kwam iemand ongeveer op onderstaand lijstje. Echter vind ik dit wel prijzig en vraag me af of dit niet iets té veel is voor wat ik wens?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een leuke, aardig future-proof PC die minimaal 5-10 jaar mee kan gaan, zonder al te veel lawaai.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen meedenken t.a.v. dilemma 1: upgraden huidige PC of compleet nieuw gaan? En vervolgens: wat moet ik dan upgraden of welke samenstelling past goed bij mijn wensen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 376,12 | € 376,12 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR | € 919,- | € 919,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RBK2/16 | € 70,67 | € 70,67 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 169,52 | € 169,52 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 106,- | € 106,- |
| Totaal | € 1.924,93 | |||