Vraag

• martijndierckx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 21:17
Ik probeer de 10Gb ethernet (BCM57416) poorten op mijn Supermicro H12SSL-NT moederbordje te gebruiken op een plain old gigabit ethernet switch (unifi).

Het moederbord detecteert de aansluiting en geeft aan dat de kabel connected is.
Maar op de unifi switch branden geen lampjes, en de UI geeft 'disconnected' aan.

Dat doet me vermoeden dat die 10GB poorten geen gigabit ondersteunen. Maar da tlijkt me vreemd.
Iemand advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Een BCM57416 is een 10GBASE-T netwerkadapter en die doet dus geen 1000BASE-T

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben(V) schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 00:04:
Een BCM57416 is een 10GBASE-T netwerkadapter en die doet dus geen 1000BASE-T
Sure ?
Link-Speeds 10/1GbE
bron: https://www.broadcom.com/...ters/bcm57416-1gbase-t-ic

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
De chipset kan het wel aan maar over het algemeen laat de gebruikte firmware dat niet toe en staan die dingen fixed op 10Gbps.

Hij kan even kijken of in Windows die poort op 1Gbps te zetten is of anders misschien in de bios, maar ik vrees dat het niet zal gaan werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijndierckx
Er draait esxi op, en daar krijg ik wel een dropdown tussen 1 en 10 gpbs, maar als ik dat probeer te wijzigen, dan krijg ik een fout. Dus alles wijst er idd op dat dat in de fw geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijndierckx
Ik had intussen ook een support case geopend bij SuperMicro zelf, en daar kreeg ik volgend antwoord:
This onboard adapter on this board will only support 10G, not 1G. The broadcom chip itself has support for it, but when used as OEM, 1g is disabled because of licensing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja broadcom maakt ook 1Gbps chipsets en wil dus extra verdienen en SuperMicro wil de license niet betalen omdat in de markt waar hun servers verkocht worden daar geen vraag naar is.

Het enige wat erop zit is een extra 1Gbps kaart erin stoppen of een 10Gbps switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Goedkoopste unifi switch met 10g is deze:

uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Flex XG

Idd stuk goedkoper een 1Gbit kaartje met semi-courante Intel of Broadcom chipset te halen zodat het blijft werken in ESXi.

uitvoering: Intel Ethernet Server Adapter I210-T1

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1