Een vraag i.v.m Azure active directory.
Ik ben bezig puur als hobby voor wat bij te leren.
Een netwerkje aan het opbouwen waarbij ik azure wat wil oefenen.
Ik had even een vraag : ik heb een volledige setup gedaan voor dus een tenant te ontvangen
en heb dus een administrator account en al een aantal users.
Ik heb extra devices toegevoegd tot de tenant via dus de stappen :
instellingen => accounts => toegang tot werk computer => verbinden.
Dus zo joined mijn device de tenant en kan ik dus inloggen met een user die ik gemaakt heb via de AAD.
Dit lukt allemaal.
Nu wou ik even informatie weten hoe je de setup doet van microsoft teams & microsoft sharepoint & exchange outlook voor dan een nieuw device/nieuwe user
Ik vermoed dat ze alle drie een admin management panneel hebben waarmee je kunt inloggen met je administrator account van je tenant ?
Dus bijvoorbeeld als ik 3 users heb die horen bij het financiele personeel dan wil ik dat die enkel hun agenda kunnen zien en enkel hun taken etc.. en ze niet de informatie kunnen zien van een ander department ?
Als ik er een nieuw device is(en hij is deel van financieel department) en ik wil dat die device/user direct toegang heeft tot de team chat van financieel department en hun afspraken al kan zien.
Nieuw device =>
joined device tot de tenant
=> logged in met nieuwe user
=> welke stappen moet je dan doen voor die user toegang te geven tot de shared teams shared sharepoint shared outlook ?
Moet ik dan eerst naar admin portal gaan van teams en daar de user toevoegen
en apart naar sharepoint gaan en de user daar toevoegen en apart naar exchange outlook admin panel gaan voor die user toe te voegen.
Of bestaan er makkelijke stappen ? Een ander stappenplan ?
Hopelijk kan iemand mij wat bijleren
Ik ben bezig puur als hobby voor wat bij te leren.
Een netwerkje aan het opbouwen waarbij ik azure wat wil oefenen.
Ik had even een vraag : ik heb een volledige setup gedaan voor dus een tenant te ontvangen
en heb dus een administrator account en al een aantal users.
Ik heb extra devices toegevoegd tot de tenant via dus de stappen :
instellingen => accounts => toegang tot werk computer => verbinden.
Dus zo joined mijn device de tenant en kan ik dus inloggen met een user die ik gemaakt heb via de AAD.
Dit lukt allemaal.
Nu wou ik even informatie weten hoe je de setup doet van microsoft teams & microsoft sharepoint & exchange outlook voor dan een nieuw device/nieuwe user
Ik vermoed dat ze alle drie een admin management panneel hebben waarmee je kunt inloggen met je administrator account van je tenant ?
Dus bijvoorbeeld als ik 3 users heb die horen bij het financiele personeel dan wil ik dat die enkel hun agenda kunnen zien en enkel hun taken etc.. en ze niet de informatie kunnen zien van een ander department ?
Als ik er een nieuw device is(en hij is deel van financieel department) en ik wil dat die device/user direct toegang heeft tot de team chat van financieel department en hun afspraken al kan zien.
Nieuw device =>
joined device tot de tenant
=> logged in met nieuwe user
=> welke stappen moet je dan doen voor die user toegang te geven tot de shared teams shared sharepoint shared outlook ?
Moet ik dan eerst naar admin portal gaan van teams en daar de user toevoegen
en apart naar sharepoint gaan en de user daar toevoegen en apart naar exchange outlook admin panel gaan voor die user toe te voegen.
Of bestaan er makkelijke stappen ? Een ander stappenplan ?

Hopelijk kan iemand mij wat bijleren