@
Tune
Ik heb onlangs mailcontact gehad met een helpdeskmedewerker over deze stof.
Ik wil idd ervoor zorgen dat ik het werk van de warmtepomp in de gaten kan houden. Bij de wp heb ik een groepenkast gehangen waar ook de solar gezekerd is. De groepenkast is verbonden met de hoofdgroepenkast in de meterkast. Er zit een kwh meter die de hele kast meet. Solar en wp.(HWE).
Zo heb je mooi visueel hoe opwek direct de wp ingezogen wordt maar echte concrete cijfers van gebruik heb je zo van geen van beiden. Via HWE heb ik nu ook mijn omvormer via de app in zicht zonder de wp in de mix.
Mijn quest zit m in dat ik in de Myuplink-app graag het verbruik van de warmtepomp inzichtelijk heb. Ik zie het direct opgenomen vermogen maar ik heb geen totalen. Ik wil niet weten dat ie 600kW verbruikt. Wat ik wil weten is hoeveel kWh hij bv heeft verbruikt in de ochtend of in de nacht. Van de medewerker kreeg te horen dat het mogelijk was om via een pulse meting met een kwh meter een koppeling kan maken naar de energiemeters van de pomp. Ik heb zelf een S1255 ik heb de BE6en BE7 gevonden. alleen weet ik niet welke ik moet gebruiken.
Verder weet ik niet wat ik kan verwachten eigenlijk. De kWh meter zal de Pulsen meten, maar krijg ik dat zichtbaar in de HWE app? En heeft de wp ook die data beschikbaar?
Welke verwachtingen had jij er zelf van. Ik ben nog niet toe aan home-assistent maar wil er wel werk van gaan maken maar ik ben niet thuis in de electronica-techniek.
Online zie ik mooie creaties met solderingen en gekasten vol tellers in een 'chain' op een bordje aangesloten. Supergaaf maar voor mij nu even te ver gegrepen.
mijn vraag na dit verhaal is of jij het al op een of andere manier al werkend heb gekregen? en hoe jij dat uitleest/logt?
met vriendelijke groet
Jurgen Purgen