Vraag

• Ghlub
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-02 21:23
Goedeavond Tweakers,

Voor mijn Q920 fujitsu computer ben ik op zoek naar een betere processor.

Ik heb op dit moment een I5 er in zitten maak het lijkt me interessant om eens te kijken wat er gebeurt als ik er een I7 in zet. De standaard variant die word geleverd in dit toestel is lastig te krijgen. Ik kwam deze processor tegen en het lijkt er op dat het mogelijk is deze er in te zetten. Kan iemand dit voor mij bevestigen?

Intel® Core™ i7-4785T processor (4 Cores / 8 Threads, 2.20 GHz, up to 3.2 GHz, 8 MB, Intel® HD Graphics 4600) *
Intel® Core™ i5-4590T processor (4 Cores / 4 Threads, 2.00 GHz, up to 3.0 GHz, 6 MB, Intel® HD Graphics 4600) * Huidige processor
Intel® Core™ i3-4170T processor (2 Cores / 4 Threads, 3.20 GHz, 3 MB, Intel® HD Graphics 4400)
Intel® vPro™ Logo with Intel® Core i5 and Core i7 processors
*with Intel® Turbo Boost Technology (clock speed and performance will vary depending on workload and other

Het zou dan gaan om deze processor:
Core i7-4770K

Alvast bedankt voor het lezen :)

Met vriendelijke groet,

Daan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Voor zo'n kleine behuizing is de ondersteuning beperkt tot T cpu's (35w TDP) verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:26
Er zit een 65 watt voeding in. De CPU’s die hier in geleverd zijn, hebben allemaal een 35 watt tdp, de 4770k heeft een TDP van 84 watt en kan in zijn eentje dus al meer verbruiken dan de voeding kan leveren.

https://sp.ts.fujitsu.com...ublic/ds-ESPRIMO-Q920.pdf

• Ghlub
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-02 21:23
Helder, dan toch maar op zoek naar de energie zuinige variant. Zou een andere voeding nog kunnen werken ? Of is het moederbord hier niet op ontwikkeld. Ik heb namelijk ook een externe grafische kaart er naast staan.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Ghlub schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:20:
Of is het moederbord hier niet op ontwikkeld.
Niet met zekerheid te zeggen maar het kan inderdaad zo zijn dat de VRM's er niet geschikt voor zijn.
Hoe dan ook is een gen4 systeem het eigenlijk niet meer waard om daar wat mee te doen.
Bijv. een 2e hands gen8/9 SFF systeem met minimaal 2x zo snelle CPU heb je compleet voor minder dan die Core i7-4770K

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 24-11-2022 23:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.