Homewizard energy socket schakelt niet uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• KDM
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Mijn HomeWizard EnergySocket schakelt niet uit. De bedoeling is dat het toestel achter de socket enkel aan gaat wanneer er voldoende energieteruglevering is.

In m’n app heb ik ingesteld ‘aan bij 1400W teruglevering, elke dag’. Het is nu avond, pikdonker, dus 0 teruglevering en toch schakelt te socket niet uit. Het apparaat achter de socket blijft stroom krijgen.

Alle reacties

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44

Freakie1NL

Grote Baas

Hier idem, zelfde probleem. Van alles geprobeerd (alleen nog geen contact gezocht met Homewizard) maar blijft inderdaad aan. Heb een Homewizard abbo.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDM
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Bij jou blijft het uit zeg je ? Bij mij blijft hij stroom geven. De bedoeling is dat hij nu geen stroom meer zou doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KDM schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:31:
Bij jou blijft het uit zeg je ? Bij mij blijft hij stroom geven. De bedoeling is dat hij nu geen stroom meer zou doorlaten.
Aangepast, inderdaad blijft aan. Heb de LED ring aangezet om dit in de gaten te houden. Aangesloten op de boiler in de keuken, en in principe zou die of alleen bij een overschot (PV) of bij dalstroom moeten werken. Maar dat ding staat 24/7 aan.

In de instellingen heb je nog "schakelslot" wat uit en aan kan. Maar dat biedt bij mij geen oplossing. Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 12:53
Ik dacht gelezen te hebben dat je daarvoor een Energy+ abbo moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MarcoHoorn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:44:
Ik dacht gelezen te hebben dat je daarvoor een Energy+ abbo moet hebben.
Die heb ik, maar doet het dus alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Zie je in de app wel dat de energy+ op aktief staat? Via instellingen en dan Energy+ aantikken.

[ Voor 29% gewijzigd door MarcoHoorn op 25-11-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MarcoHoorn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:08:
Zie je in de app wel dat de energy+ op aktief staat? Via instellingen en dan Energy+ aantikken.
Zeker, staat op actief.

Dacht overigens dat het jouw topic met hetzelfde probleem was. ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Als het slot ook uitgeschakeld is zou toch de functie bij overschot moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Ik ben ff nieuwsgierig of je al verder gekomen bent.
Ik heb er onlangs nog 1 bijgekocht.
De led kerstverlichting (action) voor het raam verbruikt 1 watt. Van de kerstboom 4 watt.

[ Voor 55% gewijzigd door MarcoHoorn op 21-01-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MarcoHoorn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:10:
Ik ben ff nieuwsgierig of je al verder gekomen bent.
Ik heb er onlangs nog 1 bijgekocht.
De led kerstverlichting (action) voor het raam verbruikt 1 watt. Van de kerstboom 4 watt.
Nee werkt nog steeds niet. Als in schakelt niet. Wel van de week stond hij uit en wilde niet aan. Over HW eigenlijk altijd tevreden maar hierover niet. Weerhoudt mij van kopen van meer van de sockets.

@HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Is je wifi verbinding in orde? Het lijkt dat er geen verbinding is om te schakelen? Ik zit met 1 socket op 40% en de andere op 58%
Misschien zit daar de clou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie-01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 20:56
Ik heb ook dit probleem: Schakelt wel in bij overschot, maar niet uit zodra er geen overschot meer is aan energie.
Heeft iemand al 'de oplossing' gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Kokkie-01 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:10:
Ik heb ook dit probleem: Schakelt wel in bij overschot, maar niet uit zodra er geen overschot meer is aan energie.
Heeft iemand al 'de oplossing' gevonden?
Hoelang staat de "tijd aan" ingesteld?
Deze instelling hoeft de stekker niet uit te schakelen als er geen overschot meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie-01
MarcoHoorn schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Hoelang staat de "tijd aan" ingesteld?
Deze instelling hoeft de stekker niet uit te schakelen als er geen overschot meer is.
Dat was een paar minuten.
Ik gebruikte het om de auto mee op te laden (220V). Intussen gebruik ik een daarvoor een laadpaal (380V).
Nu gebruik ik de socket om een elektrische fiets mee op te laden om te voorkomen dat die 100% geladen wordt. Daarvoor heb ik eerst de vermogensgrafiek bekeken als de accu 100% wordt opgeladen: de eerste x uur (afhankelijk hoe leeg de accu is) is dat van ~80W+ naar ~85W+ en vervolgens in ~een half uur naar 0W. Dus heb ik socket ingesteld om uit te gaan als deze 5minuten onder de 80W is. Dat werkte prima tot afgelopen woensdag: sindsdien gaat hij niet meer uit. Ik hoop dat dit tijdelijk is; ik heb de afgelopen weken vrij veel updates van de app gehad: wellicht is er een foutje ingeslopen.
Zijn er meer die zoiets ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Heb je het schakelslot aan staan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-05 15:14
Is er iets gewijzigd in de laadtoestand van de accu bij de start? Mijn ervaring is dat de stekker alleen schakelt als de afgenomen waarde voorbij het gewenste schakelpunt komt en niet bij de start kijkt wat de waarde is.
Als in jouw geval de afgenomen stroom dus al start onder die ingestelde 80w zal hij niet schakelen.

[Edit-aanvulling]
Je kunt dit ondervangen door een tweede schakelpunt te programmeren op een lagere waarde. Ik heb dit voor de laptop zo gedaan. Een eerste schakelpunt geprogrammeerd op 30w en een tweede op 10w. De kans dat hij niet voorbij die tweede waarde komt is erg klein. Dan zou de accu bij aanvang al vol zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Gorac op 04-11-2023 13:56 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artaxa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09-2024
Hier ook een socket die niet uit gaat. Maar dit keer nog een simpelere situatie, namelijk op tijd. Ik stel in dat de socket op een bepaalde tijd uit moet, maar er gebeurt niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkie-01
Gorac schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:49:
Is er iets gewijzigd in de laadtoestand van de accu bij de start? Mijn ervaring is dat de stekker alleen schakelt als de afgenomen waarde voorbij het gewenste schakelpunt komt en niet bij de start kijkt wat de waarde is.
Als in jouw geval de afgenomen stroom dus al start onder die ingestelde 80w zal hij niet schakelen.

[Edit-aanvulling]
Je kunt dit ondervangen door een tweede schakelpunt te programmeren op een lagere waarde. Ik heb dit voor de laptop zo gedaan. Een eerste schakelpunt geprogrammeerd op 30w en een tweede op 10w. De kans dat hij niet voorbij die tweede waarde komt is erg klein. Dan zou de accu bij aanvang al vol zijn.
Probleem was vanzelf opgelost: blijkbaar was het toch een issue bij/van Homewizard zelf; niets aangepast en het werkte weer (een dag of wat na mijn melding)
Een tweede schakelpunt lijkt me mogelijk ook wel interessant; maar hoe zet je zoiets aan of hoe maak je dat werkend (je kan voor 1 meettaak maar 1 keer iets opgeven (stijgt boven xW of daalt onder xW)? En belangrijker: heeft het dan nog wel zin? Als de laptop moet stoppen met laden onder de 30W heeft de regel van 10W niet zo veel zin meer...of?
PS: mijn ervaring is dat de regel werkt onafhankelijk van wat de beginwaarde is; onafhankelijk daarvan gaat ie dus uit als het onder het ingestelde vermogen gedurende het aantal ingestelde minuten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:11
Artaxa schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:59:
Hier ook een socket die niet uit gaat. Maar dit keer nog een simpelere situatie, namelijk op tijd. Ik stel in dat de socket op een bepaalde tijd uit moet, maar er gebeurt niks....
Ik heb hetzelfde. Gewoon de socket AAN schakelen via de Timertaak lukt wel, uitschakelen werkt niet. Heb jij nog een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaxa
MajaMestreech schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:55:
[...]

Ik heb hetzelfde. Gewoon de socket AAN schakelen via de Timertaak lukt wel, uitschakelen werkt niet. Heb jij nog een oplossing gevonden?
Oei goeie vraag... Heb echt even moeten graven, maar volgens mij was op het moment dat ik Homewizard benaderde het probleem ineens opgelost. Nu heb ik nooit meer problemen met de socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Artaxa schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:16:
[...]

Oei goeie vraag... Heb echt even moeten graven, maar volgens mij was op het moment dat ik Homewizard benaderde het probleem ineens opgelost. Nu heb ik nooit meer problemen met de socket
Dus je gebruikt de socket nu gewoon met een timertaak AAN en UIT? Vreemd dat het bij niet werkt; toch maar eens contact opnemen met Homewizard. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaxa
MajaMestreech schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:40:
[...]

Dus je gebruikt de socket nu gewoon met een timertaak AAN en UIT? Vreemd dat het bij niet werkt; toch maar eens contact opnemen met Homewizard. Bedankt in ieder geval.
Dit is hoe ik hem heb ingesteld en werkt nu perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id3480PLvSLnj5m_8R4j8ZMpx-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1u9AVjpEmeMW4tokkZkm98p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Artaxa schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:46:
[...]

Dit is hoe ik hem heb ingesteld en werkt nu perfect.

[Afbeelding]
Behalve de taal toch niet veel anders....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAVQX7ucvxhE4BmlMcX3SuNyulM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15G4Tqro0nFY06uHQcBPsjHd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaxa
Misschien eens experimenteren met het (opnieuw) aanmaken van een taak tijdens of juist buiten de tijden van de taak zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Artaxa schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:35:
Misschien eens experimenteren met het (opnieuw) aanmaken van een taak tijdens of juist buiten de tijden van de taak zelf?
Blijkbaar had de socket een aantal dagen nodig om na te denken aangezien hij gisteravond is uitgegaan. Beetje vreemd maar in ieder geval bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 12:50
Hoi allemaal.
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit maar probeer het toch🙈.
Wij hebben noodgedwongen op ons dak 7 zonnepanelen liggen, maar nu dat je moet gaan betalen om terug geleverde stroom had ik het volgende bedankt; ik wou eigenlijk een electrische kacheltje in de schuur laten aan gaan als wij zonnestroom overhouden over dag zodat wij minder stroom terug leveren en de schuur verwarmen waar niemand last van heeft.
Op deze manier leveren we minder stroom terug en hoeven we Vattenfall minder te betalen.😂.

Wie kan mij vertellen hoe ik dan die energie socket moet instellen omdat ik zie staan dat je ook - ... Watt kan opgeven.

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoHoorn
7 panelen? Lijkt mij dat je nog aan het verrekenen via salderen bent.
Ik zou me er nog niet druk om maken.
En wat als je teruglevert je 11 ct minder krijgt? In plaats van 30 ct krijg je 19 ct.
Zo zit het dacht ik in elkaar.

[ Voor 53% gewijzigd door MarcoHoorn op 14-07-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:31
@Gerrya
Er zijn zo ongeveer 15 Topics die hier over gaan, met name om de overtollige stroom in accu's op te slaan, even de Topics van de afgelopen 3 dagen nalopen.

[ Voor 9% gewijzigd door natural colour op 14-07-2024 12:57 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampsink1963
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-10-2024
Het lijkt erop dat het relais contact vast blijft zitten. Wanneer je er tegenaan tikt gaat de socket weer uit. :?
Pagina: 1