Scheuren achterzijde glas-glas paneel DMEGC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JBleij
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 16:12
Ik heb DMEGC glas-glas zonnepanelen gelegd. Nu blijkt bij verschillende panelen de achterzijde te zijn gaan scheuren. Dit heb ik ontdekt bij het omwisselen van een Micro omvormer. Groothandel geeft aan niets te kunnen doen omdat ze al op het dak liggen. Alleen transportschade is gedekt. Nu zijn de panelen met veel zorg op het dak gelegd op uitgelijnde profielen. Aangezien bij levering al 1 paneel aan achterzijde gescheurd was vermoed ik toch dat er spanning in het glas zit die dit veroorzaakt. Heeft iemand hier ervaring mee of eerder gezien? De voorzijde van het paneel is niet gescheurd en ze wekken het normale vermogen op. De scheuren beginnen vanuit een hoekpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmkNYJntmXlybyeu1ui9jkjm05k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qzLWPng6UHyStuiIQAmDLJj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je zult via de leverancier garantie moeten claimen lijkt me. Als DMEGC langer garantie biedt dan de leverancier, kun je die ook proberen.
Particulier of zakelijk gekocht?
Heb je ze volgens voorschrift gemonteerd?
Hoe oud zijn ze?

[ Voor 7% gewijzigd door P5ycho op 24-11-2022 15:25 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JBleij
Zakelijk aangekocht, nog geen week oud.... Montage volgens de voorschriften.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWune8Xy4ZC4-dAXVPy8y1dU-XU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDWN9A0RjDgFkwPRoW6cTfXg.jpg?f=fotoalbum_large

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
Valt het onder de glasverzekering?

• JBleij
Dat zou kunnen maar ik vind het eigenlijk een productiefout in het paneel. Alleen wijst scheurvorming al snel naar het misbruiken van het paneel, wat echt niet het geval is geweest. Echter denkt de groothandel daar anders over. Daar ga ik nu verder mee in discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHolman
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Nou heb het zelfde probleem 8 panelen DMEGC PANEEL MONO 365WP FB GLAS/GLAS DM365M6-B60HBB 10-2022 Besteld en netjes verpakt op een goede pellet geleverd gekregen en hebben ze netjes met een heftruck in de aanhanger gezet , deze heeft netjes bij mij afgedekt vorstvrij gestaan door tijd gebrek heb ik ze 25-10-2024 pas uitgepakt en geplaatst en wat blijkt 7 van de 8 allemaal aan de achterzijde gescheurd. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

De kwaliteit van zonnepanelen is helaas bedenkelijk en de garantieafhandeling is uitermate beroerd. Heb zelf problemen gehad met CSUN panelen en de leverancier ging pas aan de slag nadat ik twee aangetekende brief had gestuurd waarvan 1 van een jurist.

Zo zag delaminatie er bij mij uit:
https://tweakers.net/gallery/27465/fotoalbum/?MapID=143486

Gewoon een nette mail sturen naar je leverancier, met een beetje geluk zijn ze welwillend je te helpen.

Overigens wat een raar verhaal dat de groothandel geen garantie geeft als ze op het dak liggen. Klinkt als een leverancier die geen zin heeft om garantie te verlenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBleij
Uiteindelijk bleek het een productiefout te zijn. Ik heb nieuwe panelen gekregen maar moest erg mijn best doen om dit voor elkaar te krijgen. Toevallig heb je het nu ontdekt maar er liggen volgens mij nog heel wat panelen met dit defect op daken. Het doet zich vaak voor na verloop van tijd dus wordt het vaak niet opgemerkt. Dmegc weet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHolman
Dank voor de reactie heb ook nog bij een andere klant 16 stuks liggen van die partij liggen, toen ik ze gelegd heb waren ze allemaal nog goed liggen er ook nou twee jaar op dus ben benieuwd naar de reactie van de groothandel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHolman
Nou heb de anderen ook bekeken het waren 18 stuks en zijn inderdaad ook allemaal gescheurd aan de achterkant ,
liggen er nou 2 jaar op werken gewoon .
Maar ik vind het raar dat er geen terugroep actie is geweest ,dit lijkt mij toch niet veilig .
Pagina: 1