Wasmachine kraakt. Wat kan er mis zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Silver 2022
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-10-2023
Hallo

Ik heb pas 2,75 jaar een BEKO wasmachine WTV7812BS. De wasmachine begint nu zwaar te kraken wanneer de trommel begint te draaien. Hij maakt alleen dit geluid bij het zacht draaien van de trommel. Bij centrifugeren hoor je eigenlijk niets vreemds.

1. Weet iemand wat het probleem kan zijn? De garantie is 2 jaar alleen is het eigenlijk niet acceptabel dat een nieuwe wasmachine die normaal gebruikt is in slechts een 1persoons huishouden dit gedrag begint te vertonen na 2,75 jaar.

2. Weet iemand of het kwaad kan er nog wat wasjes mee te draaien ( ik ben al een week aan het onderzoeken en heb nauwelijks nog schone kleren :).

Vriendelijke groet

Silver van Dijk

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:08
Wat voor kraken is dit?
Kan je het geluid opnemen?
Mogelijk zijn het de veren waar de trommel aan hangt? En is er eigenlijk niets aan de hand (behalve het geluid)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Wellicht een lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver 2022
GarBaGe en SniperGuy hartelijk dank voor jullie bericht. Excuses dat ik het nu pas lees. Ik was in de veronderstelling dat niemand had gereageerd omdat ik blijkbaar notificaties daarvan per ongeluk uit had staan.

Nu 1,5 maand verder kraakt de wasmachine nog steeds bij het langzaam draaien. Wel is het kraken in volume afgenomen.

De verkoper zegt dat het ongeveer 125 euro gaat kosten om langs te komen en het "proberen" te maken. Ik vind dit heel veel geld voor een wasmachine die 3 jaar geleden nieuw is gekocht voor 400 Euro.

@GarBaGe Als het de veren zijn kan ik er dan nog gewoon jaren normaal wasjes mee draaien?

@SniperGuy Zou een lager al na 3 jaar versleten kunnen zijn bij een 1persoonshuishouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn wasmachine maakte ook rare geluiden na 2,5 jaar (ik denk de trommel een keer te vol gepropt). Hij heeft het 20 jaar volgehouden inclusief geluiden :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver 2022
Hierbij nog een video van het kraken zoals je vroeg @GarBaGe @SniperGuy

YouTube: Filmpje Wasmachine BEKO WTV7812BS kraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
Alles kan kapot ;) Zelfs nieuw uit de doos al... als je dit alleen hoort bij langzaam draaien en bij snel draaien niet zou ik gelijk aan de lager denken.

Wat betreft de verkoper, die moet gewoon garantie geven op het apparaat, je hoeft je niet af te laten schepen met het gaat je 'X' kosten.

Maarrrr... niet vervelend bedoelt, het is een BEKO, behoort niet tot de beste kwaliteit witgoedmachines... bedoel ik uiteraard niet gelijk mee dat het slechte apparaten zijn hoor, maar BEKO worden redelijk goedkoop gebouwd en het zou mij daarom ook niets verbazen dat het kraken simpelweg wordt veroorzaakt door de voornamelijk kunststof en 'pisbakkenstalen' constructie in zo'n apparaat... hoeft helemaal geen kwaad te kunnen, irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 01:10
Silver 2022 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:48:
GarBaGe en SniperGuy hartelijk dank voor jullie bericht. Excuses dat ik het nu pas lees. Ik was in de veronderstelling dat niemand had gereageerd omdat ik blijkbaar notificaties daarvan per ongeluk uit had staan.

Nu 1,5 maand verder kraakt de wasmachine nog steeds bij het langzaam draaien. Wel is het kraken in volume afgenomen.

De verkoper zegt dat het ongeveer 125 euro gaat kosten om langs te komen en het "proberen" te maken. Ik vind dit heel veel geld voor een wasmachine die 3 jaar geleden nieuw is gekocht voor 400 Euro.
Moet gewoon onder garantie hoor, wasmachine moet gewoon 10 jaar meegaan, dit is niet acceptabel
(zelfs voor een goedkoop merk als BEKO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 19:14
Even een kick. Mijn Beko van 4 jaar oud doet precies hetzelfde. Ik dacht ik schroef de achterkant er ff af om te kijken waar het geluid vandaan komt. Het komt van de aandrijfsnaar. Zie ook dit filmpje die ik ervan heb gemaakt. Het geluid is nu niet zo heftig want had net een wasje gedraaid maar als het ding een nacht uit heeft gestaan is het net zo heftig als TS.

(vanaf 0:10)

Het lijkt van de verbinding tussen de snaar en de motor te komen. Heb niet het idee dat het uit de motor zelf komt. Als ik de snaar een beetje naar me toe trek (terwijl de machine uitstaat) en ronddraai, hoor je het namelijk ook.

Zou de snaar vervangen kunnen helpen? Verder doet de machine het prima, maar het klinkt zo lelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door spokje op 06-09-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Die snaar kun je wel vervangen, is het werk ook niet. Check de snaar eens goed, is die uitgedroogd of scheurtjes? Dan vervangen

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42
Snaartje vervangen 10 tot 20 euro. Kijk op Youtube hoe dat moet, je kunt een rond houtje gebruiken om de nieuwe er weer op te geleiden.

YouTube: Aandrijfsnaar vervangen van wasmachine, PartsNL uitleg

https://www.partsnl.nl/wasmachine-onderdelen/beko/snaar

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 07-09-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Ik heb een nieuwe snaar besteld. Zal nog even laten weten hoe het is gegaan :) dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Update: snaar vervangen en hij is weer stil als nieuw! :)
Pagina: 1