• Goofmetdebril
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 14:13
Goedemiddag,

Na een uitgebreid googlen helaas geen antwoord op mijn vraag hoe ik Humax en Pioneer aan elkaar kan gaan aansluiten.

Van mijn zoon kreeg ik een Pioneer pdp 433pe.
Erbij is een kabel van DVI naar HDMI.
PS4 ziet ie prima.
Humax 5050 ziet ie jammer genoeg niet (eerst los getest).

Manual van 433PE vond ik door de legio bomen in de bos niet.

Vraag: zou dit wel moeten kunnen dat Pioneer pdp 433pe de Humax 5050 wel zou moeten zien?

of moet er nog iets gebeuren voordat de tv scherm de humax gaat zien.

Bij voorbaat hartelijk dank voor input.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:22
Wat voor aansluitingen zitten er op de Pioneer pdp 433pe?
Wat voor aansluitingen zitten er op de Humax 5050?
Welke aansluitingen heb je geprobeerd tussen de Pioneer en de Humax?

Zo te zien, is de Pioneer een HD-ready resolutie plasma TV. dus max 720p?
Als de Humax 5050 een 1080 signaal uitstuurt, dan kan de Pioneer hier waarschijnlijk niets mee.

Probeer anders de Humax op een ander scherm en dan in de instellingen de resolutie verlagen naar 720 of HD-ready resolutie.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als ik het zo lees dan is de PDP433 een SD-televisie die geen HDMI-aansluitingen heeft. Aansluiting op de Humax 5050 moet dus via Scart. Het zou goed kunnen dat de Humax 5050 eerst op SD-resolutie ingesteld moet worden voordat er signaal op de SCART-uitgang komt.

Sluit de Humax 5050 op een HD-televisie of computermonitor aan via HDMI. Ga daarna naar de instellingen en kijk op welke resolutie de uitgang is ingesteld. Als er instellingen m,b.t. de SCART-uitgang zijn, zijn die natuurlijk ook interessant.

Zodra dit geregeld is kan een nieuwe poging met de PDP433 gewaagd worden.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Wat ik zo lees werkt dat Pioneer scherm met een losse media box (Media Reciever), welke verbonden is via een DVI connector?
AVForums: Pioneer pdp-433pe broken or needs media box
The Plasma displays that use Media Recievers do not absolutely need a Media Reciever. If you have a PC with a DVI interface card in a PC then you can connect the DVI port directely to the display and as long as the Display is working you will get the image on the screen. Just make sure you set the resolution to 1280 X 720 60hz to start with. You may have to fine tune the settings from there. HDMI users need a HDMI to DVI adaptor for around 20 bucks.
De standaard HD resolutie (1080i) van de Humax zal dan inderdaad wel niet gaan werken.
Zet deze dus op een lagere mode 576i/P of 720P en kijk of dat wel beeld geeft?
Met de Humax 5050c kan je ook direct de resoluties veranderen met gebruik van de de V-Format toets op de afstandsbediening.
De resolutie wordt ook aangegeven op het Humax display.
Een ander probleem kan ook nog de HDCP beveiliging zijn?
Grote kans dat dat in de Media Box zit en niet in het scherm zelf.
Echter bij het aanzetten van de Humax zou je toch nog wel het Humax boot scherm te zien moeten krijgen?

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nee, die Humax gebruikt geen HDCP. Het kan ook een kwestie van kleurenruimte zijn: DVI zoals het oorspronkelijk bedacht was, was een digitale versie van VGA en gebruikte uitsluitend RGB en de VGA-timings. Later in het HDMI-tijdperk werd de YUV-kleurenruimte toegevoegd en de voor televisie belangrijke timings. Alhoewel we vandaag er vanuit gaan dat iedere DVI-poort HDMI-signalen lust, was dat oorspronkelijk niet zo.

Hoe dan ook, de eerste stap blijft de Humax op een geschikt scherm aansluiten en de video-instellingen nalopen. SCART blijft de basis om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
dank voor alle reacties

Verbinding tussen Humax en samsung Plasma is prima. Daar kijk ik mee. Alleen is de beeld wel deels kapot. Vandaar mijn poging met Pioneer wat ik nu toch heb.

Pioneer heeft 2 outputs, 1 van dvi en 1 vreemde output (helaas is dit geen HDMI maar als je niet goed kijkt ben je juist in de veronderstelling van wel). Volgens media markt is dat een pioneer eigen output. Voor een pioneer systeemkabel? Ik kan dat zelf niet vinden waar ik dat systeemkabel zou kunnen krijgen en of dat kabel dan succesvol aan te sluiten is aan de humax middels overgang naar hdmi of scart.

Humax zelf heeft genoeg aansluitmogelijkheden, hdmi, scart en nog wat.
nu dus maar 1 mogelijkheid: een kabel van DVI naar HDMI. Helaas geen beeld.

Ook niet: bij het aanzetten van de Humax zou je toch nog wel het Humax boot scherm te zien moeten krijgen?

Bijgaand een foto van die vreemde output naast de dvi output.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASdrLrrGpahRrqnGIXw07DI7krI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLiJuyavq8eIoTcgMQwGOsP7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:06

FeaR

In GoT we trust

The_Doman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:04:
Wat ik zo lees werkt dat Pioneer scherm met een losse media box (Media Reciever), welke verbonden is via een DVI connector?
AVForums: Pioneer pdp-433pe broken or needs media box
Scherm zelf is inderdaad onderdeel van de set met losse media receiver. Voorloper van de One Connect Box die Samsung nu gebruikt. Handleiding spreekt ook van een speciale "System Cable" die uit twee connectoren bestaat. Één zal de DVI zijn, de andere lijkt custom. Ik krijg haast het gevoel dat de werkende PlayStation meer geluk dan wijsheid is. Maar, puur gevoel.

Handleiding waar meer informatie staat over het scherm en de losse Media Receiver:
https://www.manua.ls/pioneer/pdp-433hde/manual

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt een beetje alsof die mediareceiver er niet meer bij is?
Ook niet: bij het aanzetten van de Humax zou je toch nog wel het Humax boot scherm te zien moeten krijgen?
Als de televisie het signaal van de Humax niet snapt, waarom zou het bootscherm dan wel te zien zijn? Nogmaals, je moet 'm op een andere televisie of monitor aansluiten en kijken wat je aan resolutie en kleurenruimte kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Dank wederom,

Op internet gezocht: ik vind 1 advertentie pioneer media receiver PDP-R05 E

Zou mijn probleem met dit media receiver opgelost kunnen worden?
i.c. PS4 en Humax eraan laten hangen.

(ik heb uiteraard nu eerst gevraagd of ie de systeemkabel ervan nog heeft :-) , anders heeft het geen zin. De ene probleem oplossen maar een ander probleem creërend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Goofmetdebril schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:38:
PS4 ziet ie prima.
Humax 5050 ziet ie jammer genoeg niet (eerst los getest).
Kan je ook zien wat voor signaal de PS4 uitstuurt? (Info op scherm of via PS4)
Geeft het Pioneer scherm ook nog iets aan als er geen beeld is? (scherm info/LED)
Bij de Humax 5050c kan je bij menu instellingen verder niets instellen wat betreft de HDMI resolutie/kleur.
Alleen via de V-Format knop op de afstandsbediening kan je de output resolutie veranderen.
Heeft dat schakelen tussen de resoluties ook nog enig effect op de Pioneer?
Ik heb hier ook eens wel wat oude, niet full HD, PC schermen (zonder HDCP) aangesloten op de Humax, dat werkte dan wel maar alleen op 576P/720P.
Waarschijnlijk is de PS4 wat flexibeler en past zich beter aan aan het aangesloten scherm?
Eventueel kan je nog controleren op een software update van de Humax (1.00.31), dat heeft bij een keer HDMI problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
1e 2 vragen: nee, helaas.
Ik zie niet goed hoe ik de resoluties kan veranderen.
AB van tv doet niks :-(.
Humax zit al op zijn max. update.

Ik deel de mening dat ps4 wat flexibeler is om zonder tussenkomst van een media receiver al beeld geeft.

Zou mijn probleem met aanschaf van een media receiver PDP-R05 E of PDP-R06 E opgelost kunnen worden? i.c. PS4 en Humax nu wel eraan kunnen laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Goofmetdebril schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:08:
Ik zie niet goed hoe ik de resoluties kan veranderen.
AB van tv doet niks :-(.
Heb je de V-Format toets gebruikt van de Humax 5050c afstandsbediening en op het Humax display gekeken welke resolutie actief is?
Ja kan daarmee schakelen tussen 576i, 576P, 720P, 1080i en original.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Gekeken, het staat op 720P.
Ik kan het eens proberen op 576i. Misschien vanmiddag. Anders na dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Stand van zaken: inmiddels in huis. een media receiver.. probleem idd opgelost.
Zowel Humax als PS 4 worden allebei gezien...

maar

helaas... een mogelijke miskoop :-(, want de geluid lijkt niet te gaan doen. Intussen bezig met diverse alternatieve routes om toch geluid te krijgen. Geluid stopte namelijk na 10 minuten. Gvd dat ik dat niet uitgebreider heb getest.
Optisch kabel en via koptelefoon: werken allebei niet.
Nu rechtstreeks boxen via rood en zwart ingangen via of receiver of TV. Maar ik moet eerst boxen ervoor gaan regelen.
Zo niet opgelost dan is de geluidsmodule van de receiver kapot :-(.

Fingers crossed..

Maar goed.. ik weet dat de receiver de probleemoplossing is voor ontvangst van PS4 en humax op een pioneer tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:06

FeaR

In GoT we trust

Dat je überhaupt geld (en tijd en moeite) steekt in deze hardware. Een 43" HD Ready plasma scherm. Dat is niet meer van deze tijd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Wie het niet breed heeft..
Dit was op dit moment voor mij de enige verantwoorde uitgave. Anders blijf ik het maar met mijn kapotte samsung doen, welk ik tot op de dag van vandaag deed.

Gelukkig zijn de echte muziekboxen (geen pc boxen) geen dure uitgave, iets van 5 euro denk ik. Lukt dit ook niet, dan is het voor mij over en sluiten m.b.t. pioneer.

Een ervaring rijker. En wat geld armer, helaas. Soms zit het mee, soms niet. Zoals met mijn R5 GTR: iets teveel voor betaald, maar zie: ik rij er nog steeds tot volle tevredenheid mee, goedkoop (1 op 17 km, tanken in Duitsland) en met weinig onderhoudskosten mee. Nu gaat het mijn R5 de 4e jaar in. Die motoren: onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Zoals eerder gezegd: testen via geluidsbox.

Ik heb een losse auto box. Zou ik daarmee de geluidsuitgangen van de receiver/tv ermee kunnen gaan testen ?

De autobox heeft een kleine en grote "lipje", welke is rood (= plus) en welke min (= zwart)? Al gegoogled, ik kan het helaas niet vinden :-(

dan kan ik qua box voor eventuele miskoop geld in mijn zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Goofmetdebril schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:13:
Geluid stopte namelijk na 10 minuten.
Ik lees dat audio problemen niet ongewoon zijn bij die Pioneer Media box doordat deze wel eens wil vastlopen?
Tijdje helemaal van het lichtnet halen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
daar bij de verkoper deed ie het,

en daarna hier ook weer .

Ik verw8 hetzelfde dat ie na afhalen na 10 min niet meer doet. Morgen maar eens kijken.

iemand nog die antwoord kan geven welk van de dunne of dikke lip van autobox plus = rood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Goofmetdebril schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:00:
Ik verw8 hetzelfde dat ie na afhalen na 10 min niet meer doet. Morgen maar eens kijken.
Als het geluid er consequent steeds na 10 minuten mee ophoud is dat inderdaad wel apart/verdacht?
Een (signaal) beveiliging?
Hangt het misschien ook nog van de gebruikte bron af?
iemand nog die antwoord kan geven welk van de dunne of dikke lip van autobox plus = rood is?
Als ik even zoek naar fotos van autoluidsprekers zie ik al snel dat de brede aansluiting rood/plus is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Dit zal ik onderzoeken.

Dank voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Laatste stand van zaken:
Input van de audio in de voor front en boxen zijn beide kapot.
Via achterkant, via optische kabel, is er geluid. Dus is dit opgelost.
En heb ik gisteravond met plezier naar TV gekeken, wat een wedstrijd tussen Marokko en Spanje.

Nieuw probleem is dat de receiver ingesteld is om na 3 uur automatisch uit te gaan.
Ik zag toevallig een mededeling dat de receiver na 10 sec. wordt uitgezet. te snel om te reageren.
Is er ergens een fysieke knop op de receiver zodat het teruggezet kan worden in fabrieksinstellingen zodat dit automatisch uit uitgeschakeld wordt? Want ik heb geen AB ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Duh, geen afstandsbediening erbij schiet ook niet op zo natuurlijk.
Zo mis je wel wat essentiële functionaliteit/instellingen.
Waaronder misschien ook instellingen voor het geluid?
Dus ergens een afstandsbediening regelen zou dus wel handig zijn.

Maar...., je kan het ook met de Humax 5050C afstandsbediening proberen?
Deze heeft namelijk ook de mogelijkheid om TV's te bedienen. :)
Zie daarvoor de instelcodes in de handleiding.
Mocht je de Humax RM-F04 afstandsbediening hebben, gebruik dan de handleiding van de Humax 5200C

In de hier eerder gelinkte PDF staat toch ook wat info wat betreft standby opties en ook factory reset?
HOW TO SET THE FACTORY PRESETTINGS
Press and hold down CLEAR on the Media Receiver while it is in standby mode.
Then press STANDBY/ON on the Plasma Display
Or
0 – 9 on the remote control unit to turn the Plasma Display System on.
All setting items (except TV channel) return to the factory presetting.
En misschien hier ook even op letten:
Pioneer Trap Reset
For video data transmission from the Media Receiver to the plasma display, digital signals are used. Therefore, this unit adopts the HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) system for copyright protection.
This unit is also provided with a detection switch (TRAP switch) that will prohibit the unit from being turned on again if the rear case of the unit is opened, in order to prevent the panel technology from being leaked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofmetdebril
AB komt eraan... :-)

De tv en receiver doen het tot nu toe uitstekend ook de geluid.
In mijn sas.

Nu enkel de instellingen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
AB in huis,

Automatische uitschakeling eindelijk uitgezet. Het moet wel gezegd worden dat Pioneer vreemde omschrijvingen voor deze uitzetten gebruikt. Ik snapte er de ballen van. Maar door proberen kwam dit toch goed.

Resultaat nu: alle problemen zijn opgelost.
Geniet er nu echt van
Ragnarok spelen is nog meer een plezier geworden.

Het was de investering waard = heel weinig geld voor een vowaardig tv met zijn gemakken en beeld.

Samsung gaat binnenkort naar de sloop (of is er toch een liefhebber voor? 1 vijfde van de beeldscherm werkt niet meer).

Fijne feestdagen en goed 2023!
Pagina: 1