• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen,

ik heb sinds Februari 2022 geen disney+ meer, reden hiervan is sinds mijn overstap naar Freedom internet en hun Fritzbox (5530) modem via glasvezel krijg ik op geen van mijn apparaten meer Disney+ app werkend.

Sinds deze week weer besloten om toch weer voor disney+ te gaan, maar wel pas als de app's uberhaupt opstart. Dus ik ben ijverig bezig geweest om te zoeken naar oplossingen maar krijg het maar niet gevonden en opgelost. ik krijg de foutcodes 73 en 83 bij het opstarten van de app en verder gaat de app niet, dus ik krijg niet eens de mogelijkheid om mijn inloggegevens in te voeren, hij maakt gewoon geen connectie lijkt wel.

hopelijk weet hier iemand het probleem en kan mij hierin helpen, de helpdesk van disney+ kom ik ook niet verder mee en de helpdesk van Freedom Internet heeft in het verleden ook geen potten kunnen breken in andere situaties dus betwijfel het dat het nu wel zou lukken.

PS. VPN staat uit op de modem.

ik hoop op jullie expertise!

;w

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
Om welk device gaat het waar hij niet werkt? Werkt het wel op je telefoon met wifi, en anders via 4/5G?

Heb je bij je device gekeken of deze Disney nog ondersteunt? Reset naar fabrieksinstellingen? Alle updates gedraaid?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nog andere zaken ingesteld zoals een niet standaard DNS server bijvoorbeeld of andere blockers?

• maickd88
Alles staat ingesteld op de standaard in de modem.

Ik heb het geprobeerd op mijn Chromecast, PS4, PC, Tablet en Telefoon.
Alles is up-to-date, weliswaar niet naar fabrieksinstellingen gezet, er is geen enkele blocker actief.

Heb het geprobeerd op mijn telefoon via de wifi (kan ik niet inloggen en 4G kan ik wel inloggen).
Dus zodra mijn netwerk er niet bij betrokken is kan ik Disney+ gebruiken, en vreemd genoeg is het echt pas begonnen van het moment dat ik een nieuwe ISP heb, daarvoor werkte het gewoon.

• maickd88
Oke, het werkt, oplossing is Disney+ helpdesk bellen. Wat ik destijds niet heb gedaan. Omdat ik dacht dat het aan de provider ligt, wat technisch gezien ook zo is.

Oplossing: IP adres gekoppeld aan account, et voila.....zo simpel kan het zijn schijnbaar. Normaliter zorgt de ISP ervoor dat de IP reeks gewoon kan connecten met de streamingdiensten. Maargoed ikke hele grote blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 09:46
maickd88 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:09:
Oke, het werkt, oplossing is Disney+ helpdesk bellen. Wat ik destijds niet heb gedaan. Omdat ik dacht dat het aan de provider ligt, wat technisch gezien ook zo is.
Fijn voor je dat het opgelost is, maar het hoeft niet per se aan de provider te liggen. Het kan best zijn dat het IP adres wat je nu gekregen hebt in het verleden voor 'stoute' dingen is gebruikt (of op z'n minst aangemerkt) en op een blocklist stond bij Disney. Daar kan je Freedom de schuld niet echt van geven...
Pagina: 1