Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gamen op 1440p (COD MW2 / Elden Ring etc). Daarnaast ook gebruikt voor Sim Racen (iRacing / ACC).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief videokaart mag het systeem ongeveer €1000-1200 kosten. Ik wacht momenteel op de nieuwe AMD videokaarten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor nu gaat alleen mijn videokaart mee (RTX 2080), deze wordt vervangen voor een nieuwe, eenmaal nieuwe videokaart zal de 2080 naar mijn oude systeem verhuizen.
En ik zal wellicht een m2 ssd meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De configuratie heb ik onderaan de post toegevoegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Bang for buck is altijd mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van het overklokken. Wellicht paar nodige functies, maar verder niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Enige waar ik over twijfel zijn de voedingen. Ik heb behoorlijk wat topics doorgestipt, maar ik vind het toch lastig om de juiste voeding te kiezen. Aangezien ik wellicht een nieuwe AMD videokaart zal aanschaffen heb ik dan een 750W of toch een 850W nodig?
En uiteraard de vraag of alles compatible is.
Bij voorbaat dank.
Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gamen op 1440p (COD MW2 / Elden Ring etc). Daarnaast ook gebruikt voor Sim Racen (iRacing / ACC).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief videokaart mag het systeem ongeveer €1000-1200 kosten. Ik wacht momenteel op de nieuwe AMD videokaarten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor nu gaat alleen mijn videokaart mee (RTX 2080), deze wordt vervangen voor een nieuwe, eenmaal nieuwe videokaart zal de 2080 naar mijn oude systeem verhuizen.
En ik zal wellicht een m2 ssd meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De configuratie heb ik onderaan de post toegevoegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Bang for buck is altijd mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van het overklokken. Wellicht paar nodige functies, maar verder niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Enige waar ik over twijfel zijn de voedingen. Ik heb behoorlijk wat topics doorgestipt, maar ik vind het toch lastig om de juiste voeding te kiezen. Aangezien ik wellicht een nieuwe AMD videokaart zal aanschaffen heb ik dan een 750W of toch een 850W nodig?
En uiteraard de vraag of alles compatible is.
Bij voorbaat dank.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 356,54 | € 356,54 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 116,90 | € 116,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold-V2 | € 91,25 | € 91,25 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 75,99 | € 75,99 |
| Totaal | € 1.103,20 | |||