Vraag

• Xyzyz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-05 19:54
Ik kwam een mooie aanbieding tegen op Amazon voor een gaming laptop. Het betreft de ASUS TUF Gaming F15 FX506HCB-HN161W (op de ASUS website).
Bij Asus zie ik de GPU als een RTX 3050 beschreven staan, maar bij Amazon staat "Graphics: Intel UHD Graphics (Integrated graphics)"

Als ik daar een beetje op rond zoek wordt mij eigenlijk niet heel duidelijk wat dit precies is. Ik ben me bewust dat deze laptop wat meer in de low-end prijzen valt qua gaming laptops (dat is ook een beetje het budget waarin ik zoek) maar is dit inderdaad gewoon een 'normale' laptop uitvoering van een 3050?
Ik zie dat ook in wat benchmarks niet echt heel overzichtelijk terug komen. Kan iemand mij daar van advies voorzien? Hoe moet ik dit inschatten?
Hoe verhoudt zich dat bijvoorbeeld tot elkaar in deze vergelijking? Bij de ROG laptop staat niets over een geintegreerde CPU maar is dat gewoon missende informatie, of is dat eigenlijk prima vergelijkbaar? Alle advies is welkom!

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37
Ik denk dat het wel de goede laptop is.
De officiele Asus adviesprijs (wegens Black Friday) is EUR 899 en dat Amazon prijs zit daar slechts EUR 50 onder.
Echter, persoonlijk vind ik Amazon een vreselijke onbetrouwbare tent en zou daar nooit zoiets kopen.
Bij de officiele Asus webshop kan je hem krijgen voor EUR 899: https://estore.asus.com/n...-asus-tuf-gaming-f15.html
Dan weet je OOK zeker dat je de goede laptop krijgt en niet een of ander "van de vrachtwagen gevallen model".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Xyzyz
Ja daar zat ik zelf ook al te denken, maar de beschrijving bij Amazon heeft me meer op deze vraag gebracht: want ik precies moet denken van die GPU die in de laptop zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Heb je überhaupt gekeken wat een Intel UHD graphics is?

Dat is gewoon de interne gpu die in een Intel-cpu zit.

Sinds 2017 zitten die in nagenoeg iedere mobiele Core-i cpu van Intel. Daarvoor gaat het terug tot 2010 en heette het HD graphics.

De Nvidia RTX 3050 is een extra gpu die in de laptop zit. Die wordt gebruikt voor de games die je speelt, waarbij meestal de Intel gebruikt wordt als je geen zware 3D-dingen aan het doen bent.

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 14:58
Is dit niet gewoon een betere deal:

uitvoering: Acer Nitro 5 AN515-58-56BL

Snellere CPU en RTX3060..

• Xyzyz
Ik zie hem inderdaad, daar ga ik even naar kijken. Die had ik zelf gemist. Bedankt.
Pagina: 1