Vraag

• Scarface
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Voor op werk wil ik graag een tweede beeldscherm/monitor aansluiten op een desktop pc. Het probleem is dat het een oude pc is en er daardoor maar een vga-poort op de pc is te vinden, geen hdmi of dvi verder. Een verloopstekkertje van usb naar vga heeft niet de oplossing gebracht. Zou een docking station uitkomst bieden of is het tijd om bij de baas om een nieuwe pc te vragen?

pc specs:
intel pentium CPU G620 2.6 ghz
4gb RAM
Intel HD graphics videokaart
windows 10 pro

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Na 11 jaar sinds dat die CPU uitgekomen is, zou ik een nieuwe werkplek regelen.

Grote kans dat die G620 niet eens de power heeft om 2 schermen "fatsoenlijk" aan te sturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Scarface schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:58:
Voor op werk wil ik graag een tweede beeldscherm/monitor aansluiten op een desktop pc. Het probleem is dat het een oude pc is en er daardoor maar een vga-poort op de pc is te vinden, geen hdmi of dvi verder. Een verloopstekkertje van usb naar vga heeft niet de oplossing gebracht. Zou een docking station uitkomst bieden of is het tijd om bij de baas om een nieuwe pc te vragen?

pc specs:
intel pentium CPU G620 2.6 ghz
4gb RAM
Intel HD graphics videokaart
windows 10 pro
Ja en niet alleen om de vga poort ;)

Een Nvidia GT710 kaartje kan je ook helpen, maar persoonlijk zou ik zeggen regel iets nieuws.

• pennywiser
MAX3400 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:01:
Na 11 jaar sinds dat die CPU uitgekomen is, zou ik een nieuwe werkplek regelen.

Grote kans dat die G620 niet eens de power heeft om 2 schermen "fatsoenlijk" aan te sturen.
Ja dat hebben ze wel, hier op een second gen ook wel 2 monitoren gehad, maar moederbord heeft in dit geval niet de aansluitingen.

• Scarface
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Dank voor de snelle reacties! Ben hier net begonnen en gelijk tot halve it-er gebombardeerd omdat ik toevallig kan googelen haha. Ik zal de baas maar informeren dat hij z'n portemonnee mag trekken.

[ Voor 0% gewijzigd door Scarface op 24-11-2022 13:08 . Reden: spelling ]

• pennywiser
Scarface schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
Dank voor de snelle reacties! Ben hier net begonnen en gelijk tot halve it-er gebombardeerd omdat ik toevallig kan googelen haha. Ik zal de baas maar informeren dat hij z'n portemonnee mag trekken.
Een gebruikte Optiplex van 150-200 6e gen heeft vaak ook 2 aansluitingen. Dit is meestal DP soms ook DVI/HDMI maar verloopkabels zijn goedkoper dan extra videokaarten. Of koop gelijk 2 DP monitoren, ook die hebben naast DP ook wel HDMI vaak.

Bv. deze v&a aangeboden: Dell Optiplex 7040 SFF | I5-6500 | 128GB M2 | 8GB Windows 11

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 24-11-2022 13:22 ]

Pagina: 1