Toon posts:

iPod alle muziek kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ryhan
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-11-2022
Had op Ipod touch veel muziek staan en wilde dit saven middels ITunes. Ps. Deze muziek is niet aangekocht middels ITunes! Itunes vraagt of ik reservekopie wil maken. Ik geef aan dat dat ok is. Vervolgens bemerk ik dat al mijn muziek weg is op de Ipod en op de reservekopie staat ook niets. Iemand enig idee of de muziek nog ergens terug te halen is? Is mijn Ipod nu echt leeg?

Kan het zijn dat de muziek toch nog ergens op de Ipod staat, zoals bij het leeghalen van computer of telefoon nog altijd gegevens op de computer/telefoon blijven staan? En zo ja, hoe is deze toch nog naar boven te krijgen.

...

[Voor 22% gewijzigd door Ryhan op 24-11-2022 17:44]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
(jarig!)
sluit de ipad even aan op je pc ? dan weet je het snel genoeg.

• Ryhan
Dank voor je antwoord. Is al gedaan, maar er staat niets in Itunes en er staat niets meer in de Ipod. Muziek is nergens meer terug te vinden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor iPod is het precies? Welke versie van iTunes en macOS/Windows gebruik je?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Ryhan
Ipod touch, ITunes voor windows7 en gebruik windows7. Allemaal niet erg modern

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03 16:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Een iPod is altijd gesynced vanuit iTunes. Je kan nooit muziek syncen van je iPod naar je computer.
Wanneer je een nieuwe koppeling maakt naar een nieuwe computer, gaat hij van die nieuwe PC syncen. Als die muziek niet op die nieuwe PC staat, dan is alles inderdaad weg.

PVoutput

• Ryhan
Dus omdat Itunes leeg is op de computer, maakt Itunes je Ipod ook leeg. De Itunes vraagt nog wel om
een reservekopie, maar daar staat dan ook niets op. Ik heb ergens gelezen dat het toch nog wel ergens op de Ipod moet staan, klopt dit?

[Voor 5% gewijzigd door Ryhan op 24-11-2022 15:17]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Correct.

Maar als het goed is heb je zo'n soort melding gezien:

Dus dan MOET je de iPod wissen voordat je hem überhaupt kan connecten aan de computer. Je kan geen reserve kopie maken van een iPod die gesynchroniseerd is met een andere computer.

PVoutput

• Ryhan
Nee, niet deze melding. Alleen een melding of ik een reservekopie wilde maken. Maar op die reservekopie staat ook niet mijn muziek. Alles is leeg

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

In een iTunes reservekopie zit geen backup van je muziek.
Dit is ook niet logisch, want de muziek wordt vanuit itunes naar je iPod gesynced.

Dan zou itunes een backup gaan maken van data die al reeds op je PC staat. Dat gebeurd dus niet.

Kijk maar eens hier:
https://www.imobie.com/su...s-itunes-backup.htm#part1

Maar je moet je iPod wel gekoppeld hebben aan een andere PC dan waar de muziek oorspronkelijk opstond, anders had jij je muziek nog in je PC. Die melding moet je wel gehad hebben, maar misschien perongeluk overheen gelezen.

PVoutput

• Ryhan
Kan de muziek nog ergens onder water staan? Ik heb gelezen dat de Ipod kan aangeven dat er niets meer opstaat maar dat het er nog wel is, maar de schrijfruimte al wel beschikbaar is gemaakt. Als je dit overschrijft ben je het echt kwijt. Zoals bij computers waarvan je ook de gegevens hebt gewist maar de informatie nog steeds ergens staat. Kan dat?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00
Als je gaat Googlen op dit onderwerp zijn er legio bedrijfjes die claimen software te hebben die dit voor je kan doen. Ik vermoed dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen en bereid moet zijn meer af te staan dan alleen je creditcard gegevens, maar dat kan mijn pessimisme zijn. Theoretisch zou je de schijf in de touch kunnen scannen voor deleted files maar ik zie ook dat er wellicht encryptie in het spel is en dat dit sowieso complex is met flash geheugen. Als het mij zou overkomen had ik het al opgegeven denk ik, maar wellicht heeft iemand anders een positiever beeld van de situatie.

[Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 25-11-2022 09:38]

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:40

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Archer_VC10 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:37:
Als je gaat Googlen op dit onderwerp zijn er legio bedrijfjes die claimen software te hebben die dit voor je kan doen. Ik vermoed dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen en bereid moet zijn meer af te staan dan alleen je creditcard gegevens, maar dat kan mijn pessimisme zijn. Theoretisch zou je de schijf in de touch kunnen scannen voor deleted files maar ik zie ook dat er wellicht encryptie in het spel is en dat dit sowieso complex is met flash geheugen. Als het mij zou overkomen had ik het al opgegeven denk ik, maar wellicht heeft iemand anders een positiever beeld van de situatie.
Dat valt mee.

Ik heb, na een defecte mac en uiteraard geen backup van de muziek*, ooit mijn iPod 5G door dergelijke software gehaald en heb toen mijn muziekcollectie kunnen herstellen. Wel mistte van een paar nummers de eerste paar seconden om één of andere reden.

*les geleerd.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00
Kijk, dat scheelt weer. Ik heb dit gelukkig zelf nooit aan de hand gehad dus ik kan alleen maar antwoorden op basis van andere recovery acties, een stukje Google onderzoek en mijn gezond verstand. Maar ik wilde op basis daarvan niet teveel hoop bieden.

• Ryhan
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:51:
[...]

Dat valt mee.

Ik heb, na een defecte mac en uiteraard geen backup van de muziek*, ooit mijn iPod 5G door dergelijke software gehaald en heb toen mijn muziekcollectie kunnen herstellen. Wel mistte van een paar nummers de eerste paar seconden om één of andere reden.

*les geleerd.
Weet je nog welke software dit was? Ik heb op internet gezocht en heb wel wat gevonden wat mijn computer kan scannen maar de Ipod krijg ik alleen via Itunes te zien op mijn Windowscomputer. Je zou me erg helpen!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:40

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ryhan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:51:
[...]

Weet je nog welke software dit was? Ik heb op internet gezocht en heb wel wat gevonden wat mijn computer kan scannen maar de Ipod krijg ik alleen via Itunes te zien op mijn Windowscomputer. Je zou me erg helpen!
Ik ben een mac-gebruiker; ik heb destijds Disk Drill gebruikt. Volgens mij werkt dat ook onder Windows.

Correctie; Disk Drill heb ik gebruikt om mijn mac te restoren. Ik heb destijds een tooltje gebruikt om de bestanden van mijn iPod te "rippen"; ik ga even kijken of ik nog kan vinden hoe dat tooltje heet (het is een kleine 16 jaar geleden namelijk).

[Voor 22% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 25-11-2022 13:30]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:57
Heeft de muziek nostalgische waarde? Snap niet waarom je er zoveel moeite voor doet.

• Ryhan
Arn0uDz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:38:
Heeft de muziek nostalgische waarde? Snap niet waarom je er zoveel moeite voor doet.
Ja het is belangrijk en dom van me dat ik niet eerder gesaved heb

• Ryhan
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:28:
[...]

Ik ben een mac-gebruiker; ik heb destijds Disk Drill gebruikt. Volgens mij werkt dat ook onder Windows.

Correctie; Disk Drill heb ik gebruikt om mijn mac te restoren. Ik heb destijds een tooltje gebruikt om de bestanden van mijn iPod te "rippen"; ik ga even kijken of ik nog kan vinden hoe dat tooltje heet (het is een kleine 16 jaar geleden namelijk).
Stel dat je het niet meer kunt achterhalen, wat wel heel fijn zou zijn, zou ik ook de Ipod op de Mac computer aan kunnen sluiten toch? En dan met Disk drill de informatie terug te halen.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

SambalBij

We're all MAD here

Een gevulde iPod aan een lege iTunes gaat in mijn ervaring meestal verkeerd. Het hele idee achter dat systeem is dat iTunes de primaire opslag is, waarbij die (een deel van) de muziek ook naar een iPod kan overzetten.
De andere kant op is op de reguliere manier vziw niet mogelijk. Hang je een gevulde iPod aan een lege iTunes, dan kun je er in het beste geval niets mee, en in het slechtste geval wist iTunes de iPod. (Want iTunes is leidend daarin; muziek die niet in iTunes staat "kan" dus niet op de iPod staan...)

Tooltjes om muziek van de iPod terug naar de PC te zetten ken ik van vroeger wel, maar dan alleen voor een "echte" iPod. (En helaas dus niet een iPod touch, wat geen iPod is maar meer een gecastreerde iPhone)
Een ouderwetse iPod (zo'n ding met clickwheel) wordt door een PC gezien als USB hard disk, waar gewoon de muziek te vinden was, alleen enigszins verborgen in vage random directories met vage bestandsnamen - Maar daar konden sommige tooltjes dan wel weer wat mee door met de info uit de ID3 tags de bestandsnamen weer opnieuw te maken.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 14:00
Hoe heb je de muziek in 1e instantie op de iPod gezet? Andere pc? Heb je die pc nog?

[Voor 40% gewijzigd door appie39 op 25-11-2022 17:29]

• Ryhan
appie39 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:28:
Hoe heb je de muziek in 1e instantie op de iPod gezet? Andere pc? Heb je die pc nog?
Via een Samsung laptop, die heb ik nog, maar daar staat deze muziek niet meer op.

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 14:00
Ik neem aan dat daar in iTunes ook geen reservekopie (meer) opstaat?

• Ryhan
appie39 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:01:
Ik neem aan dat daar in iTunes ook geen reservekopie (meer) opstaat?
Klopt! Itunes vroeg om een reservekopie te maken. Maar vervolgens alles kwijt. Niets meer op mijn Ipod touch, niets in Itunes en ook geen reservekopie. Heel vreemd!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee