Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Nieuwe processor en videokaart
Wat is je budget?
750 max
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD
Videokaart: Nvidia of AMD
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige configuratie:
Huidige build:
CPU: AMD Ryzen 2600
GPU: Nvidia 1650 Super
PSU: Corsair RM550
Moederbord: Gigabyte B450 AROUS Pro ( meest recente bios ).
- Momenteel maak ik gebruik van een Samsung Ultrawide 1080P scherm, maar ik wil deze in de toekomst vervangen voor een 1440P model.
Na jaren de aankoop van een nieuwe GPU te hebben uitgesteld i.v.m. idiote prijzen ben ik inmiddels in de markt voor een nieuwe GPU en eventueel CPU.
Ik heb het nodige zoekwerk verricht en ben uitgekomen op de volgende CPU en GPU combo:
- Ryzen 5600 i.c.m. een AMD 6600 XT of 6700 XT.
Ik ben geen die hard gamer, en sowieso al geen echte PC gamer, het enige spel wat ik echt op de PC speel is World of Warcraft of een sim game ( Anno/Jurassic World Evolution 2, etc ).
Voornamelijk game ik op de Xbox Series X of PS5.
Met de komst van Dragonflight wil ik graag een upgrade doen van mijn PC, de CPU is me duidelijk en zal al voor een flinke prestatiewinst zorgen, Enkel blijf ik twijfelen over welke GPU ik moet nemen.
World of Warcraft staan nou niet bekend om zijn grafische pracht
Maar ik zou het ook wel eens vet vinden om goed gebruik te kunnen maken van mijn ultra wide, ik speel World of Warcraft nu met aangepaste settings in een window.
Ik vraag me af of de 6700 XT niet een beetje overkill is voor voornamelijk 1 game, maar met het oog op de toekomst dat ik zal switchen naar een 1440P ultrawide is het misschien geen overbodige luxe.
Wat is jullie advies in deze?
Ik zoek een?
Nieuwe processor en videokaart
Wat is je budget?
750 max
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD
Videokaart: Nvidia of AMD
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige configuratie:
Huidige build:
CPU: AMD Ryzen 2600
GPU: Nvidia 1650 Super
PSU: Corsair RM550
Moederbord: Gigabyte B450 AROUS Pro ( meest recente bios ).
- Momenteel maak ik gebruik van een Samsung Ultrawide 1080P scherm, maar ik wil deze in de toekomst vervangen voor een 1440P model.
Na jaren de aankoop van een nieuwe GPU te hebben uitgesteld i.v.m. idiote prijzen ben ik inmiddels in de markt voor een nieuwe GPU en eventueel CPU.
Ik heb het nodige zoekwerk verricht en ben uitgekomen op de volgende CPU en GPU combo:
- Ryzen 5600 i.c.m. een AMD 6600 XT of 6700 XT.
Ik ben geen die hard gamer, en sowieso al geen echte PC gamer, het enige spel wat ik echt op de PC speel is World of Warcraft of een sim game ( Anno/Jurassic World Evolution 2, etc ).
Voornamelijk game ik op de Xbox Series X of PS5.
Met de komst van Dragonflight wil ik graag een upgrade doen van mijn PC, de CPU is me duidelijk en zal al voor een flinke prestatiewinst zorgen, Enkel blijf ik twijfelen over welke GPU ik moet nemen.
World of Warcraft staan nou niet bekend om zijn grafische pracht
Maar ik zou het ook wel eens vet vinden om goed gebruik te kunnen maken van mijn ultra wide, ik speel World of Warcraft nu met aangepaste settings in een window.
Ik vraag me af of de 6700 XT niet een beetje overkill is voor voornamelijk 1 game, maar met het oog op de toekomst dat ik zal switchen naar een 1440P ultrawide is het misschien geen overbodige luxe.
Wat is jullie advies in deze?