[linux] bash vraag..

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ok.. ik wil even weten hoe ik dit doe. Stel je voor.. userA en UserB zijn via SSH ingelogd op SERVERX. Met welk commando / programma is het nu mogelijk dat UserA precies kan zien wat UserB aan het doen is. Ik bedoel dus dat ie precies ziet welk commando hij typt ed.

Wie kan mij helpen ?
thx in advance..grtz

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als userA root is kan je in de home directory van userB het bestand .bash_history openen. Daar staat dus gewoon in wat die user allemaal heeft gedaan.

• Stalkert
ja klopt weet ik maar dat bedoel ik niet..
ik bedoel dat ik meekan kijken bij iemand anders als ie in de console aan het werken is.. misschien leg ik het een beetje krom uit maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.

Verwijderd

Omdat er maar 1 user per sessie op de console kan praten we hier dus over remote connecties. Alle poorten zijn in princiepe altijd te sniffen, mits ze niet geencrypt zijn... telnet en telnetd gooien al hun data in plaintext over de eth dus als je met een sniffer op poort 23 gaat luisteren zieje vanzelf alles voorbij vliegen :)

SSH daarin tegen encrypt wel zijn data waardoor het sniffen onmogelijk wordt.

Er bestaat ook zoiets als terminal hyjacking maar daar weet ik het fijne niet vanaf.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Lachen!

ik probeerde net even `cat /dev/pts/5 /dev/pts/4` en dan zie j dus alles wat je op pts/5 intyped verschijnen in het scherm van pts/4.
Da's denk ik ongeveer wat je bedoelt?
Maar dan zie je het niet meer op het scherm waar het getyped wordt :P

Verwijderd

met "w" kan je zien wie ingelogd is en kan je zien wat hij op dit moment aan het doen is

door die "w" blijven te doen is het mogelijk om elk command dat die user doet te tracken tenzij hij een scriptje uitvoert
dan ga je wel enkele commado's missen

verder heb je ook nog finger en who waarmee je ook nog wat info kunt opvragen maar om echt commando tracking te doen moet je "w" gebruiken

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Er is een proggie: Double Vision.
30-days evaluation is te downen (kopen wordt érg duur...)
Evt. ook cross-platform!

http://www.tridia.com/

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Stalkert
hmm .. zou er geen speciaal progje zijn ofzo. IK bedoel is heel makkelijk als je met zijn tweeen naar een code aan het kijken bent in VI ofzo

• Stalkert
Op woensdag 29 augustus 2001 16:32 schreef The_Jester het volgende:
Er is een proggie: Double Vision.
30-days evaluation is te downen (kopen wordt érg duur...)
Evt. ook cross-platform!

http://www.tridia.com/
cool ik ga even kijken !

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Zijn wel meer van dit soort programmatjes, onder FreeBSD is er zelfs kernelsupport voor :)

Kijk eens naar freshmeat.net, ttysnoop heette het volgens mij..
Pagina: 1