Miele warmtepompdroger wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jnbrnk
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07-2023
7 jaar oude Miele warmtepompdroger TKG450WP wordt niet meer warm. Alle filters & condensors extra schoon gemaakt, geen effect. Machine gedemonteerd : trommel draait, compressor springt aan en wordt koud aan de aanzuigkant. Perskant compressor wordt niet/nauwelijks warm.

Temperatuursensor lijkt me ok, ik vermoed een aan/uit regeling voor de compressor op basis van gemeten luchttemperatuur ?

Mogelijke storing naar mijn idee : koudemiddel compressor te weinig ? Iemand hier ervaring mee ?

Kan een monteur laten komen maar vermoed dat kosten voorrijden + reparatie / vervangen compressor duurder is dan de dagwaarde van het apparaat.

Er is overigens bar weinig info te vinden over het repareren van wasdrogers. Ook onderdelen zijn lastig te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ja, dit is een lastige. Los van je probleem vind ik persoonlijk dat Miele (er is geen betere / immer besser) dit dan ook moet waarmaken en gewoon zo'n probleem als dit (bijna) kosteloos moet repareren. Zo'n apparaat kost flink wat duiten en mag imo niet na 7 jaar al aan stront zijn.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:30
Ik weet niet of dit uberhaupt kan met een warmtepompdroger maar ik had in het verleden een condensdroger welke een thermostaatknop had die er af en toe uit vloog als het te warm was, een beveiliging. Er kwam daarna alleen maar koude lucht uit. Ik moest de achterkant loshalen en dat knopje weer indrukken voordat hij het weer deed.

Zo'n ding was dat, met een knopje.
https://www.amazon.nl/The...urbegrenzer/dp/B08CNQ5KTS

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:56

Sharky

Skamn Dippy!

jnbrnk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:23:

Kan een monteur laten komen maar vermoed dat kosten voorrijden + reparatie / vervangen compressor duurder is dan de dagwaarde van het apparaat.
Hoe relevant is de dagwaarde? Als de reparatie 250 euro kost en hij gaat weer 7 jaar mee terwijl een nieuwe 900 euro kost, dan ben je met een reparatie per saldo toch beter uit?

This too shall pass

• jnbrnk
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07-2023
Dank voor de reacties. Heb een monteur besteld. @Ora et Labora Condensdroger werkt anders dan warmtepompdroger dus helaas geen knopje. @Sharky 250 euro reparatie zou kunnen maar de rest is ook 7 jaar oud dus wie weet wat er nog meer kapot gaat in de nabije toekomst maar is wel iets om te overwegen ja. @NeFoRcE reactie Miele is : dan had u maar een garantiecertificaat moeten kopen bij aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-06 22:46

Freakie1NL

Grote Baas

NeFoRcE schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:43:
Ja, dit is een lastige. Los van je probleem vind ik persoonlijk dat Miele (er is geen betere / immer besser) dit dan ook moet waarmaken en gewoon zo'n probleem als dit (bijna) kosteloos moet repareren. Zo'n apparaat kost flink wat duiten en mag imo niet na 7 jaar al aan stront zijn.
Helemaal met je eens, helaas is mijn ervaring met Miele dat ze daar zelf heel anders over denken. Dan schuilen ze zich in ene achter standaard Unito-VNI witgoedlijstjes.

Prima als je dat doet geef je eigenlijk al toe niet beter te zijn dan concurrenten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1