Een update van mijn kant:
Ik neig nu naar een T14 AMD G3 met Ryzen 7 6850u, 16gb ram en 512gb SSD voor 1109 euro. Het enige nadeel aan deze is dat het scherm maar 300 nits is.
Reden om voor T14 te gaan ipv T14s is dat deze koeler zou moeten zijn, en iets goedkoper is. Vooral dat koelere weegt denk ik zwaarder voor me dan een iets lager gewicht, iets betere batterij en iets betere bouwkwaliteit. Of maak ik hier een fout?
Alles met intel is in ieder geval afgevallen, omdat ik geen space heater nodig heb
Waar ik wel nog serieus naar kijk is de yoga 7 pro. Ik vind het moeilijk te bepalen hoe deze zich verhouden tov de T14 op gebied van bouwkwaliteit
--------
Hi iedereen,
Mijn vorige laptop valt uit elkaar, letterlijk. Tijd voor een nieuwe, met goede bouwkwaliteit en specs die me de komende 5 jaar tevreden zullen houden.
Lenovo heeft op dit moment mooie black friday sales, zo overweeg ik bijvoorbeeld deze t14s met i7-1260p, 16gb ram en een 1TB SSD voor 1469 euro. of met 512gb voor maar 1199 euro. Ik lees wel online dat de intel versie minder goed is dan de AMD versie, zou ik ondanks de korting toch beter een AMD Versie kunnen kopen? Voor een ryzen 7 pro 6850 en 512gb betaal ik dan 1618 euro.
Misschien een nog belangrijkere vraag: heb ik uberhaupt zo'n fancy laptop nodig? De ram en SSD is altijd fijn, maar met mijn gebruik is een i7/r7 mogelijk totale overkill?
Wat ga je met je laptop doen?
Niks bijzonders: netflix, browsen (wel met 50 tabs open), wat excel etc.
Wat is je budget?
1500 max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Redelijk veel, ook binnenshuis veel verplaatsen en vaak op oneven ondergrond
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee
Belangrijkste factoren voor mij
In deze nieuwe laptop zoek ik vooral naar:
Andere laptops in de overweging
Naast thinkpads is er natuurlijk veel meer keuze, bijvoorbeeld deze twee:
Ik neig nu naar een T14 AMD G3 met Ryzen 7 6850u, 16gb ram en 512gb SSD voor 1109 euro. Het enige nadeel aan deze is dat het scherm maar 300 nits is.
Reden om voor T14 te gaan ipv T14s is dat deze koeler zou moeten zijn, en iets goedkoper is. Vooral dat koelere weegt denk ik zwaarder voor me dan een iets lager gewicht, iets betere batterij en iets betere bouwkwaliteit. Of maak ik hier een fout?
Alles met intel is in ieder geval afgevallen, omdat ik geen space heater nodig heb
Waar ik wel nog serieus naar kijk is de yoga 7 pro. Ik vind het moeilijk te bepalen hoe deze zich verhouden tov de T14 op gebied van bouwkwaliteit
--------
Hi iedereen,
Mijn vorige laptop valt uit elkaar, letterlijk. Tijd voor een nieuwe, met goede bouwkwaliteit en specs die me de komende 5 jaar tevreden zullen houden.
Lenovo heeft op dit moment mooie black friday sales, zo overweeg ik bijvoorbeeld deze t14s met i7-1260p, 16gb ram en een 1TB SSD voor 1469 euro. of met 512gb voor maar 1199 euro. Ik lees wel online dat de intel versie minder goed is dan de AMD versie, zou ik ondanks de korting toch beter een AMD Versie kunnen kopen? Voor een ryzen 7 pro 6850 en 512gb betaal ik dan 1618 euro.
Misschien een nog belangrijkere vraag: heb ik uberhaupt zo'n fancy laptop nodig? De ram en SSD is altijd fijn, maar met mijn gebruik is een i7/r7 mogelijk totale overkill?
Wat ga je met je laptop doen?
Niks bijzonders: netflix, browsen (wel met 50 tabs open), wat excel etc.
Wat is je budget?
1500 max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Redelijk veel, ook binnenshuis veel verplaatsen en vaak op oneven ondergrond
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee
Belangrijkste factoren voor mij
In deze nieuwe laptop zoek ik vooral naar:
- Goede bouwkwaliteit. Ik ben niet de meest voorzichtige persoon en ga de laptop veel bewegen
- Specs die me de komende 5+ jaar zoet zullen houden. Eerder kocht ik altijd laptops met specs waarvan ik dacht dat ik er "prima mee uit de voeten" zou moeten kunnen. De praktijk leert dat als na drie jaar de laptop trager wordt het dan niet meer genoeg is. Daarom denk ik nu aan een flinke processor, meer ram dan ik nodig denk te hebben en een grotere SSD[\li]
- Schermgrootte 14 inch.[\li]
- Een goede accu
- Een scherm dat vrij dim kan voor als het donker is, en een eyecare display oid lijkt me wel interessant
- Redelijke boxen
- Ports waarmee ik de komende 5+ jaar vooruit kan
Andere laptops in de overweging
Naast thinkpads is er natuurlijk veel meer keuze, bijvoorbeeld deze twee:
- Deze hp elitebook: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications[\li]
- Een stuk goedkoper en misschien al ruim voldoende? https://www.coolblue.nl/p...ok-14-um425qa-ki180w.html[\li]
[ Voor 44% gewijzigd door schaatsmeneer op 25-11-2022 15:10 ]