Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor fotobewerking met Adobe photoshop en lightroom. Moet geschikt zijn voor het vlot verwerken van grote RAW-files. Videobewerking zal zich beperken tot 1080p. Een redelijk stil systeem is voor mij wel belangrijk. Ik ga niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs ongeveer 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig. In mijn huidige systeem zit een Sapphire Radeon HD 7950 3GB pci-e videokaart uit 2013. Ik heb eigenlijk geen idee of deze nog bruikbaar is in een nieuw systeem in 2022.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind dat wat lastig te beoordelen. Mijn huidige systeem is ongeveer 10 jaar oud, met een i3770 processor en 12gb intern geheugen en heeft altijd goed en snel gewerkt onder Windows 8.1. Het lijstje met onderdelen heb ik nu samengesteld na veel googelen en reviews lezen op Tweakers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het wel belangrijk dat het systeem redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie horen of ik met de door mij gekozen componenten een goed systeem kan samenstellen en of de componenten logisch gekozen zijn. En of het systeem te licht of juist te zwaar is. En wellicht dat er betere alternatieven zijn.
Systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor fotobewerking met Adobe photoshop en lightroom. Moet geschikt zijn voor het vlot verwerken van grote RAW-files. Videobewerking zal zich beperken tot 1080p. Een redelijk stil systeem is voor mij wel belangrijk. Ik ga niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs ongeveer 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig. In mijn huidige systeem zit een Sapphire Radeon HD 7950 3GB pci-e videokaart uit 2013. Ik heb eigenlijk geen idee of deze nog bruikbaar is in een nieuw systeem in 2022.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind dat wat lastig te beoordelen. Mijn huidige systeem is ongeveer 10 jaar oud, met een i3770 processor en 12gb intern geheugen en heeft altijd goed en snel gewerkt onder Windows 8.1. Het lijstje met onderdelen heb ik nu samengesteld na veel googelen en reviews lezen op Tweakers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het wel belangrijk dat het systeem redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie horen of ik met de door mij gekozen componenten een goed systeem kan samenstellen en of de componenten logisch gekozen zijn. En of het systeem te licht of juist te zwaar is. En wellicht dat er betere alternatieven zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 144,49 | € 144,49 |
1 | Videokaarten | Asus Phoenix GeForce GTX 1650 OC edition (P) | € 234,99 | € 234,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 79,42 | € 79,42 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 139,- | € 139,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 106,- | € 106,- |
Totaal | € 1.052,70 |